Στη σχεδιαζόμενη επέκταση του ευρωπαϊκού δικτύου του
κρατικού κινεζικού ναυτιλιακού κολοσσού Cοsco έχοντας ως βάση το λιμάνι
του Πειραιά εστιάζει η Frankfurter Allegemeine Zeitunfzzg στις
οικονομικές σελίδες της.
Η εφημερίδα αναφέρει ότι η
πανίσχυρη κινεζική εταιρεία, παρά το γεγονός ότι δεν έχει επισήμως
εκδηλώσει ενδιαφέρον για αγορά τμήματος του λιμανιού του Αμβούργου, έχει
ωστόσο αρχίσει να επενδύει με συστηματικό τρόπο σε άλλα ευρωπαϊκά
λιμάνια κομβικής σημασίας δημιουργώντας ένα ολόκληρο νέο ναυτιλιακό
δίκτυο.
«Στη βόρεια Ευρώπη η Cosco επικεντρώνει το ενδιαφέρον της κυρίως στα
λιμάνι του Ρότερνταμ, της Αμβέρσας και της Μπριζ, σύμφωνα με μελέτη του
ιταλικού Ινστιτούτου SRM. Στο Ρότερνταμ, τον αιώνιο αντίπαλο του
Αμβούργου, η Cοsco θέλει να διατηρήσει πάνω από το ένα τρίτο του
τερματικού σταθμού Εuromax.
Αξιοσημείωτη είναι στο μεταξύ η
παρουσία των Κινέζων επενδυτών στον χώρο της Μεσογείου, δεδομένου ότι
εδώ και χρόνια δραστηριοποιούνται επενδυτικά στα λιμάνια του Ισραήλ, της
Τουρκίας και της Αιγύπτου».
Για την Cosco το λιμάνι του Πειραιά
αποκτά ξεχωριστή σημασία για τη μελλοντική επέκτασής της σε κομβικά
λιμάνια της Ευρώπης. Η γερμανική εφημερίδα υπογραμμίζει στη συνέχεια ότι
«το πιο εντυπωσιακό κινεζικό 'χτύπημα' ήταν η απόκτηση του πλειοψηφικού
μεριδίου του ελληνικού λιμενικού οργανισμού του Πειραιά το 2016»
συμπληρώνοντας ότι «ο Πειραιάς αναμένεται να διαδραματίσει σημαντικότερο
ρόλο στην Ευρώπη μελλοντικά, σύμφωνα με τη βούληση των Κινέζων».
Όπως
σημειώνει η FAZ «πίσω από την επενδυτική κίνηση της θυγατρικής Cosco,
Shipping Port, στην οποία ανήκουν σύμφωνα με την SRM ήδη από το τέλος
του 2016 σαράντα έξι σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων, βρίσκεται η κινεζική
κυβέρνηση. Ο έλεγχος περισσότερων λιμανιών ανά την Ευρώπη πρέπει να
διασφαλίζει ότι τα εμπορεύματα που παράγονται στη Λαϊκή Δημοκρατία της
Κίνας θα φτάνουν γρήγορα στον ευρωπαϊκό χώρο. Ταυτόχρονα τα λιμενικά
τέλη θα πρέπει να παραμείνουν τόσο χαμηλά ώστε τα κινεζικά προϊόντα να
παραμένουν ανταγωνιστικά. Η αρχή που έγινε στον Πειραιά αποδεικνύει ότι
αυτή η στρατηγική λειτουργεί».
Το δημοσίευμα αναφέρει ότι «από τη
στιγμή που η Cosco επεκτάθηκε στο ελληνικό λιμάνι, πολλοί κατασκευαστές
ηλεκτρονικών υπολογιστών, που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στην Κίνα,
μεταφέρουν ήδη τα εμπορεύματά τους προς την Ελλάδα».
Κλείνοντας, η
εφημερίδα σημειώνει ότι το 2009, όταν η Cosco είχε κάνει την πρώτη
επενδυτική κρούση προς το λιμάνι του Πειραιά πολλοί εκπρόσωποι του
ευρωπαϊκού ναυτιλιακού χώρου «είχαν γελάσει κοροϊδευτικά». Πλέον κανένας
δεν γελά, τουλάχιστον στο Αμβούργο, την ώρα μάλιστα που βλέπουν ότι η
Cosco επεκτείνεται δυναμικά και στο Ρότερνταμ.
----------------------------------
Πηγή: Deutsche Welle
---------------------------------