Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Διαπρέποντες Κυθήριοι. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Διαπρέποντες Κυθήριοι. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2016

ΕΝΑΣ ΜΕΓΑΛΟΣ ΚΥΘΗΡΙΟΣ - ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΔΗΛΑΒΕΡΗΣ (1855-1932)

Ο Ευστάθιος Κ. Δηλαβέρης γεννήθηκε στον Καραβά των Κυθήρων το 1855.
 
Νεαρός εγκατεστάθη στον Πειραιά και το 1888 ίδρυσε το πρώτο εργοστάσιο κατασκευής μωσαϊκών πλακών.

Κατόπιν ίδρυσε νέο εργοστάσιο κεραμοποιίας. 


Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2016

Δημιούργησε το «βιονικό μάτι»

Ο καθηγητής Μηνάς Κορωναίος είναι Πρόεδρος στο τμήμα Οφθαλμολογίας στο Πανεπιστήμιο της Νέας Νότιας Ουαλίας, στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας, στο νοσοκομείο Prince of Wales και στο νοσοκομείο Sydney Children’s και Πρόεδρος του ιδρύματος Genetic Eye Foundation.  Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν τις επιδράσεις του ηλιακού φωτός στο μάτι και περιέγραψε ένα οπτικό φαινόμενο που είναι γνωστό ως «Coroneo Effect», το οποίο εξηγεί τη θέση και την παθοφυσιολογία των ασθενειών, όπως το πτερύγιο και ο καταρράκτης. Το ενδιαφέρον του στη μεταγραφική έρευνα έχει οδηγήσει στην ανάπτυξη ενός γλαυκώματος microstent (CyPass) και ενός ενδοφθάλμιου φακού επόμενης γενιάς.

Κυριακή 13 Μαρτίου 2016

Οι Μεγάλοι Κυθήριοι

Εδώ και αρκετά χρόνια ο Ιππόλυτος Πρέκας μέσα από το site του visitkythera.gr (δεν κάνω διαφήμιση), προώθησε την ιδέα να ασχοληθούμε συνολικά με τις μεγάλες προσωπικότητες της επιστήμης, των γραμμάτων, των τεχνών και του πολιτισμού που ανέδειξαν τα Κύθηρα, κάτι που έχει γίνει και γίνεται σε όλα τα μέρη της Ελλάδας που προβάλουν τις μεγάλες φυσιογνωμίες που γέννησαν οι τόποι τους. 

Η πρόταση και πρωτοβουλία αυτή όφειλε να βρει συμπαραστάτη πρώτα απ΄ όλα τον τοπικό Δήμο, καθώς μέχρι σήμερα μόνο αποσπασματικές ήταν οι κινήσεις τιμής προς τους Κυθηρίους που προέβαλαν και προβάλουν το όνομα του νησιού διεθνώς. 

  

Σάββατο 9 Ιανουαρίου 2016

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 8 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2016 ΣΤΙΣ 20:00 – MONEY SHOW: ΗΜΕΡΙΔΑ ΜΕ ΘΕΜΑ «Η ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΜΑΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ» ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΜΙΛΟ ΓΙΑ ΤΗΝ UNESCO ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΝΗΣΩΝ

Την Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2016 στις 20:00 έλαβε χώρα εκδήλωση της UNESCO ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΝΗΣΩΝ με θέμα «Η ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΜΑΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ» .

Ήταν μια πολύ ωραία εκδήλωση με άρωμα και ιστορία Σαντορίνης, που ανέδειξε και διαφήμισε παγκόσμια το νησί της Σαντορίνης.
Στην εκδήλωση που καλύφθηκε από αρκετά τοπικά κανάλια και ηλεκτρονικά μέσα, παρουσιάσθηκε και ένα πανέμορφο χορευτικό με δύο εξαιρετικούς μουσικούς.

Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2015

ΕΝΩΣΗ ΕΠΤΑΝΗΣΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ-Δελτίο Τύπου - 3η Βράβευση Διακεκριμένων Προσωπικοτήτων από τα Επτάνησα

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Το Δ.Σ. της ΕΝΩΣΗΣ ΕΠΤΑΝΗΣΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ ύστερα από ομόφωνη απόφασή του,
διοργανώνει την
 
3η Βράβευση Διακεκριμένων Προσωπικοτήτων από τα Επτάνησα
στις 13 Δεκεμβρίου 2015, ημέρα Κυριακή και ώρα 18:00
στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο  (Μέγαρο Παλαιάς Βουλής)
 Σταδίου 13 - Πλατεία Κολοκοτρώνη - Αθήνα,
 
 
με σκοπό να τιμήσει Επτανήσιους, οι οποίοι έχουν διακριθεί και καταξιωθεί, ο καθένας στον τομέα του.

Κυριακή 4 Οκτωβρίου 2015

ΓΕΩΡΓΙΟΣ Θ. ΦΩΤΕΙΝΟΣ, Ο ΚΥΘΗΡΙΟΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΤΗΣ ΔΕΡΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ

Ο Γεώργιος Θ. Φωτεινός γεννήθηκε το 1878 στο Μυλοπόταμο των Κυθήρων. Έλαβε τη στοιχειώδη εκπαίδευση στα Κύθηρα και κατόπιν φοίτησε στην Ευαγγελική Σχολή της Σμύρνης, όπου η οικογένεια Φωτεινού διατηρούσε ανθούσες επιχειρήσεις.

Συνέχισε με ιατρικές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο Παρίσι, στο Βερολίνο και στη Βιέννη.

Το 1910, όταν άρχισε να λειτουργεί το νοσοκομείο αφροδισίων και δερματικών παθήσεων «Ανδρέας Συγγρός» ο Φωτεινός ανέλαβε τη Δ/νση, την οποία διατήρησε μέχρι το 1946. 

Τρίτη 22 Ιουλίου 2014

Μανώλης Χάρος: «Να μην κρυβόμαστε από τους εαυτούς μας»

Ο ζωγράφος Μανώλης Χάρος μετρά περισσότερα από 30 χρόνια συνεχούς παρουσίας στον εικαστικό χώρο με πολυάριθμες ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχει εικονογραφήσει επίσης βιβλία, έχει σχεδιάσει έπιπλα, αντικείμενα, παιχνίδια και έντυπα ενώ έχει υπάρξει και βασικός συντελεστής μουσικο-θεατρικών παραγωγών.

Τα πινέλα και η τέχνη όμως δεν είναι τα μόνα όπλα που επιστρατεύει για να βάψει τον κόσμο «αλλιώς».

