Παρασκευή 17 Ιανουαρίου 2014

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ: Βάζουν ταφόπλακα στις ΣΣΕ των ναυτεργατών!!!

Στον αέρα τινάζει η κυβέρνηση τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας των ναυτεργατών.   
Με δηλώσεις του χτες, ο υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης αποφάνθηκε ότι «εφόσον  η ΣΣΕ δεν είναι εν ισχύ, εφαρμόζεται η MLC» δηλαδή η Διεθνής Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας  του 2006. Πρόκειται για Διεθνή Σύμβαση που καθορίζει τα ελάχιστα στάνταρ στις εργασιακές σχέσεις και εκδόθηκε για τους ναυτεργάτες των ποντοπόρων πλοίων, κυρίως γι' αυτούς που ήταν ναυτολογημένοι σε ανασφάλιστα πλοία.
 
Με τις δηλώσεις αυτές, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στους ναυτιλιακούς συντάκτες, ο υπουργός έρχεται να στηρίξει απροκάλυπτα τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, όπως η ΑΝΕΚ, η οποία ήδη διανέμει στους ναυτεργάτες των πλοίων της «Σύμβαση Ναυτολόγησης υπό τη Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας, 2006». Ταυτόχρονα, ο ίδιος ο υπουργός ανοίγει το δρόμο για την κατάργηση των ΣΣΕ σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, με το επιχείρημα ότι έχουν λήξει.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Μ. Βαρβιτσιώτης έκανε αυτές τις δηλώσεις, όταν ακόμα δεν έχουν καν ξεκινήσει οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της Ενωσης Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας και της ΠΝΟ για την υπογραφή ΣΣΕ του 2014.
 
Σε ό,τι αφορά ειδικότερα τη MLC, προβλέπει τα χαμηλότερα επίπεδα σε μισθούς, ωράρια, άδειες κ.λπ. Για παράδειγμα, η Διεθνής Σύμβαση ορίζει 48 ώρες εργασία τη βδομάδα, ενώ οι ΣΣΕ των ναυτεργατών, όπως αυτή της Ακτοπλοΐας, 40 ώρες τη βδομάδα. Ακόμα, η Διεθνής Σύμβαση προβλέπει 2,5 μέρες το μήνα άδεια με αποδοχές, ενώ η ΣΣΕ Ακτοπλοΐας 5 και των Μεσογειακών Επιβατηγών Πλοίων 8 μέρες το μήνα.
 
Την ίδια ώρα που τσακίζει τους ναυτεργάτες, η κυβέρνηση αφήνει χωρίς καμιά ουσιαστική προστασία και τους ανέργους συναδέλφους τους, που ακόμα και τα αναξιόπιστα στοιχεία του ΓΕΝΕ, τους ανεβάζουν στον αριθμό ρεκόρ των 5.090 για το μήνα Δεκέμβρη! Από αυτούς, το επίδομα ανεργίας της ντροπής (294 για τους έγγαμους, 243 για τους άγαμους) δόθηκε μόλις στους 610, δηλαδή στο 11% των εγγεγραμμένων ανέργων.
 
Κατά τα άλλα, ο υπουργός αρκέστηκε στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου να ομολογήσει ότι νησιά όπως η Κάσος, Κάρπαθος και Ανάφη κινδυνεύουν με πλήρη απομόνωση, ακόμα και ενδονησιωτική, γιατί δεν ενδιαφέρθηκε καμία εταιρεία να δρομολογήσει πλοίο, επειδή τις συνέφερε το ποσό της επιδότησης.  

Ετσι, η κυβέρνηση «θα λύσει το πρόβλημα» με την αύξηση των επιδοτήσεων. Οσον αφορά τα ποσά, ο υπουργός είπε ότι «δεν τα είχε μπροστά του».
 
Τέλος, ανέφερε ότι επίκειται συνάντηση με τον κοινοτικό επίτροπο Χ. Αλμούνια για το θέμα της έγκρισης της συμφωνίας ΟΛΠ - COSCO σχετικά με την επέκταση της προβλήτας ΙΙΙ, που διεκδικεί το κινεζικό μονοπώλιο, με αντάλλαγμα μεταξύ άλλων να καταργηθεί το «ελάχιστο τίμημα» που καταβάλλει στον ΟΛΠ.
-----------------------------------------
Πηγή: Ριζοσπάστης
-----------------------------------------