Καταστροφική για τον κινητήρα του αυτοκινήτου, μπορεί να είναι η χρήση νοθευμένου καυσίμου είτε πρόκειται για βενζίνη, είτε για πετρέλαιο.
Και στις δυο περιπτώσεις τα συστήματα ανάφλεξης και τροφοδοσίας του κινητήρα, μπορεί να υποστούν ανεπανόρθωτες βλάβες ή στην καλύτερη περίπτωση να απαιτήσουν ένα αξιοσέβαστο ποσό για την επιδιόρθωσή τους.
Πως μπορούμε όμως να αντιληφθούμε το νοθευμένο καύσιμο και να προλάβουμε τα χειρότερα;
Καταρχάς, το πρώτο δείγμα νοθείας καυσίμου είναι η μειωμένη απόδοση του κινητήρα. Εάν δείτε ότι, αμέσως μετά την επίσκεψη σε βενζινάδικο το αυτοκίνητό σας δεν «τραβάει» και έχει ανάψει η λυχνία βλάβης του συστήματος ψεκασμού, να είστε σίγουροι ότι έχετε βάλει ακατάλληλο με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή καύσιμο.
Σε αυτή την περίπτωση το πρώτο που έχετε να κάνετε είναι να επισκεφτείτε αμέσως συνεργείο για να αδειάσει και να καθαρίσει το ρεζερβουάρ, οδηγώντας φυσικά με χαμηλές ταχύτητες, χωρίς να πιέζετε τον κινητήρα και χωρίς την χρήση συστημάτων που επιβαρύνουν το έργο του (π.χ. αιρκοντίσιον). Αν σβήσει και μετά από δυο-τρεις προσπάθειες δεν παίρνει «μπρος», ακινητοποιήστε το και καλέστε οδική βοήθεια.
Αναφορικά με τα συστήματα που είναι πιο «ευαίσθητα» στην χρήση νοθευμένου καυσίμου, αυτά είναι τα εξής:
-Ο αισθητήρας «λ», που ρυθμίζει την αναλογία καυσίμου/αέρα, πριν από την καύση.
-Ο καταλύτης. Στην περίπτωση νοθείας, οι ρύποι του αυτοκινήτου αυξάνονται εντυπωσιακά, επιβαρύνοντας δραματικά την λειτουργία του καταλύτη.
-Το φίλτρο καυσίμου, που καταστρέφεται.
-Η αντλία καυσίμου, που αδρανεί.
-Το σύστημα ψεκασμού, καθώς «βουλώνουν» τα μπεκ, μην μπορώντας να εφοδιάσουν το θάλαμο καύσης με καύσιμο.
Οι δυσλειτουργίες αυτές ενδέχεται να «μπλοκάρουν» και τον ηλεκτρονικό εγκέφαλο διαχείρισης του κινητήρα , από τη στιγμή που θα λαμβάνει συνεχώς «μηνύματα» για εσφαλμένη λειτουργία.
Τι να προσέξετε
Στην ερώτηση πως μπορείτε να αποφύγετε την όλη αυτή την χρονοβόρα και δαπανηρή ιστορία, τη νοθεία δηλαδή, σας συμβουλεύουμε να μην βάζετε οπουδήποτε καύσιμο, παρά μόνο από ένα συγκεκριμένο πρατήριο. Ειδικά τώρα που τα περισσότερα έχουν πιστοποιημένους ελέγχους (όπως η εταιρεία πετρελαιοειδών Ελίν, που συνεργάζεται με τον Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο πραγματοποιώντας ανεξάρτητους ελέγχους και την οποία εμπιστευόμαστε για τις δοκιμές στο Car and Driver και το www.caranddriver.gr). Στην περίπτωση όμως που αυτό είναι αναπόφευκτο (π.χ. ταξίδι), προτιμείστε μια γνωστή εταιρεία πετρελαιοειδών και όχι μια άγνωστη με εξαιρετικά χαμηλές τιμές. Γιατί οι τιμές «κράχτες» θα πρέπει να σας βάζουν σε υποψίες, ακόμη και για την ποσότητα καυσίμου...
Επισημαίνεται ότι η χαμηλή ποιότητα των καυσίμων και κατ΄ επέκτασή η νοθεία με διάφορα συστατικά είναι το σημαντικό πρόβλημα και για τις εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων. Οι σύγχρονοι «καθαροί» κινητήρες, απαιτούν υψηλής ποιότητας καύσιμα, γεγονός που ουδείς μπορεί να εγγυηθεί στην χώρα μας. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε τις περιπτώσεις των πρώτων πετρελαιοκινητήρων Common Rail (άμεσου ψεκασμού) στα ταξί, οι οποίοι αντιμετώπισαν τεράστια προβλήματα λειτουργίας (ιδίως στις αντλίες καυσίμου, που καλύπτονται υπό προϋποθέσεις εγγύηση, ενώ το κόστος τους είναι μεγάλο).
