O ΣΥΡΙΖΑ εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:
«Τα συμπεράσματα μελέτης για τα θέματα της ακτοπλοΐας που είδαν το φως της δημοσιότητας, εφόσον υιοθετηθούν από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, όπως διαφαίνεται από πρόσφατες δηλώσεις του και από την επιλογή του να τα χρησιμοποιεί ως βάση διαλόγου, όχι μόνο δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες των χρηστών των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, αλλά θα οδηγήσουν σε προσωρινές ρυθμίσεις, οι οποίες δεν απαντούν στο συνολικό πρόβλημα μεσομακροπρόθεσμα και θα αποβούν εις βάρος των επιβατών, των ναυτεργατών και των κατοίκων των νησιών.
Η μελέτη με τον τίτλο «Σχέδιο Δράσης για την Αναδιάρθρωση της Ελληνικής Ακτοπλοΐας», που εκπονήθηκε από την Εθνική τράπεζα, δεν είναι τίποτα άλλο παρά μία σύνοψη γνωστών αιτημάτων των ακτοπλοϊκών εταιριών, με στόχο την απομάκρυνση Ελλήνων ναυτεργατών από τα πλοία της ακτοπλοΐας, αλλά και τη μετακύλιση του κόστους των καυσίμων, στον επιβάτη.
Ακόμα, όμως και η πρόταση για τη δημοπράτηση ζωνών εκμετάλλευσης, η οποία εξαγγέλθηκε και από τον κ. Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου στη Βουλή, οδηγεί στη δημιουργία ιδιωτικών μονοπωλίων σε μεγάλες περιοχές της νησιωτικής επικράτειας.
Η πρόταση αυτή, αν υλοποιηθεί, θα έχει αρνητικές επιπτώσεις, τόσο στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, όσο και στις τιμές των εισιτηρίων για το επιβατικό κοινό, με συνέπεια την περαιτέρω απομόνωση νησιών, που ήδη αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα.
Πέραν των ανωτέρω θα πρέπει ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, να απαντήσει τώρα σε συγκεκριμένα ερωτήματα:
1. Ποιος παρήγγειλε αυτή τη μελέτη, ποιος κάλυψε το κόστος της και πως επελέγη ο μελετητής;
2. Μπορεί να αποτελέσει «βάση διαλόγου» ένα τέτοιο κείμενο, που δεν έχει λάβει στο ελάχιστο υπόψη τις προτάσεις των ναυτεργατικών ενώσεων ή και των νησιωτικών φορέων;
Ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – Ε.Κ.Μ., έχει καταθέσει έγκαιρα και με δημόσιο τρόπο την πρότασή του για την αναδιοργάνωση του ακτοπλοϊκού δικτύου, η οποία βρίσκεται στον αντίποδα των κυβερνητικών στοχεύσεων.
Η προσπάθεια που επιχειρείται και θα εκτυλιχθεί το επόμενο διάστημα, για τη διαμόρφωση μίας νέας κατάστασης στο χώρο της ακτοπλοΐας μακριά από τις ανάγκες των νησιωτών και των εργαζομένων στο χώρο, απαιτούν την ενεργοποίηση και κινητοποίηση των συλλογικών τους φορέων.
Καλούμε τον κ. Υπουργό, άμεσα, να ανοίξει τη συζήτηση για την επίλυση των εκρηκτικών προβλημάτων της ακτοπλοΐας, με τη συμμετοχή του συνόλου των εμπλεκόμενων φορέων και ιδιαίτερα των χρηστών και των εργαζομένων, που δεν μπορούν να παραμένουν αμέτοχοι σε αυτή τη διαδικασία.