Δευτέρα 12 Μαΐου 2014

Ο Μανόλης Στάθης στο Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ένωσης Στελεχών του ΕΣΠΑ.

Με ιδιαίτερη χαρά πληροφορηθήκαμε την είδηση της εκλογής του υποψήφιου Δημοτικού μας Συμβούλου Μανόλη Στάθη,  στο 7μελές Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ένωσης Στελεχών του ΕΣΠΑ κατά τις εκλογές που διεξήχθησαν την 6η Μάιου 2014.

Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2013

Παρουσίαση της συλλεκτικής έκδοσης «Οι Ελεύθεροι Πολιορκημένοι» του Διονυσίου Σολωμού

Σας προσκαλούμε την Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2013, 7.30 μ.μ. στο Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη (Βασ. Σοφίας 9 & Μέρλιν 1, Αθήνα).
 
Στην παρουσίαση της συλλεκτικής έκδοσης «Οι Ελεύθεροι Πολιορκημένοι» του Διονυσίου Σολωμού από την Πινακοθήκη Σύγχρονης Τέχνης Αιτωλοακαρνανίας Χρήστου & Σοφίας Μοσχανδρέου Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου.
 
Ο Μανώλης Χάρος φιλοτέχνησε επτά έγχρωμες ξυλογραφίες για τη συλλεκτική έκδοση σε 100 αντίτυπα.
 
Εμπνευσμένοι από το έργο του Δ.Σολωμού θα μιλήσουν οι: Πάνος Χρ. Μοσχανδρέου, Πέτρος Τατούλης, Πάνος Κατσούλης, Στέφανος Ροζάνης, Ντίνος Χριστιανόπουλος, Τατιάνα Αβέρωφ – Ιωάννου, Αλέκος Φασιανός, Σωτήρης Σόρογκας. Συντονιστής εκδήλωσης: Ζωή Χρ. Μοσχανδρέου.

Δευτέρα 17 Ιουνίου 2013

Μανώλης Χάρος: Κάθε έκφραση ελευθερίας αποτελεί ένα αυτούσιο έργο τέχνης

Ο γνωστός καλλιτέχνης Μανώλης Χάρος, επιμελείται εικαστικά μια διαφορετική έκθεση, η οποία παρουσιάζεται στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.

Πρόκειται για την έκθεση «ΚΕΘΕΑ εν δράση, κοινότητες στη φυλακή, παράθυρο στην κοινωνία», στην οποία μέλη της ομάδας του ΚΕΘΕΑ, δημιούργησαν έργα τέχνης στους τοίχους των εγκαστάσεων της θεραπευτικής κοινότητας, οι οποίοι το Σεπτέμβιο του 2012 καταστράφηκαν από πυρκαγιά.

Με αφορμή αυτή την έκθεση, ο Μανώλης Χάρος απάντησε στις ερωτήσεις του www.culturenow.gr, δίνοντας ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες και κατατοπιστικές απαντήσεις. 

Culturenow.gr: Αφορμή της συνέντευξης αποτελεί η συμμετοχή σας στο Φεστιβάλ Αθηνών, με μια έκθεση που επιμεληθήκατε καλλιτεχνικά και αποτελείται από έργα μελών της θεραπευτικής κοινότητας ΚΕΘΕΑ Εν δράσει και κρατούμενων στις Δικαστικές Φυλακές Κορυδαλλού με τίτλο “ΚΕΘΕΑ εν δράση, κοινότητες στη φυλακή, παράθυρο στην κοινωνία”. Πώς σας προέκυψε η ιδέα να συμμετέχετε στο Φεστιβάλ Αθηνών και μάλιστα, με τη συγκεκριμένη, ιδιαίτερη έκθεση;
Μανώλης Χάρος: Η ιδέα συμμετοχής στο Φεστιβάλ, μάλλον δημοσιοποίησης με τον καλύτερο και εντονότερο τρόπο αυτής της δουλειάς, ήρθε απ την στιγμή που δουλεύοντας μέσα στην κοινότητα της φυλακής, άρχισε να μορφοποιείται κάπως το υλικό στο σύνολό του, και κατάλαβα πως πρόκειται για κάτι ιδιαίτερο μοναδικό και ασυνήθιστο.Πρώτα λοιπόν ήταν η έκθεση στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, που έγινε στην αρχή του χρόνου με μεγάλη επιτυχία, και μετά το Φεστιβάλ Αθηνών.
Αλλά υπήρχε απ την αρχή, η σύμφωνη γνώμη σπουδαίων ανθρώπων των εικαστικών, που είδαν αυτό που είδα κι εγώ, (να αναφέρω ιδιαίτερα τον Ντ.Ζαχαρόπουλο, που έγραψε κι αυτό το κείμενο για την έκθεση,και ήταν συν-επιμελητής στην Θεσσαλονίκη), και πολλών άλλων που μοιράστηκαν τα «ευρήματα» μαζί μου και έδειξαν τον ίδιο ενθουσιασμό. Στα μάτια μου ήταν σαφές πως αν το βλέμμα του θεατή εξαντλείτο στον οίκτο, θα ήταν μια πέρα για πέρα αποτυχημένη ματιά. Γνώριζα πως αυτή θα είναι η μεγαλύτερη δυσκολία, αλλά το κοινό , απεδείχθη εξυπνότερο απ' ότι φανταζόμουν, έκανα λάθος στους φόβους μου. Γι' αυτό ήθελα να φανεί η έκθεση σε χώρους που τα μάτια που θα τα έβλεπαν θα ήταν και ικανά να διακρίνουν την αξία των έργων. Σε χώρους που το κοινό θα είναι ευαισθητοποιημένο για το έργο τέχνης, και όχι, κατ ανάγκη, για το κοσμικό-οικονομικό περιτύλιγμά της σύγχρονης εικαστικής life style.

