Σάββατο 16 Σεπτεμβρίου 2017

Η απουσία της λογικής από το Κράτος!

Το 2013, ο τότε Πρόεδρος της Εγχωρίου Περιουσίας και νυν Δήμαρχος κ. Χαρχαλάκης, αιτήθηκε από την Περιφέρεια τη χρηματοδότηση κάποιων σημαντικών έργων στα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα και μάλιστα είχε και σχετικές συναντήσεις με τον τότε Αντιπεριφερειάρχη Νήσων κ. Κατσικάρη. Ένα από αυτά ήταν και η τσιμεντόστρωση του περιφερειακού δρόμου στον Ποταμό Αντικυθήρων, μήκους 1 χιλιομέτρου, που είναι διανοιγμένος εδώ και τουλάχιστον 30 χρόνια! 

Ο δρόμος κυκλώνει περιμετρικά τον κεντρικό οικισμό, διέρχεται από αξιοποιήσιμα οικόπεδα και περιουσίες, αποτελεί τη μοναδική δυνατότα αποσυμφόρησης του οικισμού σε περιόδους αιχμής (Αύγουστος) και δίνει τη δυνατότητα περαιτέρω οικιστικής ανάπτυξης. Πράγματι το αίτημα του τότε Προέδρου της ΕΕΠΚΑ έγινε αποδεκτό, καθώς στηρίχθηκε και με έγγραφο του τότε Δημάρχου κ. Κουκούλη. Έτσι, το 2013-14 εντάχθηκε στον προϋπολογισμό της Περιφέρειας Αττικής με τίτλο "Βελτίωση βατότητας, διάνοιξη και τσιμεντόστρωση περιφερειακού δρόμου Ποταμού Δ.Κ. Αντικυθήρων" με προϋπολογισμό 285.000€.

Η μελέτη εκπονήθηκε από τις τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας, έγινε αποδεκτή από το Δ.Σ. και υποβλήθηκε για αδειοδότηση από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Καθώς όμως ολόκληρο το νησί των Αντικυθήρων ανήκει στο δίκτυο περιβαλλοντικής προστασίας NATURA 2000 το θέμα κόλλησε. Η Διεύθυνση Περιβάλλοντος, που τα στελέχη της δεν έχουν περάσει από τα Αντικύθηρα ούτε από αέρος, ζήτησαν πλήρη μελέτη οδοποιίας, μηκοτομές και ό,τι μπορεί να φανταστεί κανείς λες και το έργο αφορούσε την Εθνική Οδό Αθηνών - Πατρών! Τόνισε μάλιστα ότι απαιτείται πλήρης Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για να τσιμεντοστρωθεί ένας προϋφιστάμενος δρόμος σε ένα νησί-βράχο όπου οι μόνιμοι κάτοικοι είναι λιγότεροι από 20!

Έτσι, το 2015, η νέα πλέον Δημοτική Αρχή, υπέγραψε σύμβαση με ιδιώτη μελετητή, ολοκλήρωσε τη μελέτη και την υπέβαλε στη Διεύθυνση Περιβάλλοντος, η οποία με έγγραφό της τον Απρίλιο του 2016 ζητήσε επιπλέον συμπληρωματικά στοιχεία, τεχνικά και γεωμετρικά χαρακτηριστικά του δρόμου! Τα στοιχεία υποβλήθηκαν την Άνοιξη του 2017 και έτσι αφού η Διεύθυνση Περιβάλλοντος σταμάτησε να ζητάει επιπλέον στοιχεία, πριν εκδόσει την αδειοδότηση του δρόμου, υπέβαλε όλο το φάκελο προς γνωμοδότηση σε 14 υπηρεσίες:

1. Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής
2. Διεύθυνση Χωρικού Σχεδιασμού
3. Διεύθυνση Τεχνικών Έργων Π.Ε. Νήσων
4. Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας Π.Ε. Νήσων
5. Διεύθυνση Συντονισμού και Επιθεώρησης Δασών
6. Διεύθυνση Προϊστορικών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων
7. Διεύθυνση Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Αρχαιοτήτων
8. Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων και Τεχνικών Έργων Αττικής, Αν. Στερεάς Ελλάδας και Κυκλάδων
9. Εφορεία Παλαιοανθρωπολογίας και Σπηλαιολογίας
10.Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων (σσ. ο δρόμος είναι στο βουνό!)
11.Εφορεία Αρχαιοτήτων Δυτικής Αττικής, Πειραιώς και Νήσων
12.Διεύθυνση Βιοποικιλότητας, Εδάφους και Διαχείρισης Αποβλήτων Υπουργείου Περιβάλλοντος
13.Διεύθυνση Σχεδιασμού Μητροπολιτικών, Αστικών και Περιαστικών Περιοχών
14.Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας

Όλοι οι ανωτέρω φορείς και υπηρεσίες, καλούνται δηλαδή να αποφασίσουν αν θα πρέπει να τσιμεντοστρωθεί ένας δρόμος 1 χιλιομέτρου σε ένα νησί που πεθαίνει, ένας δρόμος που υφίσταται από τη δεκαετία του 80.

Και ύστερα απορούμε γιατί είναι ακόμα μαύρος ο Σαρωνικός!

Ή αλλάζουμε το Κράτος ή βουλιάζουμε μαζί του!
----------------------------------------------------------
Κύθηρα Αντικύθηρα Καινούργια Μέρα
----------------------------------------------------------