Η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:
«Με έκπληξη πληροφορηθήκαμε ότι η κυβέρνηση προτίθεται να συμπεριλάβει τον «Ειδικό Λογαριασμό Οικογενειακών Επιδομάτων Ναυτικών» (ΕΛΟΕΝ) στους εποπτευόμενους φορείς, οι οποίοι πρόκειται να καταργηθούν συγχωνευόμενοι.
Σύμφωνα με πληροφορίες το Υπουργείο Οικονομικών προσανατολίζεται όπως αφού να καταργήσει τον ΕΛΟΕΝ να προβεί στη δέσμευση των κεφαλαίων του και ακολούθως στη διάθεση του αποθεματικού του για την κάλυψη του δημοσιονομικού του ελλείμματος, στο πλαίσιο αφαίμαξης των Ελλήνων δια φοροεισπρακτικών εξοντωτικών μέτρων.
Ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης κ. Πάγκαλος σε επιστολή του προς τους φορείς μεταξύ των οποίων και ο ΕΛΟΕΝ ζήτησε αναλυτικά οικονομικά και στοιχεία στελέχωσης του, προκειμένου να αξιολογηθεί «δήθεν» η σκοπιμότητα της διατήρησής του ως αυτοτελούς λογαριασμού.
Είναι γνωστό ότι Ο ΕΛΟΕΝ, δια νόμου, υπάγεται στην εποπτεία και τον έλεγχο του πρώην Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, νυν Υ.Π.Α.ΑΝ, ο οποίος εγκρίνει μόνο το ύψος των συντελεστών καταβολής του οικογενειακού επιδόματος με σχετική Υ.Α κάτ’ έτος. Κατά τα λοιπά λειτουργεί ως φορέας ιδιωτικού δικαίου, διαχειριζόμενος χρήματα που προέρχονται μόνο από εισφορές καθαρά ιδιωτών.
Πρέπει να σας υπενθυμίσουμε ότι ο ΕΛΟΕΝ έχει αυτοτελή δικό του προϋπολογισμό, χρηματοδοτείται από ίδιους πόρους και δεν επιβαρύνει καθόλου τον κρατικό προϋπολογισμό, ενώ οι πόροι του προέρχονται αποκλειστικά και μόνον από εισφορές πλοιοκτητών σε ποσοστό 2% και ναυτικών σε ποσοστό 1%, επί των εκάστοτε καταβαλλομένων αποδοχών των ναυτικών.
Η οποιαδήποτε απόφαση της κυβερνήσεως περί κατάργησης του ΕΛΟΕΝ και περαιτέρω δήμευσης των χρημάτων του είναι ολοκληρωτικά παράνομη. Εμείς επιφυλασσόμεθα να αντιδράσουμε δυναμικά αλλά και νομικά τόσο στο εσωτερικό της χώρας όσο και στην Ε.Ε και το ΔΕΕ.
Τέλος, ως ΕΕΝ, δηλώνουμε αντίθετοι σε κάθε ενέργεια που τεχνηέντως, «αφαιρεί» τα χρήματα πλοιοκτητών και ναυτικών ενώ πιστεύουμε ότι και το «μέτρο» αυτό αποσκοπεί στην υλοποίηση μίας προσπάθειας «κάποιων» να καταστρέψουν την ναυτιλία μας γενικότερα ως και την Ελληνική επιβατηγό Ναυτιλία ειδικότερα, η οποία σημειωτέον απασχολεί το μεγαλύτερο ποσοστό Ελλήνων ναυτικών σήμερα. (Ακτοπλοϊκά, Κρουαζιερόπλοια, Επιβατηγά διεθνών πλόων, πορθμεία, ημερόπλοια, τουριστικά, και δρομολογημένα Φ/Γ- Ο/Γ)».
---------------------
Πηγή: marinews.gr
---------------------