Cul. N.: Έχετε φωτογραφήσει και επεξεργαστεί τα επιτοίχια έργα των καλλιτεχνών-φυλακισμένων. Θα μας δώσετε τη δική σας οπτική για αυτή τη διαφορετική έκθεση;
M.X.: Στο χώρο της φυλακής μπήκα ως εθελοντής, αλλά έδρασα ως εικαστικός καλλιτέχνης. Θέλησα να προκαλέσω την «πράξη» από τα μέλη της Θεραπευτικής Κοινότητας και να ενεργοποιήσω τη δημιουργικότητα και την εικαστική διάθεσή τους, παραμένοντας συνεργάτης και συνομιλητής. Η «χειροτεχνία» ή η εικονογραφία των φυλακών με τα γνωστά θέματα και μοτίβα που είναι συνηθισμένα στις φυλακές, δεν με ενδιέφεραν, αλλά έπρεπε να αποκλειστούν στην πράξη. Ο καθένας δηλαδή θα έπρεπε να ανατρέξει στο θέμα που ήθελε, χωρίς να νοιώσει την ανάγκη να παίξει το «ρόλο» του φυλακισμένου ζωγραφίζοντας. Και αυτό μέσα σε ένα χώρο κατεστραμμένο, ο οποίος, μόνο και μόνο από το γεγονός πως ήμασταν εκεί, υπογράμμιζε την απόλυτη κρίση.
Με άλλα λόγια η έννοια του καλλιτέχνη δεν υπήρχε για κανέναν απο τα μέλη της κοινότητας. Υπήρχε για εμένα μόνο, που μπορούσα να την διακρίνω , υπήρχε το έργο τέχνης που γεννιόταν απο πολλούς μαζί, εξ αιτίας της ομάδας και των συνθηκών. Κάτι σαν το Jam session στη μουσική . Εκεί λοιπόν η δική μου οπτική, που λέτε, επέλεγε ας πούμε, κατεύθυνε, αλλά με έναν ιδιαίτερο τρόπο,την εξέλιξη των έργων. Η φωτογράφηση (το κάδρο) και η εκτύπωση ήταν ας πούμε η ηχογράφηση και η παραγωγή του Jam session για να γίνει δίσκος.

Cul. N.: Πώς σας φάνηκαν τα έργα των ερασιτεχνών καλλιτεχνών τα οποία επιμεληθήκατε, από καθαρά εικαστικής πλευράς; Τι ήταν αυτό που σας κίνησε το ενδιαφέρον σε αυτά;
M.X.: Μα όπως εξήγησα ήδη, στην έκθεση η εικαστική πλευρά μόνο με ενδιαφέρει, γι' αυτό θέλησα να εκτεθούν παίρνοντας ακέραιη την ευθύνη της έκθεσης. Σ' αυτή τη φάση
κάθε άλλη σκέψη φιλανθρωπίας ή συμπάθειας είναι τουλάχιστον άκαιρη, για μένα πάντως θα ήταν υποκριτική. Δεν λέω τα καημένα τα πρεζάκια δες που τα καταφέρνουν άμα τα βοηθούν κανονικοί άνθρωποι........... Ντροπή!!!!!!!

Λέω πως η Τέχνη (Τ κεφαλαίο) φυτρώνει σε περίεργα και μυστήρια σημεία, εκεί,
και όταν, ο άνθρωπος καταθέτει ακέραιη την ψυχή και την ευαισθησία του.
Λέω πως η Τέχνη , είναι μια από τις μεγάλες αποδείξεις πως δεν υπολογίζονται όλα με αριθμούς και μαθηματικούς τύπους.Και η αξία των έργων τέχνης είναι ΚΑΤ ΑΡΧΗΝ άλλη και αλλού απο την τιμή πώλησής τους.Κάτι που στα εικαστικά, τα τελευταία χρόνια το αγνοούμε σε τέτοιο βαθμό, ώστε πλέον αποτελεί κομμάτι αναπόσπαστο του έργου η τιμή του.
Λέω πως η Τέχνη και αφορά αυτό ιδιαίτερα τα εικαστικά, δεν υπάρχουν κατ ανάγκη
με συνοδεία κοσμικών εγκαινίων και γκλαμουράτης χρυσόσκονης, όπως θεωρείται δεδομένο.
Λέω επίσης, και αντιλαμβάνομαι την πρόκληση, πως το «ταλέντο» είναι πάρα πολύ περίεργη ιστορία, και σίγουρα ο μύθος του «διαλεγμένου» καλλιτέχνη παίρνει μεγάλη συζήτηση.

Cul. N.:Πόσο σημαντική είναι η έκφραση μέσω της τέχνης, για άτομα τα οποία είναι έγκλειστα και προσπαθούν να σταθούν στα πόδια τους;
M.X.:Σαφώς πολύ μεγάλη , η έκφραση γενικότερα θα έλεγα, παρόλο που εγώ δεν ξέρω να δώσω τέτοιου είδους «θεραπευτικές» απαντήσεις.
Πάντως στην έκθεση λένε ...Υπάρχω, και είμαι άνθρωπος. Αυτό λένε με τα έργα τους.
Και η φωνή φτάνει πολύ δυνατά.

Cul. N.:Τι ήταν αυτό που εσείς αποκομίσατε από την εμπειρία καθοδήγησης αυτής της ομάδας ερασιτεχνών καλλιτεχνών;
M.X.:Πήρα μεγάλες απαντήσεις σε πράγματα που ανέφερα πιο πάνω... Γενικά έμαθα πάρα πολλά. Σ' αυτή την εποχή της βαθιάς κρίσης στη κοινωνία, είδα να γεννιούνται εικόνες από ανθρώπους που ποτέ δεν είχαν καμιά σχέση με την σύγχρονη τέχνη και μάλλον ούτε και θα έχουν στο μέλλον. Και όμως δημιούργησαν χρησιμοποιώντας γραφές από όλη την ιστορία της τέχνης. Με έναν τρόπο μου επιβεβαίωσαν πως υπάρχει το κοινωνικό υποσυνείδητο.

Cul. N.:Ποιες πρόσθετες δυσκολίες είχε αυτό το εγχείρημα για εσάς;
M.X.:Τίποτα δεν ήταν εύκολο. Ήταν πολύ δύσκολο όλο. Η φυλακή, η καταστροφή, όλα.
Γιατί η φυλακή είναι πολύ δύσκολο πράγμα μόνη της. Αυτοί ήταν άστεγοι μέσα στη φυλακή. Ήταν χειρότερα από χάλια. Υπήρχε όμως η κοινότητα. Η κουλτούρα της κοινότητας του ΚΕΘΕΑ ήταν το σπουδαιότερο βοήθημα. Γι' αυτήν είμαστε όλοι εκεί, αυτήν κρατούσαμε ζωντανή ,αυτή μας στήριζε.


