Με άδεια ταμεία εξέρχονται οι περισσότερες ακτοπλοϊκές εταιρείες από τη θερινή περίοδο. Οι προσδοκίες τους ότι ο Αύγουστος θα έφερνε κάποια έσοδα διαψεύσθηκαν με τραγικό τρόπο. Είχαν υπολογίσει μείωση της κίνησης της τάξεως του 10% με 13% σε σύγκριση με το 2011, αλλά η πραγματικότητα ήταν οι απώλειες να φθάσουν και στο 30% σε σχέση με μία επίσης κακή χρονιά.
Ισως το υπουργείο να βρεθεί στην ανάγκη να προχωρήσει ακόμα και σε επιστράτευση πλοίων για να εξυπηρετήσει ορισμένα νησιά από τον Σεπτέμβριο και μετά λένε στελέχη εταιρειών που δεν κρύβουν το γεγονός ότι πλέον δεν έχουν να πληρώσουν τους προμηθευτές τους και κάθε μέρα ανησυχούν μήπως οι εταιρείες πετρελαιοειδών σταματήσουν να τις προμηθεύουν με καύσιμα, οπότε δεν θα μπορούν να κινούν πλοία τους.
Παρά το γεγονός ότι ήδη αρκετά πλοία έχουν αποδρομολογηθεί λόγω της κρίσης, είναι εξαιρετικά πιθανό και μελετάται από τις εταιρείες να «δέσουν» περισσότερα. Δεν αποκλείεται αυτές οι αποφάσεις να θίξουν προορισμούς όπως η Κρήτη.
Υπάρχουν μέρες μέσα στην εβδομάδα, όπως, για παράδειγμα, το Σάββατο, που η κίνηση είναι πολύ μειωμένη και τα στελέχη των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων δεν βλέπουν τον λόγο γιατί να πραγματοποιούν δρομολόγια. Ίσως κάτι τέτοιο θα επιδιωχθεί ακόμα και εκεί όπου υπάρχει ανταγωνισμός, όπως είναι το λιμάνι του Ηρακλείου, όπου ήδη με τη συνεργασία ΑΝΕΚ - Attica αφαιρέθηκε ένα πλοίο από τη γραμμή, πρέπει να βρούμε ένα modus vivendi, λένε χαρακτηριστικά τα ίδια στελέχη.
Ολιγωρία
Μέσα σε αυτό το δυσοίωνο κλίμα η ακτοπλοϊκή αγορά κατηγορεί την ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας ότι ολιγωρεί και δεν αντιμετωπίζει το πρόβλημα που θα σκάσει σαν βόμβα στα χέρια της. Κύκλοι του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, από την πλευρά τους, δηλώνουν ότι παρακολουθούν το κλίμα που διαμορφώνεται, γνωρίζουν τη φημολογία που υπάρχει περί επικείμενης χρεοκοπίας, αλλά θα περιμένουν να διαπιστώσουν τα πραγματικά δεδομένα της αγοράς με το τέλος του Καλοκαιριού. Πάντως ο κ. Μουσουρούλης έχει ανακοινώσει στη Βουλή ότι θα προχωρήσει σε αλλαγές στον τρόπο δρομολόγησης των πλοίων. Το βέβαιο είναι, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της XRTC, από το Φθινόπωρο και μετά θα υπάρξουν σημαντικές εξελίξεις στην ακτοπλοΐα.
-----------------------------
Πηγή: Ημερησία
-----------------------------
Ισως το υπουργείο να βρεθεί στην ανάγκη να προχωρήσει ακόμα και σε επιστράτευση πλοίων για να εξυπηρετήσει ορισμένα νησιά από τον Σεπτέμβριο και μετά λένε στελέχη εταιρειών που δεν κρύβουν το γεγονός ότι πλέον δεν έχουν να πληρώσουν τους προμηθευτές τους και κάθε μέρα ανησυχούν μήπως οι εταιρείες πετρελαιοειδών σταματήσουν να τις προμηθεύουν με καύσιμα, οπότε δεν θα μπορούν να κινούν πλοία τους.
Παρά το γεγονός ότι ήδη αρκετά πλοία έχουν αποδρομολογηθεί λόγω της κρίσης, είναι εξαιρετικά πιθανό και μελετάται από τις εταιρείες να «δέσουν» περισσότερα. Δεν αποκλείεται αυτές οι αποφάσεις να θίξουν προορισμούς όπως η Κρήτη.
Υπάρχουν μέρες μέσα στην εβδομάδα, όπως, για παράδειγμα, το Σάββατο, που η κίνηση είναι πολύ μειωμένη και τα στελέχη των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων δεν βλέπουν τον λόγο γιατί να πραγματοποιούν δρομολόγια. Ίσως κάτι τέτοιο θα επιδιωχθεί ακόμα και εκεί όπου υπάρχει ανταγωνισμός, όπως είναι το λιμάνι του Ηρακλείου, όπου ήδη με τη συνεργασία ΑΝΕΚ - Attica αφαιρέθηκε ένα πλοίο από τη γραμμή, πρέπει να βρούμε ένα modus vivendi, λένε χαρακτηριστικά τα ίδια στελέχη.
Ολιγωρία
Μέσα σε αυτό το δυσοίωνο κλίμα η ακτοπλοϊκή αγορά κατηγορεί την ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας ότι ολιγωρεί και δεν αντιμετωπίζει το πρόβλημα που θα σκάσει σαν βόμβα στα χέρια της. Κύκλοι του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, από την πλευρά τους, δηλώνουν ότι παρακολουθούν το κλίμα που διαμορφώνεται, γνωρίζουν τη φημολογία που υπάρχει περί επικείμενης χρεοκοπίας, αλλά θα περιμένουν να διαπιστώσουν τα πραγματικά δεδομένα της αγοράς με το τέλος του Καλοκαιριού. Πάντως ο κ. Μουσουρούλης έχει ανακοινώσει στη Βουλή ότι θα προχωρήσει σε αλλαγές στον τρόπο δρομολόγησης των πλοίων. Το βέβαιο είναι, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της XRTC, από το Φθινόπωρο και μετά θα υπάρξουν σημαντικές εξελίξεις στην ακτοπλοΐα.
-----------------------------
Πηγή: Ημερησία
-----------------------------