Τρίτη, 18 Ιουλίου 2017

Σχόλιο κ. Κοσμά Μεγαλοκονόμου για την προκήρυξη των ακτοπλοϊκών γραμμών

Δεν θέλω να μειώσω την αξία της άμεσης αυτής προκήρυξης για τη δρομολόγηση αυτών των τεσσάρων γραμμών, αντίθετα συγχαίρω αυτούς που συνετέλεσαν για την ταχεία εξέλιξη.

Θεωρώ, όμως χρήσιμες κάποιες παρατηρήσεις. 

α) Μιλάμε για σπάσιμο των γραμμών ώστε να αυξηθεί ο ανταγωνισμός. Οι γραμμές πάντα αυτές ήταν, μα τις έπαιρνε ένα πλοίο και έτσι νομίζαμε ότι πάνε όλες μαζί.

β) Αν θέλουμε πράγματι να "σπάσουν" οι γραμμές θα πρέπει να ανεξαρτητοποιηθεί η γραμμή Πειραιάς - Κύθηρα, τουλάχιστο μια φορά την εβδομάδα ώστε, ένα σύγχρονο ταχύπλοο πλοίο να το εκτελεί σε λίγες ώρες που θα μπορεί να εξοικονομεί ανάμεσα στα άλλα δρομολόγιά του.

γ) Δεν είναι δυνατόν να μιλάμε για σπάσιμο των γραμμών όταν οι προδιαγραφές που τίθενται για το πλοίο είναι για όλα τα δρομολόγια ίδιες. Απαιτούν δηλαδή 80 κλίνες σε καμπίνες. Αυτό και μόνο αποκλείει τα σύγχρονα ταχύπλοα πλοία που δεν έχουν καμπίνες. Τέτοιες προδιαγραφές έχουν ελάχιστα πλοία σήμερα κατά κανόνα 40 ετών και πάνω και έτσι είναι σαν να προκηρύσσονται και οι 4 γραμμές για ένα πλοίο.

Γιατί τάχα πρέπει το πλοίο που θα κάνει το δρομολόγιο Κρήτη - Κύθηρα - Γύθειο να έχει 80 κλίνες σε καμπίνες και γιατί ένα σύγχρονο πλοίο, που κάνει γύρω στις 5 ώρες να έρθει στα Κύθηρα από τον Πειραιά, να θέλει 80 κλίνες;

Αν δεν ξεφύγουμε από τις παγίδες που στήνονται εις βάρος του νησιού μας και δεν κάνουμε τεκμηριωμένες και προσεχτικά μελετημένες προτάσεις θα εξακολουθήσουμε να έχουμε το από 130 χρόνια ακτοπλοϊκό πρόβλημα.
-----------------------------------
Κοσμάς Μεγαλοκονόμος
-----------------------------------