Οι βουλευτές
Θοδωρής Δρίτσας, Α΄ Πειραιά & Νησιών
Νίκος Συρμαλένιος, Κυκλάδων
Δημήτρης Γάκης, Δωδεκανήσου
Γιάννης Ζερδελής Λέσβου»
«Τα συμπεράσματα μελέτης για τα θέματα της ακτοπλοΐας που είδαν το φως της δημοσιότητας, εφόσον υιοθετηθούν από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, όπως διαφαίνεται από πρόσφατες δηλώσεις του και από την επιλογή του να τα χρησιμοποιεί ως βάση διαλόγου, όχι μόνο δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες των χρηστών των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, αλλά θα οδηγήσουν σε προσωρινές ρυθμίσεις, οι οποίες δεν απαντούν στο συνολικό πρόβλημα μεσομακροπρόθεσμα και θα αποβούν εις βάρος των επιβατών, των ναυτεργατών και των κατοίκων των νησιών.
Η μελέτη με τον τίτλο «Σχέδιο Δράσης για την Αναδιάρθρωση της Ελληνικής Ακτοπλοΐας», που εκπονήθηκε από την Εθνική τράπεζα, δεν είναι τίποτα άλλο παρά μία σύνοψη γνωστών αιτημάτων των ακτοπλοϊκών εταιριών, με στόχο την απομάκρυνση Ελλήνων ναυτεργατών από τα πλοία της ακτοπλοΐας, αλλά και τη μετακύλιση του κόστους των καυσίμων, στον επιβάτη.
Ακόμα, όμως και η πρόταση για τη δημοπράτηση ζωνών εκμετάλλευσης, η οποία εξαγγέλθηκε και από τον κ. Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου στη Βουλή, οδηγεί στη δημιουργία ιδιωτικών μονοπωλίων σε μεγάλες περιοχές της νησιωτικής επικράτειας.
Η πρόταση αυτή, αν υλοποιηθεί, θα έχει αρνητικές επιπτώσεις, τόσο στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, όσο και στις τιμές των εισιτηρίων για το επιβατικό κοινό, με συνέπεια την περαιτέρω απομόνωση νησιών, που ήδη αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα.
Πέραν των ανωτέρω θα πρέπει ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, να απαντήσει τώρα σε συγκεκριμένα ερωτήματα:
1. Ποιος παρήγγειλε αυτή τη μελέτη, ποιος κάλυψε το κόστος της και πως επελέγη ο μελετητής;
2. Μπορεί να αποτελέσει «βάση διαλόγου» ένα τέτοιο κείμενο, που δεν έχει λάβει στο ελάχιστο υπόψη τις προτάσεις των ναυτεργατικών ενώσεων ή και των νησιωτικών φορέων;
Ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – Ε.Κ.Μ., έχει καταθέσει έγκαιρα και με δημόσιο τρόπο την πρότασή του για την αναδιοργάνωση του ακτοπλοϊκού δικτύου, η οποία βρίσκεται στον αντίποδα των κυβερνητικών στοχεύσεων.
Η προσπάθεια που επιχειρείται και θα εκτυλιχθεί το επόμενο διάστημα, για τη διαμόρφωση μίας νέας κατάστασης στο χώρο της ακτοπλοΐας μακριά από τις ανάγκες των νησιωτών και των εργαζομένων στο χώρο, απαιτούν την ενεργοποίηση και κινητοποίηση των συλλογικών τους φορέων.
Καλούμε τον κ. Υπουργό, άμεσα, να ανοίξει τη συζήτηση για την επίλυση των εκρηκτικών προβλημάτων της ακτοπλοΐας, με τη συμμετοχή του συνόλου των εμπλεκόμενων φορέων και ιδιαίτερα των χρηστών και των εργαζομένων, που δεν μπορούν να παραμένουν αμέτοχοι σε αυτή τη διαδικασία.
Οι βουλευτές
Θοδωρής Δρίτσας, Α΄ Πειραιά & Νησιών
Νίκος Συρμαλένιος, Κυκλάδων
Δημήτρης Γάκης, Δωδεκανήσου
Γιάννης Ζερδελής Λέσβου»
------------------------------
Πηγή: marinenews.gr
------------------------------