Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Κυθηραϊκά Έθιμα. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Κυθηραϊκά Έθιμα. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τετάρτη 16 Απριλίου 2014

*ΒΑΨΙΜΟ ΠΑΣΧΑΛΙΝΩΝ ΑΥΓΩΝ ΜΕ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΤΡΟΠΟ*17/4/14

Το βάψιμο των πασχαλινών αυγών με τσιριγώτικη ρίζα! 
Παραδοσιακός τρόπος.από την Αναστασία Πολίτη.



-----------------------------------
Πηγή: AdelinFM
-----------------------------------

Κυριακή 13 Απριλίου 2014

ΤΑ ΚΑΛΑΝΤΑ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ ΣΤΟ Π.Κ.ΚΥΘΗΡΩΝ

Σάββατο του Λαζάρου 12/4/14 τα παιδιά του Γυμνασίου και Λυκείου Κυθήρων έψαλαν τα κάλαντα στο Π.Κ Κυθήρων.


-----------------------------
Πηγή: AdelinFM
-----------------------------

Παρασκευή 11 Απριλίου 2014

ΤΑ ΚΑΛΑΝΤΑ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ

Το Δημοτικό Σχολείο Χώρας-Καρβουνάδων Κυθήρων στα κάλαντα του Λαζάρου σήμερα το πρωί με τη Λαζαρίνα (στεφάνι από μαντελίδες)

Σε πολλά έθιμα του λαού μας φαίνεται η συνέχεια του Ελληνικού λαού, διότι πολλά αρχαία έθιμα πέρασαν στη Χριστιανική εποχή προσαρμόστηκαν στη νέα θρησκεία και επιβιώνουν μέχρι σήμερα. Ένα απ΄αυτά είναι τα πανέμορφα ανοιξιάτικα κάλαντα του Λαζάρου που τα συνοδεύουν λουλούδια της Άνοιξης και θυμίζουν αρχαίο έθιμο από τα Αδώνεια. 

Δευτέρα 3 Μαρτίου 2014

Παρασκευή παραδοσιακής λαγάνας στα Κύθηρα!!

Απόγευμα Παραμονής Καθαράς Δευτέρας στον Ποταμό και στον φούρνο των αδελφών Χρυσαφίτη τα νιάτα δουλεύουν πυρετωδώς για την παρασκευή της παραδοσιακής λαγάνας.


Ο φούρνος παραμένει ανοιχτός τις απογευματινές ώρες μετά το γαϊτανάκι προς όλους τους επισκέπτες που θέλουν να παρακολουθήσουν από κοντά πως παρασκευάζεται αυτό το όμορφο ψωμάκι που φθάνει στα τραπέζια μας τούτες τις ημέρες.

Απαραίτητα συστατικά, η καλή συνεργασία και η σβελτάδα των εργαζόμενων.Και του χρόνου παιδιά!

Και αν σας περισσέψει και κανένα ψωμάκι δώστε το σε κάποιον που δεν έχει,για να αγιάσει το χεράκι σας.





Καλή Σαρακοστή!
-------------------------------
Τίνα Ταμβάκη
-------------------------------

Τρίτη 31 Δεκεμβρίου 2013

Πρωτοχρονιατικα Καλαντα σημερα στο Ποταμο &Λιβαδι Κυθηρα 31.12.13

Η ημέρα της Παραμονής της Πρωτοχρονιάς ξημέρωσε στα Κύθηρα και σιγά σιγά οι πόρτες άρχισαν να χτυπάνε και να ακούγεται ο χαρούμενος ήχος από τα τρίγωνα και τις παιδικές φωνές που έλεγαν τα κάλαντα σε όλο το νησί.

Οι πόρτες άνοιγαν, οι μποναμάδες και τα φιλέματα στους μικρούς καλαντάδες έφεραν την χαρά και η διαλάληση της έλευσης του καινούργιου χρόνου απλώθηκε σε όλο το νησί.

Κάθε χρόνο τα παιδιά των Κυθήρων φέρνουν το χαρούμενο μήνυμα αλλά μαζί με τις φωνούλες τους φέρνουν σε όλους μας την ελπίδα και την χαρά για την ζωή...








------------------------------------
Ειρήνη Βενέρη-Τραβασάρου
------------------------------------

Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου 2013

Τα Κάλαντα από τον Σύλλογο "Φιλόξενος" του Αυλέμωνα

Τα κάλαντα των Χριστουγέννων λέει ο σύλλογος του Αυλέμωνα "Φιλόξενος" κάθε χρόνο τη παραμονή των Χριστουγέννων. 

Ξεκινάνε από τον Αυλέμωνα και φτάνουν μέχρι το Λειβάδι. 

Το έχουν σαν έθιμο για το καλό και λαμβάνουν μόνο κεράσματα.

Να είναι πάντα καλά και άξιοι να συνεχίσουν να το επαναλάμβάνουν κάθε χρόνο. Πολλά συγχαρητήρια σε όλους που διατηρούν ανέπαφα τα έθιμα μας.