Cul. N.:Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να αποδοθούν ρεαλιστικά μέσω του φωτογραφικού φακού, επιτοίχια έργα, τα οποία μάλιστα έχουν “αναλάβει το ρόλο” να εξωραΐσουν τους καμένους τοίχους της Θεραπευτικής Κοινότητας ΚΕΘΕΑ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ, από όπου προέκυψαν τα έργα;
M.X.: Δεν υπήρχε κανένας τέτοιος ρόλος ή πρόθεση.
Αυτά τα έργα γίναν πάνω στα καμένα χωρίς κανένα τέτοιο ή άλλο λόγο.
Δεν υπήρξε κανένα διακοσμητικό project.
Είναι εικόνες που τις «είδαν» και τις «ανέσυραν» από τους καμένους τοίχους.
Δεν έγιναν για να διακοσμηθεί ο χώρος, και έτσι να γίνει φιλικότερος.
Οι εικόνες αυτές θα χαθούν , και μακάρι, όταν φταχτεί ξανά ο χώρος.
Έγιναν όπως ο άλλος μερακλώνει κι αρχίζει το τραγούδι. Εγώ τις έκλεψα με την μηχανή μου και τις κράτησα, και μόνο στη μνήμη της μηχανής μου θα υπάρχουν πια.
Γι αυτό είναι σπουδαία η έκθεση, υπάρχουν επειδή τις βλέπουν οι άνθρωποι απέξω.
Είναι το μέσο για να δούμε εμείς μέσα (και όχι μόνο μέσα στον Κορυδαλλό) και εκείνοι έξω. Και κανείς από εμάς που εμπλεκόμαστε δε λέει μακάρι να κρατηθούν οι πραγματικές εικόνες στον τοίχο, ή να πηγαίνει κόσμος να τις βλέπει.
Όχι είναι στη φυλακή, μακάρι να γίνουν παρελθόν σαν γεγονός, και να μείνουν μόνο σαν έργο τέχνης στα βλέμματα και τις μνήμες των φιλότεχνων, και περηφάνια για αυτούς που τις έφτιαξαν.

Cul. N.:Πόσο σημαντική είναι κατά τη γνώμη σας, η συμμετοχή και προβολή της συγκεκριμένης έκθεσης, σε ένα ιδιαίτερα σημαντικό καλλιτεχνικό γεγονός, όπως το Φεστιβάλ Αθηνών;
M.X.:Νομίζω πως είναι πολύ σπουδαία. Ίσως παραπάνω από όσο μπορεί να καταλάβει αμέσως το «φιλότεχνο» κοινό. Το να υπάρχει αυτή η έκθεση στην μία μεριά της αυλής, και οι καλλιτέχνες, με την «Καρδιά του σκότους» απέναντι, εμένα μου έκανε έναν συνειρμό που λέει πολλά. Λέω και ξαναλέω παραπάνω, για το πως φτάσαμε να αντιλαμβανόμαστε την Σύγχρονη Τέχνη στα εικαστικά. Δυστυχώς, και μιλάω γενικά,
στα εικαστικά είμαστε ακόμα στην αντίστοιχη εποχή των μπουζουξίδικων με τις Αρένες τους προβολείς και τα βουνά γαρίφαλα. Και όχι μόνο εμείς, και αλλού υπάρχει αυτή η ψευδαίσθηση.Η τέχνη όμως δεν γεννιέται μόνο στις μεγάλες γκαλερί.Ούτε χρειάζεται την ευλογία του οποιουδήποτε πάπα. Υπάρχει τόσο φυσικά σαν την αναπνοή.

Cul. N.:Θεωρείτε πως η κρίση που βιώνουμε καθημερινά στη ζωή μας, έχει επηρεάσει και την καλλιτεχνική δημιουργία; Γιατί;
M.X.:Να μου επιτρέψετε να απαντήσω με την τελευταία φράση του έργου του Joseph Konrad «Η καρδιά του σκότους» μια και το αναφέραμε ξανά.
«Η εκβολή ήταν φραγμένη από πυκνά μαύρα σύννεφα και το νερό στον ήρεμο δίαυλο που οδηγούσε στα πέρατα της γης, καθώς κυλούσε γκρίζο και μουντό κάτω από ένα βαρύ, καταχνιασμένο ουρανό, έμοιαζε σαν να οδηγεί στην καρδιά ενός απέραντου σκότους.»
Πόσες κρίσεις τότε που έγραφε το έργο...Αποικιοκρατία, ρατσισμός, ιμπεριαλισμός στην Αφρική που διαφαινόταν στον ορίζοντα....και τι σπουδαίο έργο....
Νομίζω πως οι κρίσεις, πάντα είναι περίοδοι που η τέχνη γεννά, ακριβώς γιατί είναι φυσικό γεγονός όπως ξαναείπα, σαν την ανάσα.

Cul. N.:Η έκθεση που επιμελείστε, δείχνει κοινωνική ευαισθησία από τη μεριά σας. Θεωρείτε πως αυτή πρέπει να είναι η στάση του καλλιτέχνη, ή αποτελεί καθαρά προσωπική σας επιλογή;
M.X.:Δεν μπορώ να πω πρέπει για κανέναν.
Νομίζω όμως πως οι καλλιτέχνες εξ' ορισμού είναι πολύ πιο ευαίσθητοι.
Μέχρι βλακείας.Μόνο να δει κανείς πόσα έργα είναι σε δημοπρασίες για διάφορους σκοπούς, σε μια εποχή που η αγορά της τέχνης φυτοζωεί,και αμέσως αντιλαμβάνεται πολλά. Πολλές φορές μου φαίνεται πως περισσεύει η ευαισθησία σε βάρος άλλων αρετών, αλλά δεν πειράζει. Ετσι κι αλλιώς όλη η κοινωνία ευαισθητοποιείται στα δύσκολα. Σημασία έχει να υπάρχει μαζί και κριτική ικανότητα (μας την οξύνει η τέχνη), και ανοιχτά μάτια.

Cul. N.:Στην ταινία των αδελφών Ταβιάνι “Ο Καίσαρας πρέπει να πεθάνει”, που έχει αντίστοιχη θεματική, αφού έχει γυριστεί σε φυλακή υψίστης ασφαλείας στην Ιταλία, με κρατούμενους να υποδύονται τους ρόλους της ταινίας, εμφανίζεται η ακόλουθη φράση: “Η τέχνη είναι η καλύτερη έκφραση της ελευθερίας. Κάποιες φορές, είναι και η μοναδική”. Ποια είναι η δική σας γνώμη;
M.X.: Είναι το ευαγγέλιο της ζωής μου. Είναι ο,τι έχω πει πάντα σε παιδιά που θέλουν να ασχοληθούν με την τέχνη.Το μόνο που έχει να τους προσφέρει,ίσως,αυτός ο δρόμος, είναι η ελευθερία. Όσο για το «κάποιες φορές» εγώ είμαι πιο απόλυτος, ΕΙΝΑΙ η μοναδική. Κι αυτό γιατί δεν εμπλέκει εξουσία.Μπορώ όμως να προτείνω ένθερμα και το «κάθε έκφραση ελευθερίας αποτελεί ένα αυτούσιο έργο τέχνης» που νομίζω πως είναι το συμπέρασμα της έκθεσης.
-----------------------------------------
Πηγή:  culturenow.gr -
Συνέντευξη: Νώντας Δουζίνας
Φωτογραφία: Γιώργος Παυλίδης

