Τρίτη 28 Μαρτίου 2017

«Έτοιμοι» να ναυπηγήσουν πλοία οι ακτοπλόοι

Αποκαλυπτικός των προθέσεων των ακτοπλοϊκών εταιριών που δραστηριοποιούνται σε γραμμές της χώρας, να εκσυγχρονίσουν το στόλο που διατηρούν ήταν νωρίτερα σήμερα ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ Μ. Σακέλης.
Αφορμή για την εν λόγω πρόθεση το γεγονός ότι πολλές μονάδες του στόλου την προσεχή διετία-τριετία θα συμπληρώσουν τα όρια ηλικίας που προβλέπονται αλλά και άλλες που το κόστος προσαρμογής τους στις περιβαλλοντικές απαιτήσεις από το 2020 και εκείθεν είναι υπερβαίνον ακόμη και της σημερινής αξίας πώλησης τους. 


Στις αναφορές Σακέλη καταγράφηκε και ο προβληματισμός για την ανυπαρξία ελληνικών ναυπηγικών μονάδων που θα μπορούσαν να «κτιστούν» επιβατηγά οχηματαγωγά δεδομένου ότι οι εταιρίες έχουν ήδη σχηματοποιήσει τις προδιαγραφές ελέω της πολύχρονης εμπειρίας τους από την δρομολόγηση Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων ταχύπλοων και συμβατικών στα ελληνικά νησιωτικά συγκροτήματα. Των οποίων οι λιμενικές υποδομές παρουσιάζουν ιδιάζουσες ελλείψεις γεγονός που καθιστά αδύνατη τη δρομολόγηση των υπερσύγχρονων νεότευκτων που η διεθνής αγορά της ναυπηγικής προτείνει αλλά μονάδων της λογικής tailor madeγια την ελληνική νησιωτική «πραγματικότητα».

Σε ερώτηση του “theseanation” ο κ. Σακέλης τόνισε ότι κεφάλαια θα υπάρξουν για αυτή τη δραστηριότητα ενώ με αφορμή άλλη ερώτηση σημείωσε ότι οι όποιες επενδύσεις στις ακτοπλοϊκές εταιρίες και το μετοχικό τους μπλόκ πρέπει να θεωρούνται καλοδεχούμενες καθώς αυτές θα επιτρέψουν εκτός των άλλων και την υλοποίηση των προγραμμάτων εκσυγχρονισμού των μονάδων. 

Όσον αφορά για τις απαιτούμενες μετασκευές στον ακτοπλοϊκό στόλο εν όψει της εφαρμογής των επιταγών του νομικού πλαισίου για την προστασία του περιβάλλοντος τόνισε ότι δυστυχώς οι εταιρίες πρέπει να απευθυνθούν ,καθώς δεν υπάρχει πλην της ζώνης και των περιορισμένων δυνατοτήτων της, ναυπηγοεπισκευαστικός τομέας ικανός να απαντήσει στη ζήτηση γεγονός που οδηγεί τις εταιρίες σε ναυπηγοεπισκευαστικές μονάδες στην Αδριατική και όχι μόνο. 

Να σημειωθεί ότι επιχειρήσεις του ναυπηγοεπισκευαστικού τομέα του Πειραϊκού χώρου διατηρούν ζέουσες τις ελπίδες ότι η COSCO θα αλλάξει τα δεδομένα με την έλευση πλωτών δεξαμενών που έχει «τάξει» αλλά και ότι η κυβέρνηση θα επιλύσει επιτέλους τα προβλήματα που έχουν θέσει «στο ψυγείο» τις μεγάλες ναυπηγικές μονάδες του Κόλπου της Ελευσίνας αλλά και της Σύρου. 

Τέλος αξίζει να υπενθυμιστεί ότι επι των ημερών του τότε υπουργείου Αιαγίου προ της συσσωμάτωσης του με το Ναυτιλίας αλλά και μετέπειτα είχαν παρουσιαστεί αρκετές προτάσεις , μερικές εκ των οποίων έδραζαν επί της «νησιωτικότητας» χωρίς ωστόσο να υλοποιηθεί καμία εξ αυτών και με εξαίρεση της πρωτοβουλία ακτοπλοϊκής εταιρίας να κτίσει δύο Ε/Γ-Ο/Γ σε ελληνική μονάδα.
---------------------------------
Πηγή:  theseanation.gr
---------------------------------