---------------------------
Αντώνης Λαμπρινίδης
---------------------------

ΚΑΛΑΝΤΑ ΜΕ ΚΑΡΑΒΑΚΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΥΛΑΙΜΩΝΑ ΚΥΘΗΡΩΝ ΣΤΟ ΛΙΒΑΔΙ 24 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2013

---------------------------------------------------------
ΒΑΛΕΡΙΟΣ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΣ-PHOTO CERIGO
---------------------------------------------------------

Κυριακή 17 Νοεμβρίου 2013

"ΡΕΠΟΡΤΑΖ"ΤΣΙΠΟΥΡΑΔΙΚΟ !!! ΠΑΡΤΥ !!! ΜΕ....ΤΣΙΠΟΥΡΟ !!! ΑΛΟΙΖΙΑΝΙΚΑ ΚΥΘΗΡΑ 16/11/13

ΤΣΙΠΟYΡΑΔΙΚΟ ΠΑΡΤΥ!!! ΣΤΟ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΟ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΤΕΡΟ ΑΠΟΣΤΑΚΤΗΡΙΟ ΤΣΙΠΟΥΡΟΥ ΤΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ.

Ενα μεγάλο ευχαριστώ στούς πολύ καλούς μας φίλους απο τον Αβλέμονα και τα Μητάτα για την μοναδική παρέα και το ατελείωτο κέφι !!!στα μοναδικά Αλοιζιάνικα που πραγματικά έδειξαν οτι ξέρουν να γλεντάνε ...


--------------------------------------
Πηγή: Adelin-Fm-Τάκης Πολίτης
--------------------------------------

Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2013

Πέμπτη 14 Ιουνίου 2012

Ο κλήδονας στον Αμήρ-Αλή

Στις 23 και 24 Ιουνίου θα προσπαθήσουμε να αναβιώσουμε ένα παλιό έθιμο του νησιού μας, τον Κλήδονα η Ριζικάρη, που τα παλαιότερα χρόνια γινόταν στον Αμήρ-Αλή.



Το έθιμο θέλει να έρχονται κορίτσια και αγόρια με ένα μικρό φρούτο (που τότε ήταν μια ποικιλία μήλου μικρού μεγέθους), που επάνω του με μιά καρφίτσα δημιουργούμε τα αρχικά του ονόματος μας.

Μια κοπέλα θα γεμίσει δύο δοχεία με το αμίλητο νερό (θα παέι χωρίς να μιλήσει να γεμίσει τα δοχεία από την πηγή).

Μετά τα αγόρια θα βάλουν στο ένα δοχείο τα φρούτα τους και στο άλλο τα κορίτσια. Αυτά θα μείνουν όλη την νύχτα στα αστέρια. Έπειτα ανάβουμε φωτιά και καίμε τον Μάη και πηδάμε πάνω από την φωτιά γιορτάζοντας τον Αη-Γιάννη τον Ριζικάρη, που την επομένη είναι η γιορτή του.

Το επόμενο απόγευμα αφού πέσει ο ήλιος θα ανοίξουμε τον Κλήδονα και τότε θα αρχίσει το γλέντι. Και όλα αυτά θα συμβούν στον Αμήρ-Αλή...

Ελπίζουμε να σας αρέσει η προσπάθεια μας και να γλεντήσουμε όλοι μαζί.

Σας περιμένουμε...

Όποια βοήθεια σχετική με τον Κλήδονα, μας είναι χρήσιμη.
Σας Ευχαριστούμε πολύ
-------------------------------
Χρυσάνθη Ράπτη
-------------------------------

Δευτέρα 25 Απριλίου 2011

Το ψήσιμο του οβελία στην Αγία Πελαγία

Όπως κάθε χρόνο έτσι και εφέτος στην παραλία της Αγίας Πελαγίας στήθηκαν οι παραδοσιακές σούβλες και από νωρίς το πρωϊ της Κυριακής του Πάσχα ξεκίνησε το ψήσιμο του οβελία.

Οι σούβλες στην σειρά, το πρόσκαιρο "νέφος" της τσίκνας από τα αρνιά και τα κοκορέτσια που ψήνονταν, μαζί με την μοναδική ηλιόλουστη ημέρα συνέθεσαν ένα μοναδικό τοπίο Πασχαλινής χαράς και αγαλίασης για όλους όσους παρευρέθηκαν.



Το ελαφρύ αεράκι παρόλο που ήτανε ψυχρό απλά βοήθησε στην απομάκρυνση του "νέφους" αφήνοντας όμως την μυρωδιά να συνοδεύει το κρασί και να ανοίγει την όρεξη ακόμα περισσότερο για τον ψημμένο οβελία.


Ελπίζουμε το έθιμο να διατηρηθεί για πολλά χρόνια ακόμα και να προσφέρει την Πασχαλιάτικη χαρά σε όλους όσους συμμετέχουν.
------------------------------------------------------
Αντώνης Λαμπρινίδης-Φωτογραφίες Evita Foto
------------------------------------------------------