Χωρίς ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες θα είναι από τις 6 το πρωί της Τετάρτης η
χώρα και για 48 ώρες, λόγω της πανελλαδικής απεργιακής κινητοποίησης
που έχει εξαγγείλει η ΠΝΟ σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, με αφορμή το
ασφαλιστικό.
Τα πλοία θα παραμείνουν δεμένα από τις 6 το πρωί της Τετάρτης έως στις 6 το πρωί της Παρασκευής.
Η ΠΝΟ έχει αποφασίσει επίσης τη συμμετοχή του κλάδου των ναυτικών και στην 24ωρη απεργία που προκήρυξε η ΓΣΕΕ για τις 4 Φεβρουαρίου, ενώ προειδοποιεί με νέα κλιμάκωση κατά την κατάθεση του νομοσχεδίου για το ασφαλιστικό στη Βουλή.
Τα πλοία θα παραμείνουν δεμένα από τις 6 το πρωί της Τετάρτης έως στις 6 το πρωί της Παρασκευής.
Η ΠΝΟ έχει αποφασίσει επίσης τη συμμετοχή του κλάδου των ναυτικών και στην 24ωρη απεργία που προκήρυξε η ΓΣΕΕ για τις 4 Φεβρουαρίου, ενώ προειδοποιεί με νέα κλιμάκωση κατά την κατάθεση του νομοσχεδίου για το ασφαλιστικό στη Βουλή.
«Οι ναυτεργάτες δεν διεκδικούν τίποτε νέο. Απλά ορθώνουν το ανάστημα,
μαζί με όλους τους εργαζομένους και τους επιστημονικούς φορείς της
χώρας, ενάντια στη λαίλαπα του ασφαλιστικού, με το οποίο και
κατεδαφίζεται πλήρως η κοινωνική ασφάλιση και το Κράτος Πρόνοιας και
οδηγούνται μαθηματικά στην φτώχια και στην εξαθλίωση» αναφέρει η ΠΝΟ.
Την προηγούμενη εβδομάδα ο υπουργός Ναυτιλίας Θ.Δρίτσας σε συνάντηση που
είχε με αντιπροσωπεία της ΠΝΟ είπε ότι η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας
τον διαβεβαίωσε ότι είναι ακόμα ανοιχτή στο διάλογο για το ασφαλιστικό
και ότι η ένταξη του ταμείου των ναυτικών στον Εθνικό Φορέα Κοινωνικής
Ασφάλισης, θα γίνει με τη διατήρηση μιας γενικής διεύθυνσης, που θα
κάνει ό,τι κάνει το ΝΑΤ τώρα.
Επίσης αναφερόμενος στα βαρέα και ανθυγιεινά, είπε ότι ο υπουργός
Εργασίας τον διαβεβαίωσε ότι δεν αλλάζουν τα όρια ηλικίας
συνταξιοδότησης.
Η ΠΝΟ, από την πλευρά της, ζήτησε την απόσυρση του νομοσχεδίου για το
ασφαλιστικό τονίζοντας ότι λόγω ιδιαιτερότητας του ναυτικού επαγγέλματος
δεν μπορεί να γίνει η ένταξη του ΝΑΤ στο Εθνικό Φορέα Κοινωνικής
Ασφάλισης, ενώ πρόσθεσαν ότι έχουν ήδη πρόταση την οποία έχουν καταθέσει
και με την οποία λύνεται το πρόβλημα της χρηματοδότησης του ταμείου.
Συγκεκριμένα ανέφεραν ότι όλα τα πλοία του νόμου 27/1975 και οι
ναυτιλιακές εταιρείες που υπάγονται σε αυτόν το νόμο, απολαμβάνοντας
προνόμια, να καταθέτουν στο Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας στοιχεία
της blue list που να περιλαμβάνει επίσημα την κάθε μεταβολή και ένταξη
ναυτικού που εντάσσεται στο πλήρωμα ενός πλοίου, και η πρόσληψη αυτή να
γίνεται με σύμβαση και κοινωνική ασφάλιση.
Τα μέλη των ναυτεργατικών σωματείων σχετικά με τα βαρέα και ανθυγιεινά
είπαν προς τον υπουργό ότι η εξαίρεση υπάρχει στο τρίτο μνημόνιο, αλλά
δεν αναφέρεται ρητά στο νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας για το
ασφαλιστικό.
----------------------------
Πηγή:Το ΒΗΜΑ
----------------------------