Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2014

Αίτηση Παράτασης της ακινησίας του "Βιτσέντζος Κορνάρος"

Στις λιμενικές αρχές των Κυθήρων απεστάλη έγγραφο που γνωστοποιεί ότι το Ε/Γ-Ο/Γ Βιτσέντζος Κορνάρος υπέβαλε αίτηση για περαιτέρω ακινησία 20 ημερών - ήτοι έως τις 20 Φεβρουαρίου 2014 - λόγω εκτεταμμένης βλάβης διωστήρα (μπιέλας) Κυρίας μηχανής και αναγκαιότητας αντικατάστασης του.

Εκ παραλλήλου το ΥΝΑ με έγγραφο του προς την επιθεώρηση εμπορικών πλοίων εντέλει όπως το πλοίο επιθεωρηθεί και εξετασθεί η συγκεκριμένη περίπτωση για να δοθεί η ανάλογη επιμήκυνση της ακινησίας.

Φυσικά εφόσον διαπιστωθεί ο ισχυρισμός της διαχειρίστριας εταιρείας του πλοίου περί της υπάρξεως της αναφερομένης μηχανικής αδυναμίας θα δοθεί η αιτούμενη παράταση.

Σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς {Ship right Guidance information for Spare Gear} το πλοίο δεν είναι υποχρεωμένο να διατηρεί ανταλλακτικό διωστήρα και στην προκειμένη περίπτωση συνήθως η παραλαβή του κατόπιν παραγγελίας του είναι δυνατόν να καθυστερήσει σημαντικά εξαρτώμενη από το είδος τον τύπο και τον κατασκευαστή της μηχανής. Υπάρχουν δε περιπτώσεις που μπορεί εάν δεν υπάρχει σε στόκ να διαρκέσει και 6 μήνες.......

Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε εάν αυτό ήταν ήδη γνωστό στην εταιρεία από την αρχή της ακινησίας του πλοίου η έγινε αργότερα γνωστό. Επίσης δεν είναι γνωστό ποιά από τις τρείς μηχανές αφορά. Για να είναι όμως το πλοίο αξιόπλοο, λόγω της ιδιότητας του ως επιβατηγό, πρέπει να έχει σε πλήρη λειτουργία όλες τις μηχανές του.

Επίσης δεν γνωρίζουμε γιατί εάν ήταν γνωστό δεν ανακοινώθηκε τόσο καιρό που βρίσκεται σε ακινησία το πλοίο. Συνήθως η ζημιά σε ένα διωστήρα μπορεί να είναι η στα κουζινέτα του {Connecting rod bearings} η στο κύριο σώμα του διωστήρα {στρέβλωση}....

Εάν υπάρχει στρέβλωση τότε εκ προοιμίου είναι ακατάλληλος για χρήση και ισχύουν όλα τα ανωτέρω για την αντικατάσταση του. Εάν όμως είναι στα κουζινέτα του τότε το θέμα διαφέρει διότι τα κουζζινέτα του διωστήρα συμπεριλαμβάνονται στην λίστα με τα απαραίτητα ανταλλακτικά που διεθνώς είναι καθορισμένα πως πρέπει να υπάρχουν στο πλοίο για να είναι αξιόπλοο.

Τέλος σύμφωνα με υπάρχουσες πληροφορίες και εν όψει των κατατεθεισών επερωτήσεων στην βουλή από βουλευτές της ΔΗΜΑΡ και του ΣΥΡΙΖΑ έχει διαταχθεί η συγκέντρωση στοιχείων για την κίνηση επιβατών του πλοίου τα τελευταία τρία έτη όπου εμφαίνεται η συνολική κίνηση επιβατών και οχημάτων και καταρρίπτει τους αναίτιους και προσβλητικούς ισχυρισμούς του ΥΝΑ.

Εγώ απλά προς ενημέρωση παραθέτω τα στοιχεία που έχω των προηγούμενων ετων για τα πλοία των Κυθήρων αναλυτικά.

-------------------------------------
Αντώνης Λαμπρινίδης
-------------------------------------