Δευτέρα 25 Δεκεμβρίου 2017

Είναι Όλοι Άνθρωποι......

"Χρόνια σας πολλά, Καλά Χριστούγεννα" μου είπε ο χαμογελαστός μελαμψός, δε ξέρω την εθινικότητά του και δε με νοιάζει, καθώς άνοιγα το παράθυρό μου στο βενζινάδικο. 

Χαμογελαστά τον ευχαρίστησα, του ευχήθηκα και του είπα τι ήθελα. Τον παρατηρούσα αφηρημένα ενώ η μια σκέψη γεννούσε την επόμενη: ξέρει ελληνικά, είναι συνομίληκός μου, ευχήθηκε για τη γιορτή των ημερών ενώ μπορεί να μην είναι γιορτή του. 


Μόρια! πόσες εθνικότητες στιβαγμένες, πόσοι ετερόκλητοι άνθρωποι που σίγουρα δε ταιριάζουν και δε τα βρίσκουν μεταξύ τους, πόσο δύσκολος τρόπος ζωής, ενώ χρήματα υπάρχουν από την ΕΕ, αλλά από την άλλη πλευρά είναι οι ΜΚΟ που πρέπει να κερδοσκοπήσουν, οι οικίσκοι του Μπόμπολα και του Σπίρτζη, το προσωπικό που δεν υπάρχει, η αρνητική διάθεση των μεταναστών και προσφύγων να συνεργαστούν μεταξύ τους, οι δυστυχεί κάτοικοι των νησιών που πληρώνουν τα σπασμένα.

Χτες περπάτησα στο κέντρο και για μια ακόμα φορά είδα τα κατώφλια έρημων σπιτιών κατειλημμένα από αστέγους σε τραγική κατάσταση "οι Άθλιοι των Αθηνών" , που πεθαίνουν και τους παίρνουν είδηση όταν το πτώμα βρωμίσει.Δεν φταίει όμως καμιά Μόρια για τη δική τους δυστυχία, δε φταίει ούτε ο δικός μου μελαμψός στο βενζινάδικο σήμερα, δε φταίνε ούτε οι Αλβανοί που ζουν μαζί μας και δίπλα μας στα Κύθηρα. 

Οι Αλβανοί που έχουν γίνει κομμάτι της κοινωνίας μας, που τα παιδιά τους πάνε στα ελληνικά σχολεία, εισάγονται στα Πανεπιστήμια, ζουν με τα ίδια έθιμα μ εμάς και ο τρόπος ζωής τους είναι πια ίδιος με τον δικό μας.

Ναι ξέρω τι γίνεται με τους λαθρομετανάστες και μετανάστες που βιάζουν και σκοτώνουν, που θέλουν να επιβάλλουν τη δική τους θρησκεία σ εμάς με το ζόρι, το καταδικάζω και το σιχαίνομαι, μισώ τη τρομοκρατία τους, τρομάζω με τις υπάρξεις τους. Αλλά αυτός ο σημερινός πρώην κάτοικος Μέσης Ανατολής που μπήκε στη διαδικασία να μάθει ελληνικά, να ακολουθήσει τον ελληνικό τρόπο ζωής δε μου φταίει σε τίποτα. 

Κουράστηκα τα καλοκαίρια να εξηγώ σε Έλληνες τουρίστες ότι οι Αλβανοί που είναι γύρω τους και εργάζονται μαζί μας ειναι εντάξει, κουράστηκα να χρειάζεται να υποδεικνύω ότι οι καλοί τρόποι πρέπει να ισχύουν για όλους. 

Κουράστηκα ακόμα να ακούω ότι ήρθαν και τους πήραν τις δουλειές οι ξένοι τη στιγμή που ξέρουμε ότι οι Έλληνες αρνούνται να κάνουν τις δουλειές που κάνουν οι ξένοι. 

Κουράστηκα και σιχάθηκα να εξομοιώνονται όλα κατά πως βολεύει τις συνειδήσεις μας. 

Ο υπάλληλος μου έφερε χαμογελαστός την απόδειξη, είχε ήδη ειδοποιήσει να μου φέρουν το POS, ευχαρίστησε για το φιλοδώρημα και μου ευχήθηκε για μια ακόμα φορά. 

Η Μόρια εξακολουθεί να βαραίνει στη συνείδησή μου όπως και η Μυρτώ που δε θα συνέλθει ποτέ, όπως και ο άστεγος χτες στη Φιλελλήνων που είχε καλύψει το σώμα του με ένα κομμάτι νάϋλον πάνω από τη βρώμικη κουβέρτα του. 

Ελπίζω να μη χιονίσει....
-------------------------------------
Ελίνα Γαλανοπούλου
-------------------------------------