Χωρίς πλοία κινδυνεύουν να μείνουν μέσα στις επόμενες ημέρες οι κάτοικοι πολλών νησιών του Αιγαίου, καθώς μετά την αυξημένη επιβατική κίνηση του καλοκαιριού, οι ελάχιστες ακτοπλοϊκές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις γραμμές εξετάζουν να αποσύρουν πολλά από τα πλοία τους.
Η χαμηλή επιβατική κίνηση και το αυξημένο κόστος καυσίμων για τη λειτουργία των πλοίων είναι οι αιτίες που οδηγούν τους ακτοπλόους στην απόσυρση ορισμένων από τα δρομολογημένα καράβια τους ώστε να καταμετρηθούν τα κέρδη από την εκμετάλλευση των γραμμών κατά τη διάρκεια της αυξημένης επιβατικής κίνησης του καλοκαιριού.
Δεν θέλουν να μειώσουν τα κέρδη που έβγαλαν, καλύπτοντας γραμμές από τις οποίες δεν θα κερδίζουν ή θα κερδίζουν ελάχιστα…
Μάλιστα αποσύροντας κάποια από τα πλοία τους, οι επιβάτες θα αναγκαστούν να ταξιδεύουν με τα υπόλοιπα δρομολογημένα καράβια τα οποία θα ταξιδεύουν γεμάτα, αυξάνοντας ακόμα περισσότερο τα κέρδη των εταιρειών…
Βλέπετε τις περισσότερες ακτοπλοϊκές γραμμές-«φιλέτα» τις εκμεταλλεύονται ολιγοπωλιακά και σε ορισμένες περιπτώσεις μονοπωλιακά συγκεκριμένες ακτοπλοϊκές εταιρείες.
Για παράδειγμα η γραμμή Πειραιά-Χανίων εξυπηρετείται με πλοία μόνο της ΑΝΕΚ και η γραμμή Πειραιά-Δωδεκανήσων με πλοία της Μπλου Σταρ. Επομένως δεν υπάρχει ανταγωνισμός για να λειτουργήσει, αν-υποθετικά μιλώντας-οι δύο εταιρείες μειώσουν τα δρομολόγια τους σε σχέση με την καλοκαιρινή περίοδο.
Μάλιστα άλλες εταιρείες έχουν καταφέρει να πάρουν σχετικές εγκρίσεις από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών του Υπουργείου Αιγαίου και Ναυτιλίας ώστε να αποσύρουν τα πλοία τους μέσα στο Σεπτέμβριο!
Την ίδια ώρα άλλες εταιρείες έχουν ήδη καταθέσει αιτήσεις στο Υπουργείο για την ακινησία των ταχύπλοων τους ακόμα και από τις πρώτες μέρες του Σεπτεμβρίου.
Επομένως η τουριστική σεζόν για τα νησιά θα ολοκληρωθεί νωρίτερα για τους νησιώτες, καθώς οι τουρίστες δεν θα έχουν πολλές επιλογές για να ταξιδέψουν στο νησί προορισμού τους και σε συνδυασμό με τα πανάκριβα ναύλα, κάποιοι θα ματαιώσουν τις διακοπές τους…
«Όμηρος» των ακτοπλόων η κυβέρνηση
Έρμαιο των βουλήσεων των ακτοπλόων έχει γίνει η κυβέρνηση Σαμαρά η οποία έχει παραδώσει την απόλυτη δικαιοδοσία των θαλασσίων μεταφορών στις ακτοπλοϊκές εταιρείες με το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου να περιορίζεται σε ρόλο παρατηρητή.
Αυτό καταγγέλλει ο ΣΥΡΙΖΑ με αφορμή την απάντηση, που έδωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης σε ερώτηση στη Βουλή του βουλευτή Α΄ Πειραιά και Νησιών του ΣΥΡΙΖΑ EKM Θοδωρή Δρίτσα για τα προβλήματα στην γραμμή του Αργοσαρωνικού μετά την αιφνιδιαστική αποδρομολόγηση δύο πλοίων κατά την έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου.