-------------------------------------
Πηγή: Έθνος-Νίκος Μερτέκης
-------------------------------------
Και στις δυο περιπτώσεις τα συστήματα ανάφλεξης και τροφοδοσίας του κινητήρα, μπορεί να υποστούν ανεπανόρθωτες βλάβες ή στην καλύτερη περίπτωση να απαιτήσουν ένα αξιοσέβαστο ποσό για την επιδιόρθωσή τους.
Πως μπορούμε όμως να αντιληφθούμε το νοθευμένο καύσιμο και να προλάβουμε τα χειρότερα;
Καταρχάς, το πρώτο δείγμα νοθείας καυσίμου είναι η μειωμένη απόδοση του κινητήρα. Εάν δείτε ότι, αμέσως μετά την επίσκεψη σε βενζινάδικο το αυτοκίνητό σας δεν «τραβάει» και έχει ανάψει η λυχνία βλάβης του συστήματος ψεκασμού, να είστε σίγουροι ότι έχετε βάλει ακατάλληλο με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή καύσιμο.
Σε αυτή την περίπτωση το πρώτο που έχετε να κάνετε είναι να επισκεφτείτε αμέσως συνεργείο για να αδειάσει και να καθαρίσει το ρεζερβουάρ, οδηγώντας φυσικά με χαμηλές ταχύτητες, χωρίς να πιέζετε τον κινητήρα και χωρίς την χρήση συστημάτων που επιβαρύνουν το έργο του (π.χ. αιρκοντίσιον). Αν σβήσει και μετά από δυο-τρεις προσπάθειες δεν παίρνει «μπρος», ακινητοποιήστε το και καλέστε οδική βοήθεια.
Αναφορικά με τα συστήματα που είναι πιο «ευαίσθητα» στην χρήση νοθευμένου καυσίμου, αυτά είναι τα εξής:
-Ο αισθητήρας «λ», που ρυθμίζει την αναλογία καυσίμου/αέρα, πριν από την καύση.
-Ο καταλύτης. Στην περίπτωση νοθείας, οι ρύποι του αυτοκινήτου αυξάνονται εντυπωσιακά, επιβαρύνοντας δραματικά την λειτουργία του καταλύτη.
-Το φίλτρο καυσίμου, που καταστρέφεται.
-Η αντλία καυσίμου, που αδρανεί.
-Το σύστημα ψεκασμού, καθώς «βουλώνουν» τα μπεκ, μην μπορώντας να εφοδιάσουν το θάλαμο καύσης με καύσιμο.
Οι δυσλειτουργίες αυτές ενδέχεται να «μπλοκάρουν» και τον ηλεκτρονικό εγκέφαλο διαχείρισης του κινητήρα , από τη στιγμή που θα λαμβάνει συνεχώς «μηνύματα» για εσφαλμένη λειτουργία.
Τι να προσέξετε
Στην ερώτηση πως μπορείτε να αποφύγετε την όλη αυτή την χρονοβόρα και δαπανηρή ιστορία, τη νοθεία δηλαδή, σας συμβουλεύουμε να μην βάζετε οπουδήποτε καύσιμο, παρά μόνο από ένα συγκεκριμένο πρατήριο. Ειδικά τώρα που τα περισσότερα έχουν πιστοποιημένους ελέγχους (όπως η εταιρεία πετρελαιοειδών Ελίν, που συνεργάζεται με τον Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο πραγματοποιώντας ανεξάρτητους ελέγχους και την οποία εμπιστευόμαστε για τις δοκιμές στο Car and Driver και το www.caranddriver.gr). Στην περίπτωση όμως που αυτό είναι αναπόφευκτο (π.χ. ταξίδι), προτιμείστε μια γνωστή εταιρεία πετρελαιοειδών και όχι μια άγνωστη με εξαιρετικά χαμηλές τιμές. Γιατί οι τιμές «κράχτες» θα πρέπει να σας βάζουν σε υποψίες, ακόμη και για την ποσότητα καυσίμου...
Επισημαίνεται ότι η χαμηλή ποιότητα των καυσίμων και κατ΄ επέκτασή η νοθεία με διάφορα συστατικά είναι το σημαντικό πρόβλημα και για τις εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων. Οι σύγχρονοι «καθαροί» κινητήρες, απαιτούν υψηλής ποιότητας καύσιμα, γεγονός που ουδείς μπορεί να εγγυηθεί στην χώρα μας. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε τις περιπτώσεις των πρώτων πετρελαιοκινητήρων Common Rail (άμεσου ψεκασμού) στα ταξί, οι οποίοι αντιμετώπισαν τεράστια προβλήματα λειτουργίας (ιδίως στις αντλίες καυσίμου, που καλύπτονται υπό προϋποθέσεις εγγύηση, ενώ το κόστος τους είναι μεγάλο).
-------------------------------------
Πηγή: Έθνος-Νίκος Μερτέκης
-------------------------------------