Τρίτη 20 Ιουνίου 2017

Ενημερωτικό Αντικατάστασης τριβέος βάσεως μηχανής Diesel

Τις τελευταίες ημέρες υπάρχει ένα όργιο φημών και συγχρόνως ανακριβειών από πολλούς "ξερόλες" των καφενείων αλλά και από συμπολίτες (-τισες) οι οποίοι δεν έχουν ιδέα του τι ακριβώς συμβαίνει αλλά και τι σημαίνει η βλάβη που υπάρχει σε μία από τις τρείς κινητήριες μηχανές του πλοίου της γραμμής από Πειραιά.


Ακούγονται εξωφρενικές ιδέες και προτάσεις και αντί να υπάρξει αναζήτηση για το τι ακριβώς σημαίνει "Βλάβη τριβέος (κουζινέτου) βάσεως της μηχανής", εκτοξεύονται απειλές προς πάσα κατεύθυνση και ζητείται αγόγγυστα διακοπή της γραμμής του Πειραιά και αναζήτηση χίμαιρων και φανταστικών σεναρίων.

Κάθε δίχρονη μηχανή εσωτερικής καύσεως (βενζινομηχανή η πετρελαιομηχανή), μεγάλη (πλοίου) η μικρή (αυτοκινήτου), οφείλει την κίνηση της στην περιστροφή του στροφαλοφόρου άξονα που περιστρέφεται από την παλινδρομική κίνηση των διωστήρων (μπιέλες) οι οποίοι προσαρμόζονται στα έμβολα που κινούνται μέσα στους κυλίνδρους των μηχανών.

Ο στροφαλοφόρος εδράζεται στην βάση της μηχανής επάνω σε σταθερούς τριβείς (κουζινέτα) που ονομάζονται έδρανα βάσεως.

Χαρακτηριστικό στροφαλοφόρο εδραζόμενο βλέπετε στην πάρακάτω φωτογραφία καθώς και ένα τυπικό μέταλλο εδράνου βάσεως.



 
Οι λόγοι ζημιάς ενός μετάλλου εδράνου βάσεως είναι αρκετοί με κυριότερο της ελλιπούς λίπανσης του.

Εν πάσει περιπτώσει για οποιονδήποτε λόγο και να συνέβη, υπήρξε ζημιά σε κουζινέτο βάσεως στην μία από τις τρείς των κυρίων μηχανών.

Από την στιγμή που θα υπάρξει παρόμοια βλάβη, απαγορεύεται η χρησιμοποίηση της συγκεκριμμένης μηχανής διότι τότε υπάρχει περίπτωση το σημείο του άξονα (κομβίο) που περιστρέφεται μέσα στον τριβέα να αρπάξει και να πάθει ανεπανόρθωτη ζημιά ολόκληρος ο στροφαλοφόρος.

Για την αποκατάσταση της ζημιάς απαιτείται ορισμένος χρόνος ο οποίος χρειάζεται για την αντικατάσταση του μετάλλου του τριβέος βάσεως.

Στο βίντεο που ακολουθεί μπορείτε να παρακολουθήσετε το είδος της εργασίας η οποία είναι αρκετά δύσκολη επίπονη και χρονοβόρα (βέβαια αφορά μεγαλύτερη μηχανή αλλά η διαδικασία είναι σχεδόν παρόμοια σε όλες τις μηχανές.)


-------------------------------
Αντώνης Λαμπρινίδης
-------------------------------