Δευτέρα 21 Νοεμβρίου 2011

Ύστερα από 120 χρόνια (1890-2011), Τα Κύθηρα και Τα Αντικύθηρα εξακολουθούν να θεωρούνται "ΑΓΟΝΗ ΓΡΑΜΜΗ"

Πρόσφατα στην σελίδα μας δημοσιεύθηκε ένα αφιέρωμα στα "Πλοία των Κυθήρων" .

Σε όλη αυτή την ιστορική αναδρομή κυριαρχεί η έκφραση "Άγονη Γραμμή", μια έκφραση που μας θυμίζει ότι παρότι από την χώρα αυτή πέρασε ένας πακτωλός χρημάτων ουδέποτε χρησιμοποιήθηκε για την πρόοδο και την ανάπτυξη οιασδήποτε πλευράς η περιοχής της Ελληνικής Επικράτειας η όπου χρησιμοποιήθηκε απλά η χρήση του αφορούσε αποκλειστικά κάποια εσαεί υπάρχοντα συμφέροντα και πρόσωπα.



Πρίν από 2 χρόνια με την υπογραφή της τελευταίας σύμβασης με την Λ.Α.Ν.Ε. όλοι οι κάτοικοι και οι επισκέπτες των Κυθήρων και Αντιικυθήρων ανέπνευσαν βαθειά ελπίζοντας ότι πλέον είχε ξημερώσει μια νέα εποχή για την "τέως άγονη γραμμή Πελοποννήσου" και τα προβλήματα είχαν διευθετηθεί και λυθεί οριστικά.

Δυστυχώς όμως όταν απέναντι σου συμβάλλεται η πολιτεία τότε απλά μια αξιόπιστη σύμβαση και συμφωνία καταλήγει σε μιά άνευ πρηγουμένου παρωδία.

Παραθέτουμε μια επιστολή του κ. Γαλανάκη, μια επιστολή απελπισίας θα λέγαμε που δείχνει όλο το ανάλγητο και αντιαναπτυξιακό σχέδιο της πολιτείας καθώς και τον απόλυτο στραγγαλισμό κάθε προόδου και ελπίδας και των επιχειρηματιών αλλά κυρίως των κατοίκων μιας περιοχής της Ελλάδας που έχει την ατυχία να περιβάλλεται από θάλασσα.

