Σε
ό,τι αφορά τις προτάσεις συμφωνώ σχεδόν σε όλα. Σχετικά με τα
προβλήματα όμως που αντιμετωπίζουμε έχω επιφυλάξεις, αν επρόκειτο να
λυθούν με πολιτικό τρόπο, δεν θα είχε γίνει ήδη εδώ και 3 μήνες;;;
Μέρα
με τη μέρα διαφαίνεται ότι η πολιτική οδός είναι φτωχή... εκτός αν οι
αρμόδιοι γνωρίζουν κάτι παραπάνω που αγνοούμε εμείς.. οπότε έχουν την
υποχρέωση να ενημερώσουν άμεσα.... σε ό,τι αφορά στις προτάσεις συμφωνώ
σε ποσοστό σχεδόν 100%...
Γενικά, μέχρι σήμερα, η επιδότηση που έδινε το
ΥΕΝ είναι 100€/μίλι.. Δε νομίζω ότι αυτό θα συνεχιστεί..
Το πρόβλημα
της ακτοπλοίας είναι πολύπλοκο.. όπως γνωρίζετε υπάρχουν συμβάσεις
αγόνων γραμμών... μέχρι το 2010, οι ναυτιλιακές εταιρείες, εκχωρούσαν
τις συμβάσεις αυτές στις Τράπεζες ως εγγύηση και ελάμβαναν χαμηλότοκα
δάνεια προκειμένου να μπορούν να "κινηθούν" (πετρέλαια, μισθοί κ.λπ.)...
τώρα οι τράπεζες δεν δέχονται να δώσουν χρήματα κρατώντας ως εγγύηση
τις συμβάσεις μεταξύ Δημοσίου και Εταιρειών... έτσι οι ναυτιλιακές
αντιμετωπίζουν σοβαρότατο πρόβλημα ρευστότητας... και αυτό γιατί το ΥΕΝ
δεν εφαρμόζει το Νόμο για προκαταβολή του 50% της επιδότησης στην αρχή
της δρομολογιακής περιόδου.. αντίθετα, καθυστερεί κατά πολύ την
εκταμίευση των χρημάτων... έτσι, οι μονοβάπορες εταιρείες όπως η ΛΑΝΕ,
βρίσκονται προ αδιεξόδου.. θα θυμάστε ότι κάποιες φορές η ΛΑΝΕ δεν είχε
20 και 30 χιλιάδες για να βάλει πετρέλαιο... η αλήθεια είναι ότι η
Ελλάδα σήμερα ΔΕΝ έχει επάρκεια πλοίων για να καλύψουν όλες τις
γραμμές... οι ανακατατάξεις είναι αναπόφευκτες.. η άποψή μου για νομική
διερεύνηση έχει διπλό στόχο:
1. Την εξασφάλιση του ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΣ
και
2. Την άσκηση της μέγιστης δυνατής πίεσης προς το ΥΕΝ και τη ΛΑΝΕ
προκειμένου να περισώσουμε ό,τι μπορούμε... Η νομική οδός λοιπόν δεν
είναι πανάκεια, ούτε υποστηρίζω κάτι τέτοιο... αλλά νομίζω ότι θα
βοηθήσει την πολιτική διαπραγμάτευση ως το ισχυρότερο μέσο άσκησης
πίεσης για την εξεύρεση λύσης.. περιμένω απόψεις και διάλογο...
--------------------------------------------
Στράτος Χαρχαλάκης
--------------------------------------------