Για φαινόμενα απάτης - που πληθαίνουν το τελευταίο διάστημα - στην γαλλική αγορά, σε βάρος ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων, κάνει λόγο το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ) της πρεσβείας μας στο Παρίσι, εφιστώντας την προσοχή των επιχειρηματιών. Μέχρι στιγμής έχουν γίνει γνωστές περιπτώσεις εξαπάτησης σε εξαγωγείς ελαιολάδου αλλά δεν αποκλείεται να υπάρχουν κρούσματα και σε άλλα προϊόντα.
Όπως σημειώνεται στο σχετικό ενημερωτικό σημείωμα, πρόκειται για προσπάθειες εξαπάτησης με δράστες που υποκρίνονται ότι εκπροσωπούν υπαρκτές γαλλικές επιχειρήσεις, με τις οποίες όμως ουδεμία σχέση διατηρούν.
Οι δράστες να στοχεύουν κυρίως σε μικρές και μικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις. Οι ελληνικές εταιρείες πρέπει να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικές σε παραγγελίες που τους αποστέλλονται ηλεκτρονικώς, από επιχειρήσεις με τις οποίες δεν έχουν προηγούμενη συνεργασία.
Συγκεκριμένα, κάποια σημεία - ενδείξεις απόπειρας απάτης αποτελούν:
Η ηλεκτρονική διεύθυνση από την οποία οι ελληνικές εταιρείες λαμβάνουν την παραγγελία. Θα πρέπει να δίδεται ιδιαίτερη προσοχή σε αυτήν και να διασφαλίζεται ότι προέρχεται όντως από την εταιρεία που φέρεται να κάνει την παραγγελία (π.χ να έχει το ίδιο domain name με την ιστοσελίδα της εταιρείας, να έχει επιβεβαιωθεί τηλεφωνικώς κ.α).
Η διαφορετική διεύθυνση παράδοσης των προϊόντων με αυτή της εταιρείας που φέρεται να πραγματοποιεί την παραγγελία. Ειδικά δε, όταν η εν λόγω εταιρεία δεν διαθέτει ούτε υποκατάστημα ούτε αποθήκες στη συγκεκριμένη διεύθυνση.
Η ελληνική εταιρεία που λαμβάνει τέτοιου είδους παραγγελία μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, οφείλει σε κάθε περίπτωση να επικοινωνήσει οπωσδήποτε απευθείας με την εταιρεία, μέσω του τηλεφωνικού κέντρου της εταιρείας, ο αριθμός του οποίου θα πρέπει να ανακτηθεί από ανεξάρτητη πηγή (π.χ διαδίκτυο, βάσεις δεδομένων κ.α) και όχι ενδεχομένως από τα στοιχεία που αναγράφονται στα ηλεκτρονικά μηνύματα που φερόμενου ως εκπροσώπου της εταιρείας (εφόσον αυτά δεν συμπίπτουν με τα στοιχεία της εταιρείας που έχουν ανακτηθεί από άλλη πηγή).
Η εν λόγω επικοινωνία θα πρέπει αφενός να διασφαλίζει την ορθότητα της ταυτότητας του εκπροσώπου της εταιρείας που πραγματοποιεί την παραγγελία και αφετέρου να διευκρινίζει τους όρους αποστολής και ενδεχομένως - και ανάλογα με την πολιτική της εκάστοτε εταιρείας - να ζητά προκαταβολή προ της αποστολής των προϊόντων.
-------------------------------
Πηγή: agrotypos.gr
-------------------------------
Συγκεκριμένα, κάποια σημεία - ενδείξεις απόπειρας απάτης αποτελούν:
Η ηλεκτρονική διεύθυνση από την οποία οι ελληνικές εταιρείες λαμβάνουν την παραγγελία. Θα πρέπει να δίδεται ιδιαίτερη προσοχή σε αυτήν και να διασφαλίζεται ότι προέρχεται όντως από την εταιρεία που φέρεται να κάνει την παραγγελία (π.χ να έχει το ίδιο domain name με την ιστοσελίδα της εταιρείας, να έχει επιβεβαιωθεί τηλεφωνικώς κ.α).
Η διαφορετική διεύθυνση παράδοσης των προϊόντων με αυτή της εταιρείας που φέρεται να πραγματοποιεί την παραγγελία. Ειδικά δε, όταν η εν λόγω εταιρεία δεν διαθέτει ούτε υποκατάστημα ούτε αποθήκες στη συγκεκριμένη διεύθυνση.
Η ελληνική εταιρεία που λαμβάνει τέτοιου είδους παραγγελία μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, οφείλει σε κάθε περίπτωση να επικοινωνήσει οπωσδήποτε απευθείας με την εταιρεία, μέσω του τηλεφωνικού κέντρου της εταιρείας, ο αριθμός του οποίου θα πρέπει να ανακτηθεί από ανεξάρτητη πηγή (π.χ διαδίκτυο, βάσεις δεδομένων κ.α) και όχι ενδεχομένως από τα στοιχεία που αναγράφονται στα ηλεκτρονικά μηνύματα που φερόμενου ως εκπροσώπου της εταιρείας (εφόσον αυτά δεν συμπίπτουν με τα στοιχεία της εταιρείας που έχουν ανακτηθεί από άλλη πηγή).
Η εν λόγω επικοινωνία θα πρέπει αφενός να διασφαλίζει την ορθότητα της ταυτότητας του εκπροσώπου της εταιρείας που πραγματοποιεί την παραγγελία και αφετέρου να διευκρινίζει τους όρους αποστολής και ενδεχομένως - και ανάλογα με την πολιτική της εκάστοτε εταιρείας - να ζητά προκαταβολή προ της αποστολής των προϊόντων.
-------------------------------
Πηγή: agrotypos.gr
-------------------------------