Σάββατο 18 Μαΐου 2013

The Journey - Το Ταξίδι


Η ομάδα Oper(O) προσκλήθηκε από το TEDx Academy Athens να παρουσιάσει τη δική της οπτική σε σχέση με το «ταξίδι», θέμα στο οποίο ήταν αφιερωμένη η διοργάνωση, το 2012. Με όχημα τη μουσική και τα Τραγούδια του Οδοιπόρου (Lieder eines fahrenden Gesellen) του G. Mahler και με τη συμμετοχή 70 τραγουδιστών, ηθοποιών και μουσικών, οι θεατές του TEDx Academy Athens συμμετείχαν σε μία ενιαία μουσική εγκατάσταση με σκοπό τη δημιουργία μιας ατμόσφαιρας περιπλάνησης, συγκίνησης και ενδοσκόπησης. 

Ένα υπαρξιακό ταξίδι σε σχέση με το ποιοι είμαστε, ποιος είναι ο προορισμός μας και τι κουβαλάμε στις «βαλίτσες» μας.

Βίντεο πέντε λεπτών από την εντυπωσιακή "μουσική εγκατάσταση" της ομάδας oper(O), της οποίας ηγείται η "δική μας", μέτζο σοπράνο Εριφίλη Γιαννακοπούλου από τη Χώρα (προγονή του ζωγράφου Μανώλη Χάρου)! Στους συντελεστές της παραγωγής είναι και η Κατερίνα Χάρου (κόρη του Μανώλη), που είχε την εικαστική επιμέλεια και η Φράνκα Παπανδρέου, που σχεδίασε τα κουστούμια.
Συγχαρητήρια στην Εριφίλη την Κατερίνα και την Φράνκα και στους υπόλοιπους (μη τσιριγώτες) συντελεστές!!!
-----------------------------
Παναγιώτης Λευθέρης
-----------------------------

Κυριακή 10 Φεβρουαρίου 2013

ΜΝΗΜΕΙΟ ΤΟΥ ΑΓΝΩΣΤΟΥ ΕΥΕΡΓΕΤΗ

Το 2011 το Visit Kythera δημιούργησε τη σελίδα «ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΚΥΘΗΡΙΟΙ»  με σκοπό να καταγράψει τις σημαντικότερες προσωπικότητες που γέννησε ο τόπος. Η συγκεκριμένη έρευνα συγκέντρωσε  για πρώτη φορά στο διαδίκτυο τους Μεγάλους Κυθήριους, παρουσιάζοντας τις βιογραφίες τους συνοδευόμενες από αποσπάσματα του έργου τους και άλλες σχετικές πληροφορίες.   

Κατά καιρούς οι Κυθηραϊκές αδελφότητες και το Κ.Ι.Π.Α. έχουν τιμήσει Τσιριγώτες που με το έργο τους ωφέλησαν την Ελλάδα αλλά και την ιδιαίτερη πατρίδα τους σε πολλούς τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας, στα γράμματα, στις τέχνες, καθώς και σε έργα υποδομής που υπήρξαν βαρύνουσας σημασίας για το νησί. 

Μόλις πρόσφατα εγκαινιάστηκε ένα μοναδικής ομορφιάς, αρτιότητας και σημασίας γήπεδο ποδοσφαίρου στο Λιβάδι. Ευτυχώς ο ευεργέτης Παναγιώτης Μάγειρος είναι εν ζωή και ήρθε από την Αυστραλία για να εγκαινιάσει το έργο που προσέφερε και να τιμηθεί από τους συμπατριώτες του. Είναι δύο οι καθοριστικοί παράγοντες για τα καλά «έργα» που συμβαίνουν πάνω στα Κύθηρα. 

Το υψηλό πνευματικό, καλλιτεχνικό και δημιουργικό επίπεδο των κατοίκων του και το επίσης υψηλό επίπεδο σε συνδυασμό με την αγάπη για το τόπο τους των Κυθηρίων του εξωτερικού. Το να μνημονευθούν και να τιμηθούν οι ευεργέτες του νησιού είναι το απλούστερο και το εύλογο, διότι έτσι όχι μόνο εισπράττουν την αγάπη και την ευγνωμοσύνη των συμπατριωτών τους, αλλά γίνονται και παραδείγματα για τους υπόλοιπους δίνοντας το κίνητρο για να γίνουν πράγματα που έχει ανάγκη το νησί μας και οι κάτοικοί του.

Σε φύλλο της ΚΥΘΕΡΕΙΑΣ διαβάσαμε συνέντευξη του Αερολιμενάρχη σχετική με την ονομασία που θα δοθεί στο αεροδρόμιο του νησιού μας και με χτύπησε σα χαστούκι η φράση  " οι τοπικές προσωπικότητες διχάζουν..."., γιατί ομολογώ ότι ποτέ δεν αντιλήφθηκα να συμβαίνει κάτι τέτοιο στο νησί μας. Τουναντίον, η συμπεριφορά των Κυθηρίων με έχει χαροποιήσει ιδιαίτερα κάθε φορά που παραβρίσκομαι σε εκδηλώσεις, που σκοπό έχουν να τιμήσουν τοπικές προσωπικότητες, που έπραξαν κάτι καλό και σημαντικό για το Τσιρίγο. 

Αν ξαφνικά οι τοπικές προσωπικότητες διχάσουν και βλάψουν τα Κύθηρα, δε μένει παρά να στήσουμε το μνημείο του «Άγνωστου Ευεργέτη» και να αρχίσουμε να σκαλίζουμε πάνω του τα ονόματα όσων θα μας διχάσουν αν θελήσουμε να δώσουμε να τους αποδώσουμε τα έργα που δημιουργήθηκαν με δικές τους ενέργειες. Και τότε ας κάνουμε την αρχή με το όνομα: «Γρηγόρης Κασιμάτης»!

