ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 11-2-2011
Η Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών-ΠΕΝΑ προτείνει μαζί με την Ελληνική γαστρονομία να συνδυάζεται η προώθηση των Ελληνικών Αγροτικών Διατροφικών Προϊόντων και το υποστηρίζει στο 3ο Συμπόσιο ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ, που διοργανώνεται στα πλαίσια της Διεθνούς Έκθεσης Τροφίμων και Ποτών στο εκθεσιακό κέντρο ΜΕΤΡΟΠΟΛΙΤΑΝ (Αεροδρόμιο Ε.Βενιζέλος) την Παρασκευή, 11 Φεβ 2011.
Από την δεκαετία του 1980 έγινε παγκοσμίως γνωστό ότι η Κρητική Διατροφή είναι σημαντική, ιδιαίτερα για παθήσεις της καρδιάς. Την ονόμασαν Μεσογειακή Διατροφή και τελευταία χαρακτηρίστηκε από την UNESCO, μετά από αίτηση της Ελλάδας σε συνεργασία με άλλα κράτη (Ισπανία, Μάλτα, Τυνησία κλπ) Άυλη Πνευματική Αξία της Ανθρωπότητας.
Οι επισκέπτες μιας περιοχής επιλέγουν όλο και περισσότερο να επισκεφθούν μια περιοχή λαμβάνοντας υπόψη και την γαστρονομία της περιοχής. Ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων-ΣΕΤΕ προωθεί την «Γαστρονομία στο Μάρκετινγκ του Ελληνικού Τουρισμού».
Ο Υπουργός Πολιτισμού & Τουρισμού είπε στο 7ο Συνέδριο IMIC με θέμα «Δίνοντας αξία στην εμπειρία του Φαγητού» στις 3/2/2011, στο Μέγαρο Μουσικής «Αν κάποτε ο τουρισμός είχε στόχο την ξεκούραση ή κάποιες συγκεκριμένες επισκέψεις, σήμερα ένας προορισμός πρέπει να συναρπάσει το μυαλό, την καρδιά και το στομάχι.
Το καλό είναι ότι η Ελλάδα μπορεί να κάνει και τα τρία. Τα προϊόντα της ελληνικής γης και της ελληνικής θάλασσας, συνδυασμένα με τα ήθη και τα έθιμα που σχετίζονται με την διατροφή μας, αποτελούν βασικό στοιχείο της ταυτότητας μας. Αποτελούν την πρώτη ύλη για μία δυνατή και μοναδική εμπειρία για κάθε επισκέπτη.
Εξάλλου, μέσα από την κουζίνα ενός τόπου μπορεί εύκολα κανείς να «διαβάσει» την ιστορία του. Είναι ένα κλειδί για ν’ ανακαλύψει τις κοινωνικές και πολιτισμικές προσμίξεις που εξέλιξαν, διαμόρφωσαν, και εν τέλει χαρακτηρίζουν μια κοινωνία. Πρέπει λοιπόν να αναδείξουμε με κάθε τρόπο τη μοναδικότητα και της ελληνικής γαστρονομίας και όλα όσα αυτή αντιπροσωπεύει».
Το Κίνημα Πολιτών, στις 27/1/2011, είπε «Θέλουμε να περάσει το μήνυμά μας παντού, κυρίως για να βοηθήσουμε να σπάσει η νοοτροπία, του «επιλέγω τα ξένα προϊόντα», όταν υπάρχει η επιλογή του ελληνικού. Δεν πρόκειται για μποϊκοτάζ προϊόντων. Λέμε απλώς να προτιμήσουμε, εκεί όπου μπορούμε και που είναι και καλύτερο πολλές φορές, το δικό μας ελληνικό προϊόν. Να σκεφτούμε εκείνη την ώρα ότι σώζουμε τη θέση εργασίας του φίλου μας, του αδελφού μας, του πατέρα μας, του παιδιού μας».
Η ΠΕΝΑ υποστηρίζει συνεχώς ότι οι εδαφοκλιματικές συνθήκες της Ελλάδος και η παραγωγή τους προσδίδουν στα αγροτικά προϊόντα της Ελλάδος, ιδιαίτερα όσα παράγονται με ντόπιες ποικιλίες ή χρησιμοποιώντας αυτόχθονες φυλές, γεύσεις και ιδιότητες μοναδικές.
Τα προϊόντα των ελλήνων αγροτών, σύμφωνα με ανακοινώσεις του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, αλλά και άλλων φορέων, φθάνουν στο ράφι (τιμή καταναλωτή) 5 έως 15 φορές την τιμή παραγωγού. Αν αυτή η προστιθέμενη αξία 400-1400% της αξίας της πρωτογενούς παραγωγής, μείνει στον τόπο, δημιουργεί συνθήκες τοπικής ενδογενούς ανάπτυξης και τροφοδοτεί μια Τοπική Εφοδιαστική Αλυσίδα, η οποία τονώνει την απασχόληση, ενώ ενδυναμώνει τις χρηματορροές προς την τοπική αυτοδιοίκηση.
Όταν η Ελληνική Παραδοσιακή Διατροφή γίνεται με Ελληνικά Παραδοσιακά Φημισμένα Τοπικά Αγροτικά Προϊόντα τότε οι ωφέλειες στην υγεία, συνδυάζονται με την ταυτότητα της περιοχής, κινητοποιούν όλη την τοπική κοινωνία και τελικά τα οφέλη, οικονομικά και άλλα, διαχέονται σε όλη την τοπική κοινωνία και τους αγρότες.
Η Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών-ΠΕΝΑ υποστηρίζει την Ελληνική Παραδοσιακή Διατροφή και υγεία, αλλά με επισήμανση στην ανάγκη αυτή να προωθείται, με Ελληνικά Παραδοσιακά Αγροτικά Προϊόντα.
Για την καταγραφή, Δημήτρης Μιχαηλίδης, 6998282382