Κυριακή, 5 Φεβρουαρίου 2017

ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ ΘΑ ΔΟΘΟΥΝ ΤΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ - «Σκληρό παζάρι» της Fraport με το Ελληνικό Δημόσιο

Σε «πυρετό» διαπραγματεύσεων βρίσκονται το Ελληνικό δημόσιο με την Fraport Greece η οποία αναμένεται να αναλάβει την Άνοιξη και επίσημα την διαχείριση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας μας. O διαγωνισμός που έχει ολοκληρωθεί, έχει ως τελευταία διαδικασία τις οριστικές υπογραφές που θα σημάνουν την πληρωμή του 1,4 δις ευρώ από την εταιρεία (που αποτελείται από την Γερμανική Fraport και την συμφερόντων Κοπελούζου Slentel).


Ωστόσο η νέα καθυστέρηση αναμένεται να προκαλέσει νεα προβλήματα καθώς οι αερολιμένες δεν θα είναι έτοιμοι για την έναρξη της θερινής περιόδου στο τέλος Μαρτίου.

Δεν είναι τυχαίο ότι τις τελευταίες ημέρες διακινήθηκε σενάριο, στους διαδρόμους της ΥΠΑ, περί συν-λειτουργίας των περιφερειακών αεροδρομίων με τη Fraport για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα μετά τις συνεχείς συσκέψεις των δύο πλευρών στο Μέγαρο Μαξίμου ώστε να συμφωνήσουν τον χρόνο μεταβίβασης των αεροδρομίων.

Στο πλαίσιο αυτό η ΥΠΑ αναμένεται να συνεχίσει να προσφέρει κάποιου είδους υπηρεσίες στη Fraport, μέχρι την εξ ολοκλήρου ανάληψη των αεροδρομίων.

Μάλιστα, θα υπογραφεί Μνημόνιο Συνεργασίας ή κάτι παρεμφερές μεταξύ των δυο πλευρών.
Πάντως ήδη η ελληνογερμανική κοινοπραξία έχει «εγκατασταθεί» σε ορισμένα αεροδρόμια, έχει προκηρύξει διαγωνισμούς για ασφάλεια και καθαρισμό των αερολιμένων, έχει προσλάβει περίπου 500 εργαζόμενους επί το πλείστον Έλληνες και έχει ολοκληρώσει τον σχεδιασμό ανακατασκευής των μεγαλύτερων αεροδρομίων που θα διαχειρίζεται.

Τα περιφερειακά αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Άκτιου, Καβάλας, Χανίων, Κέρκυρας, Κεφαλλονιάς, Κω, Μυκόνου, Μυτιλήνης, Ρόδου, Σάμου, Σαντορίνης, Σκιάθου και Ζακύνθου θα αλλάξουν... χέρια, ενώ ήδη έχουν προγραμματιστεί σημαντικές παρεμβάσεις σε κάθε ένα από αυτά με δύο βασικούς στόχους: την αύξηση της επιβατικής κίνησης μέσω της αύξησης της χωρητικότητας και της βελτίωσης των συνθηκών και την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

Το επενδυτικό πλάνο
Το πρώτο κύμα των έργων εκσυγχρονισμού, ύψους 330 εκατ. ευρώ μέχρι το 2020, αναμένεται να ξεκινήσει εντός του πρώτου τριμήνου του 2017.

Ωστόσο ο προϋπολογισμός των επενδύσεων αυτών έχει αναθεωρηθεί προς τα πάνω και τα προς επένδυση ποσά ανέρχονται πλέον σε 400 εκατομμύρια ευρώ, ενώ για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης τα έργα θα ξεπεράσουν το ύψος των 1,6 δισ. ευρώ. Αυτό καταγράφηκε και στην περίπτωση του αεροδρομίου Μακεδονία, με το κόστος επέκτασης του αεροσταθμού να αυξάνεται τελικά στα 95 εκατομμύρια ευρώ.

Συνολικά εντός των πρώτων τεσσάρων ετών θα γίνουν οι ανακαινίσεις των 190.000 τετραγωνικών μέτρων των αεροσταθμών, καθώς και επεκτάσεις αεροσταθμών κατά 125.000 τετραγωνικών μέτρων. 

Στη συνέχεια υπάρχουν προβλέψεις για περαιτέρω επεκτάσεις 138.000 τ.μ., με το σύνολο των επεκτάσεων να φθάνει τα 263.000 τ.μ. Προβλέπεται μάλιστα πλήρης αναδιοργάνωση των εμπορικών χώρων με αύξηση των τετραγωνικών μέτρων κατά 100.000 με σκοπό τη λειτουργική εξυπηρέτηση των χρηστών.

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ
Ρεκόρ επιβατικής κίνησης το 2016

Ρεκόρ επιβατικής κίνησης σημείωσαν τα αεροδρόμια της χώρας μας την χρονιά που πέρασε, με τους επιβάτες που διακινήθηκαν το δωδεκάμηνο του 2016 να αγγίζουν τα 53,6 εκατομμύρια καταγράφοντας αύξηση 9,9% σε σχέση με το 2015. Η μεγαλύτερη επιβατική κίνηση για τον τελευταίο μήνα της χρονιάς που πέρασε καταγράφεται στα αεροδρόμια Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου, Χανίων και Ρόδου. Στο αεροδρόμιο της Αθήνας διακινήθηκαν 1.349.145 επιβάτες, της Θεσσαλονίκης 422.999 επιβάτες, του Ηρακλείου 89.974 επιβάτες, των Χανίων 74.658 επιβάτες και της Ρόδου 60.975 επιβάτες. Σε ό,τι αφορά την επιβατική κίνηση του δωδεκαμήνου τα αεροδρόμια του Ηρακλείου, της Κέρκυρας, και της Πάρου κατέγραψαν την μεγαλύτερη αύξηση επιβατών, το κάθε ένα στην κατηγορία του. 

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της χρονιάς που μας πέρασε, το αεροδρόμιο που είχε το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης διακίνησης επιβατών για το δωδεκάμηνο του 2016, δηλαδή στην κατηγορία των αεροδρομίων με επιβατική κίνηση άνω των 4 εκατ., είναι το αεροδρόμιο του Ηρακλείου με άνοδο 13,3%. Στην μεσαία κατηγορία, δηλαδή αεροδρόμια που διακινούν από 1 έως 4 εκατ. επιβάτες ετησίως, την πρωτιά πήρε το αεροδρόμιο της Κέρκυρας, με ποσοστό αύξησης 14,4%, ενώ στην αμέσως επόμενη κατηγορία, δηλαδή αεροδρόμια που διακινούν έως 1 εκατ. επιβάτες τον χρόνο, την μεγαλύτερη ετήσια αύξηση επιβατών είχε το αεροδρόμιο της Πάρου με ποσοστό 72,2%
-------------------------
Πηγή:  ΑΜΠΕ
-------------------------