------------------------------------------------------------------- 
Πηγή: kythirionpolitia.gr-Ελίνα Γαλανοπούλου
-------------------------------------------------------------------

Τετάρτη 19 Δεκεμβρίου 2012

Μιλά για το νησί του μύθου και του έρωτα - Παναγιώτης Στάθης, ο Κυθηραίος

«Προκαταρκτική εξέταση», «κατεπείγουσα έρευνα από την εισαγγελία», «κατηγορίες σε βαθμό κακουργήματος», «ισόβια κάθειρξη» και ένα σωρό τέτοιου είδους «ξύλινες» εκφράσεις χρησιμοποιεί καθημερινά ο δημοσιογράφος και παρουσιαστής του STAR CHANNEL Παναγιώτης Στάθης εδώ και σχεδόν δυο δεκαετίες. Όλα όμως τελειώνουν «όταν βρίσκει τα Κύθηρα». Μόνο που για τον ίδιο, το Τσιρίγο, είναι ο τόπος καταγωγής του. Το www.touristorama.com βρήκε τον καλύτερο ξεναγό.



Ας τους κι ας λένε πως ονείρατα και πράξη
έχουν χωρίσει και δεν ζούνε ταιριασμένα.
Δεν θ΄αξιώθηκαν ως τα Κύθηρα ταξίδι …
-------------------------
ΠΑΝΟΣ ΦΥΛΛΗΣ

Άκου φίλε ταξιδιώτη που θα είσαι από τους τυχερούς, που θα βρουν τα Κύθηρα. Μη τσιγκουνευτείς το συναίσθημα όταν αντικρίσεις στο πρώτο άγγιγμα το λιμάνι του Διακοφτιού και κοιτάξεις το ναυάγιο, σαν έρημο κουφάρι, σα φάρο στη μέση του πελάγου.

Μη σε φοβίσουν οι ψηλοί βράχοι οι οποίοι κρύβουν τον παράδεισο που σε περιμένει στο δρόμο για την ενδοχώρα.

Όταν πιάσεις τον δρόμο κάτω από την Αγία Μόνη και έχεις το θάρρος να κοιτάξεις από ψηλά θα αντικρίσεις το καθαρό πέλαγος που απλώνεται στα πόδια της Παλαιόπολης και του Αβλέμονα, εκεί που τρία πελάγη διακονούν ένα υπέροχο νησί. Κρητικό, Αιγαίο και Ιόνιο συναντώνται στη βάση του Τσιρίγου και τυχεροί οι ταξιδιώτες που κολυμπούν τα καθαρά νερά του.



Σα μια βουτιά στα βαθιά νερά του μύθου και του έρωτα. Γιατί τα Κύθηρα – και το ξέρουμε καλά εμείς οι τσιριγώτες- είναι ποτισμένα κι από τα δυο.

Στο μύθο της Κυθέρειας Αφροδίτης (Ησίοδος, «Θεογονία»), της θεάς του ιδεατού έρωτα τα χνάρια της οποίας, λέει ο μύθος, θα δεις στις πέτρες σε σχήμα καρδίας που είναι σκορπισμένες στην παραλία της Παλαιόπολης, κάτω από τη Σκάνδεια.

Στο μύθο που θέλει πάνω από το βράχο του Μονόπετρου στην ίδια παραλία να δεσπόζει μια τρύπα σαν παρατηρητήριο που – με παρότρυνση της θεάς Αφροδίτης- πέρασαν κάποιες νύχτες μετά τη διαφυγή από την Τροία ο Πάρης και η ωραία Ελένη.

Τα Κύθηρα λοιπόν είναι γεμάτα με μύθους σαν αυτούς που λένε οι ντόπιοι τα βράδια στις πεζούλες, πίνοντας τσίπουρα και μυρίζοντας τον βασιλικό στις γλάστρες.

Μυρίζοντας θυμάρι (εξ ου και το βραβευμένο παγκοσμίως μέλι Κυθήρων) στις πλαγιές του Μανταλά, εκεί που το μέτωπό σου ακουμπά σχεδόν τον ήλιο ή μετρώντας τα καράβια στα ανοιχτά όταν στέκεσαι ψηλά στα Δυτικά πάνω από τη θαυματουργή Παναγία τη Μυρτιδιώτισσα.

Σαν την μυρωδιά στα στενά της υπέροχης Χώρας τους, που κάθεται αναπαυτικά στα πόδια ενός πανέμορφου κάστρου (κοσμήματος μιας ολόκληρης αρχαιολογικής διαδρομής στο χρόνο που διατρέχει όλο το νησί). Από το ύψος του βλέπεις καθαρά, σα να κολυμπάς στα νερά του Καψαλιού και να ατενίζεις το απέραντο γαλάζιο μέχρι σχεδόν την Κρήτη.

Θα μπορούσα για ώρες να μιλώ και να γράφω για τα Κύθηρα, την πατρίδα μου. Πρέπει να κλείσω όμως, θυμίζοντας αυτό που ένας γέροντας στον Ποταμό στο παζάρι μου είπε ένα πρωί Κυριακής:

«Στο Τσιρίγο φίλε, στο νησί που φυτρώνει το μοναδικό λουλούδι που δεν μαραίνεται ποτέ (η σεμπρεβίβα) ο μύθος και ο έρωτας δεν μαράθηκαν ποτέ. Πες σε όλους να ρθουν να τα ζήσουν!!!» 


--------------------------------
Πηγή: touristorama.com
--------------------------------

Τρίτη 26 Ιουνίου 2012

Επίδοση του Τόμου "Ιστορίας Μέριμνα" προς τιμήν του Καθηγητή Γεωργίου Ν. Λεοντσίνη

Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών οργανώνει επιστημονική εκδήλωση προς τιμήν του ομότιμου καθηγητή Γεωργίου Ν. Λεοντσίνη, την Τετάρτη 27 Ιουνίου 2012, στις 7 το απόβραδο, στη Μεγάλη Αίθουσα του Ε.Κ.Π.Α. (κεντρικό κτήριο, Πανεπιστημίου 30), όπου θα επιδοθεί στον τιμώμενο αφιερωματικός τόμος, με τίτλο "ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΜΕΡΙΜΝΑ". 

Π Ρ Ο Γ Ρ Α Μ Μ Α 

Προσφώνηση του Πρύτανη του Ε.Κ.Π.Α., Καθηγητή κ. Θεοδοσίου Πελεγρίνη. 