Συγκεκριμένα, ενώ η ερώτηση προς τον κ. Υπουργό ήταν εάν προτίθεται να προχωρήσει (σ.σ. όπως έχει δικαίωμα από την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία), στην ενεργοποίηση των διατάξεων για την υποχρέωση δημόσιας υπηρεσίας ώστε να αντιμετωπιστούν έκτακτα προβλήματα που είχαν δημιουργηθεί στις ακτοπλοικές συνδέσεις των νησιών, εκείνος έριξε το …μπαλάκι στις εταιρείες.
«Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, για λόγους άμεσης κάλυψης των ακτοπλοϊκών αναγκών των νησιών του Αργοσαρωνικού, έχει εξουσιοδοτήσει κατά την τρέχουσα θερινή περίοδο τις εμπλεκόμενες Λιμενικές Αρχές να εγκρίνουν έκτακτα δρομολόγια μετά από σχετικό αίτημα της πλοιοκτήτριας εταιρείας», αναφέρει μεταξύ άλλων η απάντηση του κ. Μουσουρούλη.
Δηλαδή εάν δεν υπάρξει αίτημα από τις εταιρείες, έκτακτα δρομολόγια δεν θα γίνουν!
Όμως και λίγο παρακάτω αποκαλύπτεται ότι γενικότερα η βελτίωση της εξυπηρέτησης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών έχει αφεθεί στις εταιρείες….
Στην απάντηση του Υπουργού αποκαλύπτεται, ακόμα, ότι η έκπτωση, που είχαν εξασφαλίσει οι μόνιμοι κάτοικοι της Ύδρας και των Σπετσών στα δρομολόγια δύο μόνο ημερών την εβδομάδα (Τρίτη και Πέμπτη) δεσμεύει την εταιρία μόνο μέχρι το τέλος του Αυγούστου. Μετά θα πρέπει να πληρώνουν κανονικά οι μόνιμοι κάτοικοι των νησιών όπως και οι εύποροι τουρίστες που ταξιδεύουν στα δύο νησιά αναγκαστικά με τα ακριβά ταχύπλοα, γιατί δεν υπάρχει δρομολογημένο συμβατικό πλοίο στη γραμμή…
«Η πολιτική της τρικομματικής κυβέρνησης Σαμαρά στην ακτοπλοία είναι η αδιατάρακτη συνέχεια της πολιτικής ΝΔ – ΠΑΣΟΚ που έχει οδηγήσει σε μαρασμό τα νησιά. Η πλήρης παράδοση της ακτοπλοίας στις εταιρείες είναι καταστροφική για τους νησιώτες και γενικότερα για τους επιβάτες των πλοίων.
Είναι αδιανόητο τα προβλήματα των εταιρειών, που δημιουργήθηκαν από δικές τους διαχειριστικές επιλογές, να μετατοπίζονται σε νησιώτες και επιβάτες. Ακόμα και το υπαρκτό ζήτημα της υπέρογκης αύξησης των τιμών στα καύσιμα, οι οποίες όντως ανεβάζουν πολύ το κόστος των δρομολογίων, απαιτεί γενναίες κρατικές παρεμβάσεις προς διάφορες κατευθύνσεις μία εκ των οποίων σίγουρα πρέπει να είναι ο έλεγχος των καρτέλ στο χώρο της διαχείρισης των καυσίμων» δήλωσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρής Δρίτσας.
Καταλήγοντας ζητά από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου οφείλει να ασκήσει τα δικαιώματα, που έχει από τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό και την ελληνική νομοθεσία και να επιβάλλει υποχρεώσεις δημόσιας υπηρεσίας όπου χρειάζεται τόσο για τον έλεγχο των ναύλων όσο και για τα δρομολόγια των πλοίων.
