Τρίτη 14 Αυγούστου 2012

Κομβικής σημασίας ο ρόλος της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την επιβίωση της Ακτοπλοίας

Τη σωστή λειτουργία της ακτοπλοϊκής αγοράς, μέσω της Επιτροπής Ανταγωνισμού, πρέπει να διασφαλίσει το κράτος σύμφωνα με πρόταση της XRTC μέσω της ετήσιας έρευνάς της:

«Η χαλάρωση των εργασιακών σχέσεων ή και η μείωση του ΦΠΑ δεν θα δώσουν από μόνες τους το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που χρειάζεται ο κλάδος αυτή τη στιγμή. Αποτελούν "ασπιρίνες" με πολύ βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα. Τον ίδιο βραχυχρόνιο αντίκτυπο έχει και η έστω και καθυστερημένη υπόσχεση αποδέσμευσης των επιδοτήσεων που χρωστάει το κράτος στους ακτοπλόους, έστω και υπό περιορισμούς» και προσθέτει:

«Η μόνη πραγματική και ουσιαστική παρέμβαση που μπορεί να κάνει το κράτος είναι μέσω της επιτροπής ανταγωνισμού να επιβλέψει τη σωστή λειτουργία της αγοράς.

Ενδεικτικά, αν η επιτροπή επέβλεπε και απέτρεπε τις επιθετικές τιμολογιακές πολιτικές που ακολουθούσαν οι εταιρείες τα τελευταία χρόνια, θα προστάτευε τόσο τις ίδιες τις εταιρείες όσο και τους καταναλωτές, επιτρέποντας επίπεδα του υγιούς ανταγωνισμού.

Επίσης, δεδομένου ότι το καύσιμο αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες απειλές για τον κλάδο, θα μπορούσε ίσως να συζητηθεί μια επιδότηση των καυσίμων σε κάποιο ποσοστό επί της λιανικής τιμής, κάτι το οποίο θα πρέπει να ενταχθεί στο πλαίσιο ενός νέου σχεδιασμού των επιδοτήσεων στον κλάδο».

Σύμφωνα με την έρευνα της XRTC η ελληνική περίπτωση χρήζει μιας ολοκληρωμένης λύσης και ότι θα πρέπει να βασιστεί σε τρεις άξονες. Την πληθυσμιακή σύνθεση, τον προσδιορισμό μητροπολιτικών κέντρων (δεν είναι ανάγκη το κέντρο να θεωρείται η Αθήνα - με πολιτικές αποκέντρωσης μπορούν να δημιουργηθούν μητροπολιτικά κέντρα στο Αιγαίο) και τη χρήση συνδυασμού μεταφορικών μέσων (συνδυασμός διαφόρων τύπων πλοίων και αεροπλάνων).

-------------------------------
Πηγή:   marinews.gr
-------------------------------