Η τοποθέτηση του βουλευτή της ΝΔ, Γιάννη Πλακιωτάκη στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγή και Εμπορίου:
" Κύριε Υπουργέ, καταρχήν θέλω να σας ευχηθώ ολόψυχα καλή επιτυχία. Γνωρίζω πολύ καλά και αντιλαμβάνομαι τις δυσκολίες του έργου σας, όμως είμαι πεπεισμένος ότι θα τα καταφέρετε. Καταρχήν το πρώτο θετικό βήμα έχει γίνει. Η χώρα μας έχει αποκτήσει έναν επίσημο πλέον θεσμικό συνομιλητή για τα θέματα ναυτιλίας και αυτό έγινε με την επανασύσταση του Υπουργείου. Αυτό ήταν πολύ σημαντικό και αξίζει να το επισημάνουμε. Δηλαδή κάναμε το αυτονόητο σε έναν τομέα που η Ελλάδα πρωτοπορεί και κατέχει την πρώτη δύναμη παγκοσμίως.
Καταρχήν έχετε να αντιμετωπίσετε τα οργανωτικά και δομικά προβλήματα του Υπουργείου. Αντιλαμβάνομαι ότι πρέπει να υπάρχει αξιοποίηση και του ενστόλου προσωπικού που κατά βάση αποτελεί τη διοικητική μηχανή του Υπουργείου αλλά και το πολιτικό προσωπικό. Θέλω να κάνω μια επισήμανση όσον αφορά τον κλάδο ελέγχων εμπορικών πλοίων, όπου και εκεί ουσιαστικά στο παρελθόν είχαν παρατηρηθεί τα σημαντικότερα προβλήματα. Εκεί έχω την αίσθηση ότι θα πρέπει να διαχωριστεί ο ελέγχων και ο ελεγχόμενος.
Είναι ένα θέμα που αξίζει να το δείτε, διότι πολλά προβλήματα προκύψαν τα τελευταία χρόνια με τους νηογνώμονες. Εκτιμώ ότι μπορεί να ενισχυθεί η συγκεκριμένη υπηρεσία, μπορεί να εκδίδει πιστοποιητικά κλάσης, έτσι ώστε να αποφεύγονται υπέρογκα βάρη εις βάρος των ιδιοκτητών ημεροπλοίων σκαφών.
Όσον αφορά το μείζον θέμα, το ζήτημα της ακτοπλοΐας, θα έπρεπε να είχε λυθεί από εχθές. Είμαστε σε τραγικό σημείο. Οι εταιρείες είναι υπό πτώχευση και πολύ φοβάμαι ότι αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα από Σεπτέμβρη, Οκτώβρη θα αντιμετωπίσουμε πρόβλημα εξυπηρέτησης των νησιών. Ορθώς το θέσατε το ζήτημα, είναι ζήτημα εθνικό και έτσι θα πρέπει να αντιμετωπιστεί. Δεν είναι πολιτικό, ούτε κομματικό. Είναι ένα πολύ δύσκολο ζήτημα. Η ακτοπλοΐα λειτουργεί με το ίδιο θεσμικό πλαίσιο τα τελευταία σαράντα χρόνια και αυτό είναι το σημαντικότερο πρόβλημα, όμως επαναλαμβάνω ότι είναι ένα ζήτημα που θα πρέπει να το δει η πλοιοκτησία, η ναυτεργασία πέρα και πάνω από οποιαδήποτε πολιτική ή κομματική σκοπιμότητα. Δεν είναι ώρα να παίζουμε ούτε πολιτικά, ούτε κομματικά παιχνίδια. Νομίζω ότι εδώ θα πρέπει να αξιοποιήσετε το πόρισμα που είχε εκπονηθεί από την προηγούμενη τρικομματική Κυβέρνηση διότι πολλές εταιρείες εκποιούν, νοικιάζουν πλοία, σταματούν δρομολόγια, σίγουρα θα προκύψει πρόβλημα το αμέσως προσεχές διάστημα.
Στο κομμάτι των λιμανιών νομίζω ότι υπάρχει επιτυχημένο μοντέλο. Το επιτυχημένο μοντέλο της σύμβασης παραχώρησης στην Cosco, θα πρέπει να είναι οδηγός μας, όσον αφορά την αξιοποίηση τουλάχιστον των μεγάλων λιμένων της χώρας μας, αλλά και στο κομμάτι της κρουαζιέρας. Με αυτό τον τρόπο διασφαλίζονται οι επενδύσεις, επιτυγχάνεται ετήσιο τίμημα για τον κρατικό προϋπολογισμό, δεν εκποιείται η δημόσια ακίνητη περιουσία, αντιθέτως αξιοποιείται ενώ παράλληλα δημιουργούνται και αρκετές χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας.