«Τα νησιά δεν αντέχουν πια να είναι έρμαια των διαθέσεων των εταιρειών. Η Πολιτεία έχει υποχρέωση να διασφαλίσει το δημόσιο συμφέρον, που είναι πάνω από οποιαδήποτε επιχειρηματική επιλογή» καταλήγει ο κ. Δρίτσας.
-------------------------------
Πηγή: exelixeis.gr
-------------------------------
Δεν θέλουν να μειώσουν τα κέρδη που έβγαλαν, καλύπτοντας γραμμές από τις οποίες δεν θα κερδίζουν ή θα κερδίζουν ελάχιστα…
Μάλιστα αποσύροντας κάποια από τα πλοία τους, οι επιβάτες θα αναγκαστούν να ταξιδεύουν με τα υπόλοιπα δρομολογημένα καράβια τα οποία θα ταξιδεύουν γεμάτα, αυξάνοντας ακόμα περισσότερο τα κέρδη των εταιρειών…
Βλέπετε τις περισσότερες ακτοπλοϊκές γραμμές-«φιλέτα» τις εκμεταλλεύονται ολιγοπωλιακά και σε ορισμένες περιπτώσεις μονοπωλιακά συγκεκριμένες ακτοπλοϊκές εταιρείες.
Για παράδειγμα η γραμμή Πειραιά-Χανίων εξυπηρετείται με πλοία μόνο της ΑΝΕΚ και η γραμμή Πειραιά-Δωδεκανήσων με πλοία της Μπλου Σταρ. Επομένως δεν υπάρχει ανταγωνισμός για να λειτουργήσει, αν-υποθετικά μιλώντας-οι δύο εταιρείες μειώσουν τα δρομολόγια τους σε σχέση με την καλοκαιρινή περίοδο.
Μάλιστα άλλες εταιρείες έχουν καταφέρει να πάρουν σχετικές εγκρίσεις από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών του Υπουργείου Αιγαίου και Ναυτιλίας ώστε να αποσύρουν τα πλοία τους μέσα στο Σεπτέμβριο!
Την ίδια ώρα άλλες εταιρείες έχουν ήδη καταθέσει αιτήσεις στο Υπουργείο για την ακινησία των ταχύπλοων τους ακόμα και από τις πρώτες μέρες του Σεπτεμβρίου.
Επομένως η τουριστική σεζόν για τα νησιά θα ολοκληρωθεί νωρίτερα για τους νησιώτες, καθώς οι τουρίστες δεν θα έχουν πολλές επιλογές για να ταξιδέψουν στο νησί προορισμού τους και σε συνδυασμό με τα πανάκριβα ναύλα, κάποιοι θα ματαιώσουν τις διακοπές τους…
«Όμηρος» των ακτοπλόων η κυβέρνηση
Έρμαιο των βουλήσεων των ακτοπλόων έχει γίνει η κυβέρνηση Σαμαρά η οποία έχει παραδώσει την απόλυτη δικαιοδοσία των θαλασσίων μεταφορών στις ακτοπλοϊκές εταιρείες με το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου να περιορίζεται σε ρόλο παρατηρητή.
Αυτό καταγγέλλει ο ΣΥΡΙΖΑ με αφορμή την απάντηση, που έδωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης σε ερώτηση στη Βουλή του βουλευτή Α΄ Πειραιά και Νησιών του ΣΥΡΙΖΑ EKM Θοδωρή Δρίτσα για τα προβλήματα στην γραμμή του Αργοσαρωνικού μετά την αιφνιδιαστική αποδρομολόγηση δύο πλοίων κατά την έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου.
Συγκεκριμένα, ενώ η ερώτηση προς τον κ. Υπουργό ήταν εάν προτίθεται να προχωρήσει (σ.σ. όπως έχει δικαίωμα από την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία), στην ενεργοποίηση των διατάξεων για την υποχρέωση δημόσιας υπηρεσίας ώστε να αντιμετωπιστούν έκτακτα προβλήματα που είχαν δημιουργηθεί στις ακτοπλοικές συνδέσεις των νησιών, εκείνος έριξε το …μπαλάκι στις εταιρείες.
«Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, για λόγους άμεσης κάλυψης των ακτοπλοϊκών αναγκών των νησιών του Αργοσαρωνικού, έχει εξουσιοδοτήσει κατά την τρέχουσα θερινή περίοδο τις εμπλεκόμενες Λιμενικές Αρχές να εγκρίνουν έκτακτα δρομολόγια μετά από σχετικό αίτημα της πλοιοκτήτριας εταιρείας», αναφέρει μεταξύ άλλων η απάντηση του κ. Μουσουρούλη.
Δηλαδή εάν δεν υπάρξει αίτημα από τις εταιρείες, έκτακτα δρομολόγια δεν θα γίνουν!
Όμως και λίγο παρακάτω αποκαλύπτεται ότι γενικότερα η βελτίωση της εξυπηρέτησης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών έχει αφεθεί στις εταιρείες….
Στην απάντηση του Υπουργού αποκαλύπτεται, ακόμα, ότι η έκπτωση, που είχαν εξασφαλίσει οι μόνιμοι κάτοικοι της Ύδρας και των Σπετσών στα δρομολόγια δύο μόνο ημερών την εβδομάδα (Τρίτη και Πέμπτη) δεσμεύει την εταιρία μόνο μέχρι το τέλος του Αυγούστου. Μετά θα πρέπει να πληρώνουν κανονικά οι μόνιμοι κάτοικοι των νησιών όπως και οι εύποροι τουρίστες που ταξιδεύουν στα δύο νησιά αναγκαστικά με τα ακριβά ταχύπλοα, γιατί δεν υπάρχει δρομολογημένο συμβατικό πλοίο στη γραμμή…
«Η πολιτική της τρικομματικής κυβέρνησης Σαμαρά στην ακτοπλοία είναι η αδιατάρακτη συνέχεια της πολιτικής ΝΔ – ΠΑΣΟΚ που έχει οδηγήσει σε μαρασμό τα νησιά. Η πλήρης παράδοση της ακτοπλοίας στις εταιρείες είναι καταστροφική για τους νησιώτες και γενικότερα για τους επιβάτες των πλοίων.
Είναι αδιανόητο τα προβλήματα των εταιρειών, που δημιουργήθηκαν από δικές τους διαχειριστικές επιλογές, να μετατοπίζονται σε νησιώτες και επιβάτες. Ακόμα και το υπαρκτό ζήτημα της υπέρογκης αύξησης των τιμών στα καύσιμα, οι οποίες όντως ανεβάζουν πολύ το κόστος των δρομολογίων, απαιτεί γενναίες κρατικές παρεμβάσεις προς διάφορες κατευθύνσεις μία εκ των οποίων σίγουρα πρέπει να είναι ο έλεγχος των καρτέλ στο χώρο της διαχείρισης των καυσίμων» δήλωσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρής Δρίτσας.
Καταλήγοντας ζητά από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου οφείλει να ασκήσει τα δικαιώματα, που έχει από τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό και την ελληνική νομοθεσία και να επιβάλλει υποχρεώσεις δημόσιας υπηρεσίας όπου χρειάζεται τόσο για τον έλεγχο των ναύλων όσο και για τα δρομολόγια των πλοίων.
«Τα νησιά δεν αντέχουν πια να είναι έρμαια των διαθέσεων των εταιρειών. Η Πολιτεία έχει υποχρέωση να διασφαλίσει το δημόσιο συμφέρον, που είναι πάνω από οποιαδήποτε επιχειρηματική επιλογή» καταλήγει ο κ. Δρίτσας.
-------------------------------
Πηγή: exelixeis.gr
-------------------------------