Νέες τροποποιήσεις στο νομοθετικό πλαίσιο της ακτοπλοΐας (Ν/ 2932) εξετάζονται, σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων.
Οι αλλαγές αυτές υπάρχει πρόθεση να κινούνται στην κατεύθυνση του χρόνου κατάθεσης από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες των δικαιολογητικών για τις δρομολογήσεις των πλοίων -ειδικά στους διαγωνισμούς για την κάλυψη των άγονων γραμμών- καθώς και στη συντόμευση των χρονικών διαστημάτων που μεσολαβούν μεταξύ των διαφόρων φάσεων δρομολόγησης των πλοίων στην ακτοπλοΐα (ελεύθερη δρομολόγηση - διαγωνισμοί).
Σε σχέση με τα δικαιολογητικά, εξετάζεται να δίνεται η δυνατότητα στις εταιρείες να προσκομίζουν ορισμένα από αυτά κατά τη διάρκεια της διαδικασίας εξέλιξης των διαγωνισμών για τη σύναψη συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας και μετά την περάτωσή τους ώστε να προχωρούν γρηγορότερα όλες οι διαδικασίες.
Αλλαγές
Οι αλλαγές, σε σχέση με τη συντόμευση των χρονικών διαστημάτων που μεσολαβούν ανάμεσα στις διάφορες φάσεις δρομολόγησης, κρίνονται απαραίτητες ώστε να γίνεται καλύτερα και πιο έγκαιρα ο προγραμματισμός των δρομολογίων από τις εταιρείες της ακτοπλοΐας. Ο έγκαιρος προγραμματισμός είναι ένα θέμα που τίθεται συνεχώς από τα νησιά προκειμένου να τονωθεί η τουριστική τους κίνηση.
Στο μεταξύ στο υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, προκειμένου να καλύψουν τις άγονες γραμμές της Κασοκαρπαθίας για τις οποίες δεν είχε εκδηλωθεί ενδιαφέρον στον προηγούμενο διαγωνισμό, φαίνεται να επέλεξαν τη λύση να περικοπούν από τέσσερα σε τρία τα εκτελούμενα δρομολόγια σε εβδομαδιαία βάση χωρίς να περικοπεί αντίστοιχα και το μίσθωμα. Υπολογίζεται ότι οι δύο γραμμές της Κασοκαρπαθίας είναι από τις ακριβότερες επιδοτούμενες στο Αιγαίο και το ετήσιο μίσθωμα φθάνει τα 9 εκατ. ευρώ. Μετά από αυτή την παρέμβαση ο διαγωνισμός προγραμματίζεται να βγει σύντομα στον «αέρα» και το υπουργείο αναμένει ότι θα εκδηλωθεί ενδιαφέρον.
Ο υπουργός Γιάννης Διαμαντίδης, έχει δηλώσει ότι μετά την επιστροφή του από την Κίνα να συναντηθεί με τον υπουργό Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου προκειμένου να συζητήσει μαζί του τη χρηματοδότηση των άγονων γραμμών και την αναδιαμόρφωση του δικτύου τους.
-----------------------------------------------
Πηγή: ΗΜΕΡΗΣΙΑ- Της Αγγελικής Καλλή
-----------------------------------------------