Χαιρετισμοί από τους: 
- τέως Πρύτανη, καθηγητή κ. Δημοσθένη Ασημακόπουλο 
- Πρόεδρο του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, καθηγητή κ. Αθανάσιο Τριλιανό 
- Διευθύντρια του Τομέα Ανθρωπιστικών Σπουδών του Π.Τ.Δ.Ε., καθηγήτρια κ. Άντα Κατσίκη-Γκίβαλου 
- Αντιπρόεδρο της Διοίκησης του Πανεπιστημίου Λευκωσίας, διδάκτορα κ. Αιμίλιο Σολωμού 
- Πρόεδρο της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος, αναπληρωτή καθηγητή κ. Κωνσταντίνο Μαλαφάντη 
- Πρόεδρο της Εταιρείας Κυθηραϊκών Μελετών, ομότιμο καθηγητή κ. Νικόλαο Πετρόχειλο 
- Πρόεδρο της Εταιρείας Θεωρίας, Έρευνας και Διδακτικής της Ιστορίας, καθηγητή κ. Δημήτριο Σακκή 
- καθηγητή της Νεοελληνικής Ιστορίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κ. Κωνσταντίνο Βακαλόπουλο 
- σχολικό σύμβουλο, υπ. διδάκτορα κ. Γαβριήλ Παντιώρα, εκ μέρους των φοιτητών του τιμωμένου. 

Ομιλίες από τους: 
- καθηγητή κ. Δημοσθένη Δασκαλάκη, Διευθυντή του Εργαστηρίου Κοινωνικών Επιστημών του Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Αθηνών 
- καθηγητή κ. Αντώνιο Χουρδάκη, Κοσμήτορα της Σχολής Επιστημών Αγωγής Πανεπιστημίου Κρήτης 
- αναπληρωτή καθηγητή κ. Χαράλαμπο Μπαμπούνη, επιμελητή του τιμητικού τόμου 

Επίδοση του τιμητικού τόμου "Ιστορίας Μέριμνα"

Αντιφώνηση και ομιλία του τιμωμένου, ομότιμου καθηγητή κ. Γεωργίου Ν. Λεοντσίνη, με θέμα: "Ο πανεπιστημιακός ιστορικός".


[Ευχαριστούμε τους διοργανωτές, ότι μάς τίμησαν υπερβαλλόντως, συμπεριλαμβάνοντάς μας στους αποδέκτες των προσκλήσεων στην ανωτέρω εκδήλωση!
π. Π. Κ.]
--------------------------
Πηγή: iskiosiskiou.com
--------------------------

Τετάρτη 30 Ιουνίου 2010

Πρόεδρος ο Βάρδας στην Ευρωπαϊκή Καρδιολογική Εταιρεία

“Η εκλογή μου ικανοποιεί αυτούς που πιστεύουν στο Πανεπιστήμιο Κρήτης”

Ο καθηγητής Παναγιώτης Βάρδας, που εξελέγη πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Καρδιολογικής Εταιρείας μιλά στην “Π”

Στη θέση του προέδρου της Ευρωπαϊκής Καρδιολογικής Εταιρείας εξελέγη ο καθηγητής, κ. Παναγιώτης Ε. Βάρδας, στόχος του οποίου αποτελεί να καταστήσει περισσότερο ενεργές στις δράσεις της εταιρείας τις χώρες της Ν.Α. Ευρώπης.

Ο κ. Βάρδας μιλά στην “Π” για την εκλογή και το όραμα που έχει για την εταιρεία.

Ένα πρώτο σχόλιο για την εκλογή σας;

“Με την ευκαιρία της εκλογής μου, επιθυμώ να ευχαριστήσω, πέρα από τους εκλέκτορες, τους ανθρώπους που συναρθρώνουν την καρδιολογική κλινική του Πανεπιστημίου Κρήτης, τη διοίκηση της Ιατρικής σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης, και την διοίκηση του Π.Κ. καθώς και τη διοίκηση του ΠΑΓΝΗ για την υποστήριξή τους και την κατανόησή τους σε αυτή την προσπάθειά μου των τελευταίων ετών που είχε αυτό το επιτυχές αποτέλεσμα.

Πιστεύω ότι η εκλογή μου ικανοποιεί όλους εκείνους που πιστεύουν στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, το όραμα και την προσπάθεια των μελών του. Θέλω να επαναλάβω ότι σημαντικοί συνάδελφοι από τις τάξεις αυτού του Πανεπιστημίου έχουν, επίσης, με επιτυχία εκλεγεί και αναγνωριστεί από σημαντικούς διεθνείς επιστημονικούς οργανισμούς. Τέλος, θέλω να υποσχεθώ ότι θα συνεχίσω να υπηρετώ τους ασθενείς της Κρήτης, τις αξίες και τα οράματα που χρειάζεται να κληρονομήσουμε στα παιδιά μας, ιδιαίτερα σε αυτές τις δύσκολες στιγμές που βιώνει η χώρα. Σας ευχαριστώ όλους και ασφαλώς την οικογένειά μου που, έκτος από τους στενούς συνεργάτες μου, μόνο αυτή γνωρίζει τις δυσκολίες που συνάντησα σε αυτή την προσπάθεια.”

Η εκλογή σας θεωρείτε πως είναι αναγνώριση του έργου της επιστημονικής και ιατρικής κοινότητας της Κρήτης;

“Η εκλογή μου δε θα μπορούσε με τίποτα να γίνει αν δεν είχα την ισχυρότατη υποστήριξη της καρδιολογικής κλινικής του ΠΑΓΝΗ, τη θαυμάσια οργάνωση και λειτουργία της, έστω και σε ώρες απουσίας μου, και αναμφίβολα την ανοχή και κατανόηση του Πανεπιστημίου Κρήτης, της ιατρικής σχολής και διοίκησης του ΠΑΓΝΗ. Είναι, επομένως, μια προσπάθεια συνολική, δουλέψαμε όλοι μαζί αυτά τα χρόνια, δουλέψαμε στις λεπτομέρειες, τα προγράμματα, τις παρουσιάσεις.

Αυτή η επιτυχία δεν έρχεται ένα βράδυ διότι κάποιος είχε τη φιλοδοξία να γίνει πρόεδρος της ευρωπαϊκής καρδιολογικής εταιρείας, είναι μια προσπάθεια τουλάχιστον δέκα ετών με χιλιάδες κομμάτια που έπρεπε να συνδεθούν, να παρουσιαστούν στην Ευρώπη και να αποδειχθούν επιτυχημένα. Όλα αυτά έγιναν από όλη την ομάδα, γιατρούς, διοικητικούς, νοσηλευτές και γραμματείς. Αν ήθελα να ξεχωρίσω ένα άτομο, το οποίο αξίζει να συγχαρώ δημοσίως, πέρα από όλους τους άλλους, είναι και η γραμματέας μου, η κ. Μαρίνα Ξημέρη, η οποία για πολλά χρόνια με έχει υπηρετήσει.”

