Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2014

ΓΥΘΕΙΟ: Εγκρίθηκε η κατασκευή Μαρίνας για κότερα και πλοιάρια

Από τη Μονεμβάσια μέχρι την Καλαμάτα δεν υπάρχει λιμενικό καταφύγιο ούτε μαρίνα για κότερα και ψαροκάικα .
Τώρα εγκρίθηκε η κατασκευή Μαρίνας στο λιμάνι του Γυθείου.


Η κατασκευή θα γίνει δεξιά του προβόλου που κατασκευάζεται ο λιμενοβραχίονας για την ελλιμένιση των κρουαζιερόπλοιων. 
 Την ευθύνη έχει το Λιμενικό ταμείο του Γυθείου όπως μας ανέφερε η πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου κα Ροζάκη Σοφία 


Εκτιμούμε πως αυτή η μαρίνα στο Γύθειο θα  προωθήσει την επίσκεψη πολλών  πλοιαρίων και κότερων στο Γύθειο . 

Πρέπει όμως η Μαρίνα να εξοπλισθεί  με υποδομές παροχής πετρέλαιου, αποθηκών, συντήρησης αλλά και αυτοκινητόδρομου προσέλευσης στη Μαρίνα. Όταν γίνει η δημοπράτηση του έργου με τον πλήρη σχεδιασμό θα σας ενημερώσουμε (πάντως όπως μας ανέφεραν σύντομα το έργο της Μαρίνας θα δημοπρατηθεί). 


Η Ελλάδα, με 16.500 χιλιόμετρα ακτογραμμή και περισσότερα από 3.000 επισκέψιμα νησιά, έχει τις λιγότερες μαρίνες και θέσεις ελλιμενισμού καθώς και τον μικρότερο αριθμό σκαφών αναψυχής, απ” όλες τις χώρες της Ευρώπης. 

Η μέση αναλογία κατοχής σκαφών αναψυχής στην Ε.Ε. είναι ένα σκάφος ανά 164 κατοίκους, ενώ στην Ελλάδα ένα σκάφος ανά 621 κατοίκους. 

Οι περισσότερες αγορές σκαφών στην Ελλάδα έγιναν την περίοδο 2001-2011, ενώ στην πλειονότητά τους τα μεγάλα σκάφη, φέρουν ξένη σημαία. 

Ο αριθμός των σκαφών αναψυχής στην Ελλάδα ανέρχεται στις 17.000 και το 48% αυτών -κυρίως μικρά- κατασκευάζεται στη χώρα μας, ενώ η Ιταλία και η Τουρκία συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον για την κατασκευή των μεγάλων σκαφών. Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα μελέτης για την ανάδειξη της σημασίας των σκαφών αναψυχής στον θαλάσσιο τουρισμό και την εθνική οικονομία, που ανατέθηκε από το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδας στο Κέντρο Ερευνών του Πανεπιστημίου Πειραιώς. 

Η μελέτη διενεργήθηκε από ερευνητική ομάδα, με επιστημονικό υπεύθυνο τον καθηγητή του τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς Κ. Γκιζιάκη. 
Αξιοσημείωτο είναι το στοιχείο που προκύπτει από την έρευνα, βάσει του οποίου η απόφαση του υπουργείου Οικονομικών να επιβάλει «τέλος ακινησίας» στα σκάφη αναψυχής προκειμένου να μην φορολογηθούν οι ιδιοκτήτες τους με αντικειμενικά κριτήρια, έφερε στα ταμεία του κράτους εισπράξεις μόνο 191.000 ευρώ (3.823 ιδιωτικά σκάφη ακινητοποιήθηκαν με τέλος από 10 έως 100 ευρώ, ανάλογα με το μήκος του σκάφους). 

Εάν δεν είχε επιβληθεί το μέτρο αυτό, τα παραπάνω σκάφη θα συνεισέφεραν 131 εκατ. ευρώ στο ΑΕΠ της χώρας και ΦΠΑ στο ταμείο του κράτους μεγαλύτερο από το τέλος ακινησίας. 
Σύμφωνα με τη μελέτη, στην Ελλάδα υπάρχουν 22 οργανωμένες μαρίνες, 55 χωροθετημένες και 80 τουριστικά καταφύγια. 
------------------------------
Πηγή:  manivoice.gr
------------------------------