Τετάρτη, 24 Μαΐου 2017

Βρίσκει στα... ρηχά η διαχείριση θαλάσσιου έρματος Bulk carriers: Τι επισημαίνει η διεθνής ένωση πλοιοκτητών

Σοβαρά πρακτικά προβλήματα εφαρμογής της διεθνούς συνθήκης για τη διαχείριση του θαλάσσιου έρματος στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου εντοπίζει η διεθνής ένωση πλοιοκτητών bulk carriers, η Intercargo. λίγους μόλις μήνες πριν η συνθήκη τεθεί σε ισχύ.

Παράλληλα η Intercargo προειδοποιεί ότι τα λιμάνια των ΗΠΑ θα γίνουν "απαγορευμένη γη" για χιλιάδες πλοία bulk carriers, καθώς θα αδυνατούν να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις της αμερικανικής νομοθεσίας για τα συστήματα θαλάσσιου έρματος.

Για την αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών έχει καταθέσει συγκεκριμένες πρακτικές προτάσεις που αναμένεται να συζητηθούν στην επόμενη σύνοδο της Επιτροπής Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), τον Ιούλιο.

Αναλυτικότερα η Intercargo με ένα επίσημο έγγραφο της, που εξηγεί αναλυτικά το όλο πρόβλημα με τη συνθήκη BWMC αρχικά δηλώνει ότι καλωσορίζει και υποστηρίζει τις διεθνείς πρωτοβουλίες και νομοθετικές παρεμβάσεις για το Ballast Water Management (BWM), όμως σπεύδει να αναγνωρίσει ότι οι εφαρμογές τους χρειάζεται να γίνουν πιο αποδοτικές και πρακτικά διαχειρίσιμες.

Όπως είναι γνωστά η BWM Convention θα αρχίσει να εφαρμόζεται στις 8 Σεπτεμβρίου. Η Intercargo πιστεύει ότι για να μην υπάρξουν προβλήματα προσαρμογής, η νομοθεσία θα πρέπει να λάβει υπ' όψιν της τις προκλήσεις με τις οποίες έρχονται αντιμέτωπα τα ήδη εν λειτουργία bulk carriers, τα οποία αποτελούν το μεγαλύτερο τμήμα του παγκόσμιου στόλου με όρους dwt.

Παράλληλα η Intercargo σημειώνει άτι η περίπτωση μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου έχουν μοναδικές απαιτήσεις σε σύγκριση με αυτές άλλων τύπου πλοίων.

Η Intercargo
H Intercargo εκφράζει τις ανησυχίες της αναφορικά με πρακτικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα μέλη της στην προσπάθεια τους να μετασκευάσουν υφιστάμενα πλοία ιιεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου σε δύο εισηγήσεις που οι πλοιοκτήτες θα υποβληθούν στην επόμενη συνάντηση της Επιτροπής Προστασίας του Περιβάλλοντος του IMO (IMO Marine Environment Protection Committee-MEPC   71),    η    οποία   θα πραγματοποιηθεί το διάστημα  3-7 Ιουλίου.

Το .τρώτο έγγραφο με τίτλο "Paper MEPC 71/4/19 Challenges faced by bulk carrier owners and Operators" αφορά την εγκατάσταση BWTS σε εκείνα τα πλοία που αξιοποιούν την βαρύτητα για την εκφόρτωση τον δεξαμενών (gravity discharged Top Side Tanks) και η Intercargo προχωρεί στην κατάθεση μιας πρακτικής πρότασης η οποία είναι συμπληρωιιατική και δεν αντιτίθεται στο χρονοδιάγραμμα εφαρμογής της σύμβασης.

Η άλλη πρόταση με τίτλο "Paper MEPC 71/INF.20 - Information on the technical and operational challenges of retrofitting ballast water treatment systems on existing bulk carriers" αφορά ορισμένες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα υφιστάμενα πλοία όπως είναι η ανάγκη αύξησης της ηλεκτρικής ισχύος για να ανταποκρίνονται τα συστήματα στις νέες απαιτήσεις, αλλά και της διάθεσης επιπλέον χώρων στο πλοίο.

Εγκεκριμένα συστήματα
Για την Intercargo εκτός των δύο προαναφερόμενων τεχνικών θεμάτων υπάρχει ένα ακόμη πολύ σοβαρά πρόβλημα που αφορά τη διαθεσιμότητα των συστημάτων που έχουν εγκριθεί από την αμερικανική ακτοφυλακή (USCG).

Όπως εξηγείται στο σχετικά έγγραφο από την Intercargo, τον Δεκέμβριο του 2016 η Αμερικανική Ακτοφυλακή (USCG) πιστοποίησε τρία συστήματα διαχείρισης θαλάσσιου έρματος που κατά την άποψη της μπορούν να φέρουν τα πλοία που θα πιάνουν αμερικανικά λιμάνια, γεγονός που δημιουργεί σοβαρά ερωτηματικοί ως προς τη διαθεσιμότητα των συστημάτων αυτών.

Η Intercargo ζητεί μία ευελιξία από τις αμερικανικές αρχές προκειμένου να αντιμετωπιστεί το όλο θέμα. διαφορετικά υπάρχει κίνδυνος χιλιάδες πλοία να μην μπορούν να πιάνουν αμερικανικά λιμάνια στο μέλλον. [SID:ll070633]
------------------------------------------
Πηγή: Ναυτεμποτική
------------------------------------------