Η θητεία σας πόσο καιρό διαρκεί;

“Έχει δύο χρόνια από τώρα, τη θητεία εκλεγμένου προέδρου, πρόδρομη του προέδρου. Η κανονική θητεία μου αρχίζει τον Σεπτέμβριο του 2012 και τελειώνει το 2014, μετά θα αρχίσει μια θητεία διετής ως προηγούμενος πρόεδρος, όπου κι εκεί οι αρμοδιότητες είναι σημαντικές. Θέλω με την ευκαιρία να πω ότι η εταιρεία είναι η μεγαλύτερη επιστημονική εταιρεία παγκοσμίως και αναμφίβολα στην Ευρώπη.

Έχει 55.000 μέλη, το ετήσιο συνέδριό της 30.000 με 35.000 ενεργούς συμμετέχοντες, άλλα πέντε συνέδρια των 5.000 ατόμων έκαστο, εκδίδει επτά περιοδικά, έχει πέντε επιστημονικές κλαδικές ενώσεις, δύο συμβούλια ειδικά και την εταιρεία τη συνθέτουν 52 χώρες, όχι μόνο οι κλασικές ευρωπαϊκές αλλά όλες οι χώρες της Β. Αφρικής, Αρμενία, Γεωργία, Κίνα, Ινδία, Ιαπωνία κ.α. Η εταιρεία αναπτύσσει δραστηριότητες και σε συνεργασία με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας. Τον Οκτώβριο θα κληθούμε στα Ηνωμένα Έθνη να μιλήσουμε για τις μη μεταβιβαζόμενες ασθένειες.”

Ο ρόλος της εταιρείας ποιος είναι;

“Να βελτιώσει την ποιότητα και το προσδόκιμο ζωής των ανθρώπων των χωρών μελών της εταιρείας που είναι πιθανό να παρουσιάσουν ή παρουσιάζουν καρδιαγγειακές νόσους.”


Καρδιολογική Κλινική του ΠΑΓΝΗ - “Εκλογή μοναδικής σημασίας και αξίας”

Η Καρδιολογική κλινική του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Ηρακλείου Κρήτης με εξαιρετική ικανοποίηση επιθυμεί να σας γνωστοποιήσει την εκλογή του Καθηγητή κ. Παναγιώτη Ε. Βάρδα, ως προέδρου.

«Θεωρούμε ότι αυτή η εκλογή είναι μοναδικής σημασίας και αξίας, όχι μόνο διότι η Ευρωπαϊκή Καρδιολογική Εταιρεία από της συστάσεώς της ( 1948 ), ουδέποτε επέλεξε Πρόεδρο από τον Ευρωπαϊκό Νότο, αλλά επίσης διότι έρχεται σε στιγμή που η χώρα μας χρειάζεται όσο ποτέ την Ευρωπαϊκή αναγνώριση και προβολή.

Η εκλογή του Καθηγητή κ. Βάρδα, υπήρξε αποτέλεσμα μίας συστηματικής, επίπονης και τεράστιας προσπάθειας πολλών ετών.

Η Ευρωπαϊκή Καρδιολογική Εταιρεία είναι γνωστό ότι συνιστά τη μεγαλύτερη επιστημονική εταιρεία της Ευρώπης και πιθανώς παγκόσμια.

Τα μεγέθη είναι αποκαλυπτικά, καθώς διαθέτει 55.000 μέλη, ετήσιο συνέδριο 30.000 συνέδρων, 19 ομάδες εργασίας, 5 κλαδικές ενώσεις, 7 επιστημονικά περιοδικά και υποστηρίζεται από 125 άτομα ως μόνιμο προσωπικό.

Οι χώρες που συμμετέχουν στην Εταιρεία, συνολικά 52, είναι όχι μόνο αυτές όλης της Ευρώπης, αλλά επίσης οι χώρες της Βόρειας Αφρικής, της Εγγύς Μέσης Ανατολής, η Αρμενία και η Γεωργία. Ως συνδεδεμένα μέλη είναι η Κίνα, η Ινδία, ο Καναδάς, η Αυστραλία, η Βραζιλία και η Αργεντινή.

Εμείς, τα μέλη της κλινικής, ιατροί, νοσηλευτές, τεχνικό και διοικητικό προσωπικό, ολόψυχα συγχαίρουμε τον Καθηγητή μας για την τεράστια επιτυχία του. Είναι επιτυχία όλων μας. Αναμφίβολα είναι επιτυχία της χώρας μας και περισσότερο της Κρήτης», αναφέρεται στην ανακοίνωση της Καρδιολογικής κλινικής του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Ηρακλείου..


“Να είναι η Ν.Α.  Ευρώπη περισσότερο παρούσα”

Ο δικός σας στόχος;

«Οπωσδήποτε να συνεχίσω τα μεγάλα projects που ήδη επιτυχώς αναπτύσσει. Έχω και μερικούς επιμέρους στόχους, όπως να δώσω την ευκαιρία στην περιοχή, τη Ν. Α. Ευρώπη να είναι περισσότερο παρούσα σε όλες τις διαδικασίες και τις υπάρχουσες δραστηριότητες, να δώσω την ευκαιρία στους καρδιολόγους, νοσηλευτές και όσους συνδέονται στην επιστήμη, και τους λαούς της περιοχής να νιώσουν ότι είναι περισσότερο παρόντες στις διαδικασίες της εταιρείας και να βελτιωθεί η κατάσταση των ασθενών στην περιοχή.

Οι κατευθυντήριες οδηγίες, ο τρόπος με τον οποίο πρέπει να εφαρμόζεται η καρδιαγγειακή ιατρική σε πάρα πολλά κράτη της περιοχής δεν εφαρμόζεται, στην Ελλάδα, ευτυχώς, σημαντικά εφαρμόζεται. Υπάρχουν χώρες, όπως οι Βοσνία Ερζεγοβίνη, Βουλγαρία, Αλβανία, Συρία, όπου χρειάζεται δουλειά να βελτιωθεί η ποιότητα προσφοράς στους ασθενείς. Δεύτερον, θέλω να δω στην Ευρώπη να γίνεται μια εναρμόνιση του τρόπου εκπαίδευσης και άσκησης των καρδιολόγων, είναι σημαντικό να υπάρχει εξομοίωση των κρατών της Ευρώπης.

Υπάρχουν και άλλοι στόχοι, χρειάζεται να είμαστε μόνιμα στις Βρυξέλλες, θα αναπτύξω μόνιμη αντιπροσωπεία με γραφεία με μικρό αριθμό προσωπικού διότι χρειάζεται να δούμε πώς θα προαγάγουμε την έρευνα με χρήματα που θα προέρχονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και όχι τόσο από τη βιομηχανία, όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα».
-----------------
Πηγή: Πατρίς
-----------------