"Το κοινωνικό αγαθό της μεταφοράς πρέπει να το έχουμε όλοι οι Νησιώτες και αυτό είναι υποχρέωση της Πολιτείας να το προσφέρει .
Εμείς σαν Ναυτιλιακή Εμπορική Επιχείρηση λίγα μπορούμε να κάνουμε για να κρατήσουμε το κεφάλι μας πάνω από το νερό και να μην πνιγούμε .
Ίσως είναι σε όλους γνωστά για την μεγάλη κρίση της Ακτοπλοΐας όμως βλέπετε ο κάθε ένας κρίνει το θέμα από την δική του σκοπιά.
Έχουμε μια σχέση σύμβασης με το Δημόσιο που όμως είναι μονόπλευρη, με παράδειγμα ότι τον όρο της αναπροσαρμογής ρήτρας καυσίμου για το 2010 δεν τον εφάρμοσαν προς εμάς, για το 2011 τον ξέχασαν τελείως, την αναπροσαρμογή του κρατικού ναυλολογίου για το 2009 δεν δόθηκε παρά το ότι είναι μέρος της σύμβασης, για το 2010 το ίδιο, για δε το 2011 το ξέχασαν τελείως.
Οι καταβολές των μισθωμάτων είναι δυστυχώς στο έλεος του Θεού, οι Υπηρεσίες λένε ότι εμείς τα στείλαμε τα χαρτιά ( μετά από ένα τρίμηνο στην καλύτερη περίπτωση) , τα χαρτιά όμως πάνε στην Υπηρεσία Δημοσιονομικού Έλεγχου στο Ελεγκτικό Συνέδριο στην Πάρεδρο μετά γυρίζουν στην
Υπηρεσία Δημοσιονομικού έλεγχου και μετά στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.
Εμείς ενδιάμεσα έχουμε κόψει τις φλέβες μας διότι, καύσιμα , πληρώματα, λάδια, εισφορές, ΦΠΑ και όλο το φάσμα λειτουργίας ενός πλοίου που είναι όλα, μα όλα, μετρητοίς δεν έχουμε ταμείο, άρα υμείς χρηματοδοτούμε την Δημόσια Υπηρεσία.
Μέχρι εδώ όλα καλά.
Υπήρχαν μια φορά και ένα καιρό οι τράπεζες.
Παίρναμε χρήματα αφού εκχωρούσαμε τα μισθώματα σε αυτές, όμως η πόρτα έκλεισε οι τράπεζες δεν δίνουν, δεν ρισκάρουν πλέον στην θάλασσα .
Πριν ένα χρόνο στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών αλλά και πρόσφατα στις 18.10.2011 εξήγησα επακριβώς τι πρόκειται να συμβεί, δηλαδή θα μείνουμε από καύσιμα θα μείνουμε χωρίς λάδια.
Ίσως ακόμα δεν ήταν κατανοητό σήμερα όμως το βρίσκουμε μπροστά μας.
Εάν δεν έχουμε τα προηγούμενα με τι πόρους θα λειτουργήσουν τα πλοία αύριο.
Το ΝΑΤ θέλει τα χρήματα του άμεσα ο ΟΛΠ τα θέλει προκαταβολικά με ρήτρα διπλασιασμού, οι οικογένειες οι συνεργάτες μας ναυτικοί τι θα τους κάνουμε θα τους εγκαταλείψουμε, τα παιδιά μας θα μείνουν χωρίς δουλειά χωρίς πόρους .
Τι να πούμε, ότι ο νομοθέτης προβλέπει τέτοιες περιπτώσεις και η Πολιτεία θα πρέπει με την καλή εκτέλεση κάθε Μήνα να σου καταβάλει το 50% άμεσα για να μπορείς να συνεχίσεις να προσφέρεις ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΓΑΘΟ στον Νησιώτη και όχι να σε τιμωρεί με (φυλάκιση - κάθειρξη) όταν δεν καταβάλεις τα ποσά που η ίδια σου χρωστάει.
Λυπάμαι γιατί έχω και εγώ προσωπικά τα παιδιά μου στο Νησί και καταλαβαίνω την αγωνία όλων.

Μανώλης Γαλανάκης"

Εκτός από την πιο πάνω επιστολή προς τα "Νέα και Ανακοινώσεις των Κυθήρων και Αντικυθήρων" και σε πρόσφατη τηλεφωνική επικοινωνία του κ. Ανδρέα Χαρχαλάκη με τον Δ/ντα Σύμβουλο της εταιρείας Λ.Α.Ν.Ε. κ. Γαλανάκη, αναφέρθησαν τα εξής:

Συνολικά οι οφειλές του κράτους προς το πλοίο είναι περίπου 3.000.000€, εκ των οποίων εγκρίθηκε ήδη η εκταμίευση ενός εκατομμυρίου, χωρίς ωστόσο αυτά τα χρήματα να έχουν μπει ακόμα στο ταμείο της εταιρείας.

Παράλληλα, λόγω οφειλής 45.000€ στο ΝΑΤ, οι ναυτεργάτες δεν επιτρέπουν στο πλοίο να πάει στη δεξαμενή για να επισκευαστεί.

Επίσης οι τράπεζες σταμάτησαν να δίνουν χρήματα, καθώς δεν δέχονται πλέον την κατάθεση της σύμβασης αγόνων γραμμών ως εγγύηση, ενώ κανονικά θα έπρεπε το κράτος να προκαταβάλει το 50% των επιδοτήσεων με την υπογραφή της σύμβασης (ο Γαλανάκης ισχυρίζεται πως υπάρχει σχετική πρόβλεψη στο Νόμο).

Οι οιεσδήποτε επίσημες εκκλήσεις του Δημάρχου του και του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ. Σεραφείμ οι οποίες έφθασαν υπό μορφήν αναφορών στο ελληνικό κοινοβούλιο αλλά και οι όποιες απελπισμένες φωνές, ιδίως των Αντικυθηρίων που πλήτονται ιδιαίτερα, είναι ως να μην υπάρχουν η όταν ακούγονται, ακούγονται με έκπληξη δήθεν από τις πολιτειακές αρχές.

