Στο αρχείο έθεσε επίσημα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή το φάκελο της συμμόρφωσης της ελληνικής νομοθεσίας για την ακτοπλοΐα με τον κανονισμό για την άρση του καμποτάζ (3577/92).
Σύμφωνα με απάντηση του αρμόδιου επιτρόπου για τις μεταφορές Slim Kallas, σε ερωτήσεις ευρωβουλευτών, οι αλλαγές που έγιναν τα τελευταία χρόνια στην ελληνική νομοθεσία έχοντας ως βάση την αιτιολογημένη γνώμη που είχε αποστείλει η Κομισιόν, ήταν τέτοιες που οδήγησαν την ίδια την Επιτροπή στο συμπέρασμα ότι η Ελλάδα έχει ευθυγραμμίσει τη νομοθεσία της με τις απαιτήσεις του κανονισμού.
Οι ευρωβουλευτές ρωτούσαν τον αρμόδιο επίτροπο κατά πόσο η Επιτροπή σκοπεύει να παροτρύνει την Ελλάδα να εφαρμόσει τον κοινοτικό κανονισμό και να επιτρέψει την πλήρη απελευθέρωση των εσωτερικών θαλάσσιων γραμμών.
Η απάντηση του κ. Κallas έχει ως εξής: «Η Επιτροπή επισημαίνει ότι το 2003 κίνησε διαδικασία παράβασης κατά της Ελλάδας για μη συμμόρφωση με τον κανονισμό αριθμ. 3577/92 για την εφαρμογή της αρχής της ελεύθερης κυκλοφορίας των υπηρεσιών στις θαλάσσιες μεταφορές στο εσωτερικό των κρατών-μελών.
Στο πλαίσιο αυτής της διαδικασίας οι ελληνικές αρχές έχουν επιφέρει διάφορες αλλαγές στην οικεία νομοθεσία που διέπει τις θαλάσσιες ενδομεταφορές. Οι αλλαγές αυτές επέτρεψαν στην Επιτροπή να συμπεράνει ότι η Ελλάδα έχει ευθυγραμμίσει τη νομοθεσία της με τις απαιτήσεις του κανονισμού και να θέσει στο αρχείο τη διαδικασία παράβασης».
Απάντηση
Όσον αφορά την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών ο επίτροπος μεταφορών σε άλλη ερώτηση Ελλήνων ευρωβουλευτών απαντά ότι με βάση τον ίδιο κανονισμό τα κράτη-μέλη μπορούν να επιβάλουν υποχρεώσεις δημόσιας υπηρεσίας και να συνάπτουν συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για την προστασία των θαλάσσιων συνδέσεων με νησιά που δεν εξυπηρετούνται επαρκώς από την αγορά.
Η απόφαση όσον αφορά την έκταση και την ποιότητα της δημόσιας υπηρεσίας προς τα νησιά εμπίπτει αποκλειστικά στην αρμοδιότητα των εθνικών αρχών.
Ειδικότερα, συνεχίζει στην απάντησή του ο Slim Kallas, αυτές οι αρχές αποφασίζουν κατά πόσον υπάρχει πραγματική ανάγκη για τη δημόσια υπηρεσία, ορίζουν τη συχνότητά της, τον τύπο των σκαφών που πρέπει να χρησιμοποιηθούν, καθώς και τη χρηματοδότηση της υπηρεσίας στις περιπτώσεις που αυτό είναι αναγκαίο.
---------------------------
Πηγή: Ημερησία
--------------------------
Σύμφωνα με απάντηση του αρμόδιου επιτρόπου για τις μεταφορές Slim Kallas, σε ερωτήσεις ευρωβουλευτών, οι αλλαγές που έγιναν τα τελευταία χρόνια στην ελληνική νομοθεσία έχοντας ως βάση την αιτιολογημένη γνώμη που είχε αποστείλει η Κομισιόν, ήταν τέτοιες που οδήγησαν την ίδια την Επιτροπή στο συμπέρασμα ότι η Ελλάδα έχει ευθυγραμμίσει τη νομοθεσία της με τις απαιτήσεις του κανονισμού.
Οι ευρωβουλευτές ρωτούσαν τον αρμόδιο επίτροπο κατά πόσο η Επιτροπή σκοπεύει να παροτρύνει την Ελλάδα να εφαρμόσει τον κοινοτικό κανονισμό και να επιτρέψει την πλήρη απελευθέρωση των εσωτερικών θαλάσσιων γραμμών.
Η απάντηση του κ. Κallas έχει ως εξής: «Η Επιτροπή επισημαίνει ότι το 2003 κίνησε διαδικασία παράβασης κατά της Ελλάδας για μη συμμόρφωση με τον κανονισμό αριθμ. 3577/92 για την εφαρμογή της αρχής της ελεύθερης κυκλοφορίας των υπηρεσιών στις θαλάσσιες μεταφορές στο εσωτερικό των κρατών-μελών.
Στο πλαίσιο αυτής της διαδικασίας οι ελληνικές αρχές έχουν επιφέρει διάφορες αλλαγές στην οικεία νομοθεσία που διέπει τις θαλάσσιες ενδομεταφορές. Οι αλλαγές αυτές επέτρεψαν στην Επιτροπή να συμπεράνει ότι η Ελλάδα έχει ευθυγραμμίσει τη νομοθεσία της με τις απαιτήσεις του κανονισμού και να θέσει στο αρχείο τη διαδικασία παράβασης».
Απάντηση
Όσον αφορά την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών ο επίτροπος μεταφορών σε άλλη ερώτηση Ελλήνων ευρωβουλευτών απαντά ότι με βάση τον ίδιο κανονισμό τα κράτη-μέλη μπορούν να επιβάλουν υποχρεώσεις δημόσιας υπηρεσίας και να συνάπτουν συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για την προστασία των θαλάσσιων συνδέσεων με νησιά που δεν εξυπηρετούνται επαρκώς από την αγορά.
Η απόφαση όσον αφορά την έκταση και την ποιότητα της δημόσιας υπηρεσίας προς τα νησιά εμπίπτει αποκλειστικά στην αρμοδιότητα των εθνικών αρχών.
Ειδικότερα, συνεχίζει στην απάντησή του ο Slim Kallas, αυτές οι αρχές αποφασίζουν κατά πόσον υπάρχει πραγματική ανάγκη για τη δημόσια υπηρεσία, ορίζουν τη συχνότητά της, τον τύπο των σκαφών που πρέπει να χρησιμοποιηθούν, καθώς και τη χρηματοδότηση της υπηρεσίας στις περιπτώσεις που αυτό είναι αναγκαίο.
---------------------------
Πηγή: Ημερησία
--------------------------