Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2014

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ κ. ΠΡΟΕΔΡΟ της ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΕΓΧΩΡΙΟΥ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ (Διαχειριστική Επιτροπή)

Ευχαριστώ τον Πρόεδρο της Επιτροπής που μου δίνει την δυνατότητα διαλόγου τουλάχιστον άπαξ ! Δεν θα μπαίνω στις λεπτομέρειες πάνω σε θέματα προσωπικού ενδιαφέροντος, δεδομένου ότι η δική μου αναφορά ήταν για τον Πρόεδρο της Επιτροπής και μόνο. 

Τώρα η έκφραση « … όσο πιο ΑΚΡΑΙΕΣ ΘΕΣΕΙΣ έπαιρνε ο ομιλητής …» είναι από την συνέντευξη του κ. Αντιδημάρχου στο Adelin στις 14/01/14 και μάλιστα μεταξύ ( 5:30 – 7:45) έχει πολύ ενδιαφέρον. Οπότε το θέμα αυτό θεωρείται λήξαν. 

Ταυτίζομαι με την άποψη του κ. Αντιδημάρχου στο ότι « Τα ζητήματα αυτά δεν λύνονται με Δικαστικό τρόπο. Αυτά όπως το Ακτοπλοικό λύνονται με Πολιτικό τρόπο ». 

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ & ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ 

Είναι παραδεκτό ότι είναι διαφορετικές οι συνθήκες για τα Κύθηρα και διαφορετικές για τα Αντικύθηρα. 

ΤΑ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ είναι εντελώς απομονωμένα με ελάχιστο πληθυσμό 30 ατόμων. Πρέπει να στηριχθούν με κάθε μέσον ώστε να μην περιπέσουν στην κατηγορία της «βραχονησίδας». Είναι απαραίτητο : 

1. Τον χειμώνα (6-8 μήνες) να υπάρχει ένα δρομολόγιο με τον Πειραιά (επιδοτούμενο) ώστε οι λίγοι κάτοικοι να μπορούν να επισκέπτονται τα εξοχικά τους και τα κτήματα τους, μια και οι περισσότεροι βρίσκονται στην Περιφέρεια Αττικής . 

2. Το καλοκαίρι (4-6 μήνες) πρέπει να υπάρχουν τουλάχιστον δύο δρομολόγια την εβδομάδα με σύνδεση Πειραιά και Κρήτης, ώστε να υποβοηθείται ο τουρισμός των Αντικυθήρων. (μη επιδοτούμενο) 

3. Επιπλέον πρέπει να υπάρχει και η σύνδεση με την Νεάπολη με το τοπικό πλοίο. ΤΑ ΚΥΘΗΡΑ Έχουν τα θέματα των μονίμων κατοίκων (3.200) και της παροικίας στην Περιφέρεια Αττικής πάνω από 40.000 ατόμων. Είναι απαραίτητο : Όλο τον χρόνο. 

1. ένα δρομολόγιο την εβδομάδα με τον Πειραιά (επιδοτούμενο για τον χειμώνα) , γιατί είναι ο φτηνότερος τρόπος (24 ευρώ) για να επισκέπτονται τις περιουσίες τους στο νησί και να έχουν πρόσβαση στις Διοικητικές Υπηρεσίες στην Αττική. 
Η επιδότηση θα μπορούσε να είναι 200.000 ευρώ / μήνα. Οπότε 200.000 * 8 μήνες = 1.600.000 ευρώ (50.000 ευρώ ανά δρομολόγιο) 

2. Καθημερινό δρομολόγιο Νεάπολη-Κύθηρα-Νεάπολη : 
2.1. Εξυπηρετεί τις εμπορικές επιχειρήσεις των Κυθήρων. 
2.2. Εξυπηρετεί τους κατοίκους που ακόμα και με λεωφορείο μπορούν να πηγαίνουν μέσα σε 8 ώρες στην Αθήνα και Πειραιά. (48 ευρώ, διπλάσιο του ναύλου του πλοίου) 
2.3. Εξυπηρετεί τους Αλβανούς του νησιού που πάνε για Κακαβιά. 

Το καλοκαίρι την Τουριστική Περίοδο

1. Ένα δρομολόγιο Γύθειο-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Κίσσαμος . 
1.1.Εξυπηρετεί τον τουρισμό με αυτοκίνητο κυρίως από Αθήνα-Πειραιά. 
1.2. Εξυπηρετεί τον τουρισμό από Πελοπόννησο για Κύθηρα. 
1.3. Εξυπηρετεί τον τουρισμό από Κρήτη (αγορά 800.000 ατόμων) που έχουν τα Κύθηρα-Αντικύθηρα ως τον κοντινότερο τους νησιωτικό προορισμό. Ενδεχομένως αυτό να είναι ταχύπλοο και αν είναι δυνατόν να αντικαθιστά το συμβατικό πλοίο στην γραμμή Πειραιάς-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Κίσσαμος . (με επιδότηση) 
Η επιδότηση θα μπορούσε να είναι 200.000 ευρώ / μήνα. Οπότε 200.000 * 4 μήνες = 800.000 ευρώ (50.000 ευρώ ανά δρομολόγιο) Δεδομένου ότι το κόστος λειτουργίας του «Αίολος Κεντέρης ΙΙ» είναι 5.000 ευρώ / ώρα, και το δρομολόγιο Πειραιάς – Κύθηρα- Κίσσαμος-Μήλος-Πειραιάς είναι 8 + 8 = 16 ώρες το κόστος ανά ταξίδι είναι 5.000 * 16 = 80.000 ευρώ. 

Αν λαμβάνει επιδότηση 50.000 ευρώ τότε πρέπει να γίνει διαχείριση από την εταιρεία ώστε να μπορεί να καλυφθεί η διαφορά και να υπάρχουν και κέρδη για την περίοδο λειτουργίας. 

2. Δύο δρομολόγια την εβδομάδα (έστω και για δύο μήνες) με Flying Dolfin στην γραμμή Πειραιάς-Μονεμβάσια-Κύθηρα. Θα αυξήσει την τουριστική κίνηση του Σαββατοκύριακου στα Κύθηρα και θα συνδέσει το τουριστικό προιόν των Κυθήρων με την Μονεμβάσια. 

Το άρθρο αυτό αποσκοπεί στην έναρξη πρακτικού διαλόγου πάνω στο Ακτοπλοικό ζήτημα. Η αμεσότητα του ζητήματος απαιτεί να διατηρήσουμε ότι μπορούμε από την κατάσταση του 2013 με σύνδεση τον Πειραιά ώστε να μην χαθεί η Τουριστική περίοδος 2014. Παράλληλα θα έχουμε χρόνο ώστε να συζητήσουμε, να αποφασίσουμε, προγραμματίσουμε και εφαρμόσουμε τις καλύτερες δυνατές Ακτοπλοικές συνδέσεις. 

Πάνος Χατζηγιάννης 
Αρχιτέκτων ΕΜΠ Masters UCLA 
Σύμβουλος Βιοκλιματικού Σχεδιασμού