Σε τελείως πρόσφατη εκτεταμένη τηλεφωνική επικοινωνία με τον Αντιπεριφερειάρχη κ. Κατσικάρη του κ. Στράτου Χαρχαλάκη, ύστερα από πρωτοβουλία του ιδίου και αφού έλαβε την αιχμηρή επιστολή του, του δήλωσε ευθαρσώς ότι ΟΥΔΕΠΟΤΕ ενημερώθηκε επίσημα (εγγράφως) από κανέναν θεσμικό φορέα των Κυθήρων και Αντικυθήρων (Δήμος) για το θέμα του πλοίου ή για άλλο θέμα (π.χ. έργα κλπ).

Πριν καιρό του είχε αποσταλεί με mail η ερώτηση του Πλακιωτάκη και με αφορμή αυτό έκανε επαφές με τον Χρυσοχοίδη και τον Γ.Γ. του Υπουργείου, ενώ αναμένει συνάντηση με τον Υφυπουργό Γεωργιάδη για το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης.

Επίσης είπε πως θα εκδόσει Δ.Τ. που θα λέει ότι η μόνη γραπτή ενημέρωση που είχε από τα νησιά μας σχετικά με το πλοίο ήταν η σημερινή επιστολή των κ.κ. Χαρχαλάκη προς τον Πρωθυπουργό.

Τέλος αναμένει συνάντηση με τον κ. Σ. Χαρχαλάκη για την ιεράρχηση και προώθηση έργων στα Αντικύθηρα.

Εμείς θα θέλαμε να σημειώσουμε έντονα ότι το θέμα αναφέρθηκε ευρέως στην Βουλή των Ελλήνων και από τον κ. Πλακιωτάκη αλλά και από τον κ. Μπεντενιώτη.

Επιπρόσθετα να σημειώσουμε ότι το θέμα είναι εις γνώση του νέου υφυπουργού Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Γεωργιάδη και μάλιστα υπήρξε και σχετική υπόμνηση από το γραφείο του κ. Γεωργιάδη με φαξ προς την σελίδα μας το οποίο κατάλληλα προωθήσαμε και προς την αρμόδια Δημοτική αρχή αλλά και προς τον σύλλογο Αντικυθηρίων "Άγιος Μύρων"
 
 
Ειλικρινά λυπόμαστε για την τακτική στρουθοκαμήλου που ακολουθείται από τις πολιτειακές αρχές. Θα ήθελα απλά να θυμίσω σε όλους ότι το κεφάλαιο της Καινής Διαθήκης που αναφέρεται στον Άννα και το Καϊάφα ανήκει στην περίοδο του Πάσχα και αυτό αργεί ακόμα αρκετά.
Προς το παρόν βαίνουμε προς την περίοδο των Χριστουγέννων δηλαδή προς την περίοδο που αναπτερώνεται η ελπίδα του κόσμου.
Ας φροντίσουν να μην μας την μαυρίσουν ακόμα περισσότερα με τα ΑΣΥΣΤΟΛΑ ΨΕΥΔΗ ΤΟΥΣ, ΤΙΣ ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΧΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΙΑ και ας προχωρήσουν σε συγκεκριμμένες πράξεις και έργα.
 
Με δύο λόγια : Ο κ. Χρυσοχοϊδης, ο κ. Γεωργιάδης, ο κ. Κατσικάρης, ο κ. Κουκούλης ας βρούν κάποιο τρόπο να επικοινωνήσουν πια και να τα πούν μεταξύ τους και να βρεθεί πλέον κάποια λύση για τα νησιά της Αγόνου. Η ζωή δεν περιμένει άλλο θέλει να συνεχίσει να υπάρχει.
------------------------------------------------------------------------------------------
Αντώνης Λαμπρινίδης με πληροφορίες από Στράτο Χαρχαλάκη και Μανώλη Γαλανάκη
------------------------------------------------------------------------------------------