Όσον αφορά το θαλάσσιο τουρισμό, συμφωνώ απόλυτα μαζί σας, θα πρέπει να βάλουμε υψηλό στόχο η Ελλάδα να γίνει παγκόσμιο κέντρο yachting. Η Πολυνησία που υπάρχει στη χώρα μας, δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο. Από την άλλη όμως, επειδή αναφέρατε το θέμα των μαρινών, έχω την αίσθηση ότι θα πρέπει να δημιουργηθεί μια one stop shop για τις μαρίνες. Αυτή την ώρα υπάρχει μια πολυδιάσπαση, άλλες ανήκουν στους Δήμους, στην ΕΤΑ, στα τουριστικά ακίνητα, στο Υπουργείο Τουρισμού, Ναυτιλίας. Άρα, έχω την αίσθηση, αν θέλουμε να αξιοποιήσουμε πραγματικά αυτό το τεράστιο συγκριτικό μας πλεονέκτημα, θα πρέπει να υπάρχει ένας κοινός τόπος έτσι ώστε να δημιουργηθεί μια υπηρεσία ούτως ώστε να συντονίζει και τα υπόλοιπα συναρμόδια Υπουργεία, δηλαδή να μπορεί ο υποψήφιος επενδυτής να έχει την πολεοδομική άδεια στα χέρια του.
Διαφορετικά, εάν προσπαθεί να μαζέψει υπογραφές ή να συντονίσει τα Υπουργεία - και όλοι γνωρίζουμε τις δυσκολίες, που μπορούν να προκύψουν είτε από αιγιαλούς είτε από ιδιοκτησίες είτε από αρχαιολογικές υπηρεσίες - καταλαβαίνετε ότι ποτέ δεν πρόκειται να προχωρήσουμε. Άρα, νομίζω ότι, αυτή θα πρέπει να είναι η στόχευση, όπως, βεβαίως, περνώντας στο κομμάτι του Λιμενικού Σώματος, εδώ, θέλω να επισημάνω ότι διαθέτει και αξιόλογο προσωπικό με μεταπτυχιακούς τίτλους, εξειδικευμένο προσωπικό και έχω την αίσθηση ότι θα πρέπει να εξετάσετε τη δυνατότητα εάν μπορεί να απεμπλακεί από ορισμένα πάρεργα, όπως είναι, για παράδειγμα, η εξυπηρέτηση του Οίκου του Ναύτη από στελέχη του Λιμενικού Σώματος ή, για παράδειγμα, η φύλαξη των λιμένων, διότι αυτά είναι αρμοδιότητες, κυρίως, των Οργανισμών Λιμένων.
Εν πάση περιπτώσει, η καλύτερη αξιοποίηση του ανθρωπίνου δυναμικού, των λιμενικών, θα μπορούσε ίσως να κινηθεί σε αυτή την κατεύθυνση. Αναφέρατε το ΝΑΤ, τώρα, βέβαια, με το νέο νόμο ανήκει ουσιαστικά στην εποπτεία του Υπουργείου Εργασίας, πιστεύω, όμως, ότι, σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να υπάρχει εκκαθάριση του μητρώου. Δεν μπορεί το ΝΑΤ να επιβαρύνει αυτή την στιγμή πάνω από ένα δις ευρώ τον κρατικό προϋπολογισμό, δεν έχει αξιοποιηθεί, όσο θα μπορούσε, η ακίνητή του περιουσία, άρα και εκεί υπάρχουν δυνατότητες, προκειμένου να αποφευχθούν και τα οριζόντια μέτρα. Άρα, νομίζω ότι, το βασικό για εμένα, όσον αφορά το κομμάτι του ΝΑΤ, πέρα, βέβαια, από την εξέταση δυνατότητας αύξησης της απασχόλησης, που, τουλάχιστον, υπό τις παρούσες συνθήκες φαίνεται δύσκολη, σίγουρα μια εκκαθάριση του μητρώου θα πρέπει να γίνει.
Από εκεί και πέρα, όσον αφορά τα Λιμενικά Ταμεία υπάρχει μια προηγούμενη μελέτη, η οποία έχει γίνει από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, που μπορείτε να αξιοποιήσετε, όπου υπάρχει κατηγοριοποίηση των λιμένων σε εθνικά, περιφερειακά, δημοτικά. Δεν μπορούν να λειτουργήσουν τα Λιμενικά Ταμεία υπό τις παρούσες συνθήκες, σίγουρα χρειάζεται ενίσχυσή τους και συμφωνώ απόλυτα μαζί σας ότι τα Λιμενικά Ταμεία, που μπορούν να μετεξελιχτούν και να συνενωθούν σε ανώνυμες εταιρείες, θα ήταν η πιο πρόσφορη λύση, τουλάχιστον, υπό τις παρούσες συνθήκες, διότι και χρήματα μπορούν να αξιοποιήσουν και μπορούν να αξιοποιήσουν χρηματοδοτικά εργαλεία είτε με συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, αποκρατικοποιήσεων, παραχωρήσεων. Άρα, νομίζω ότι, εκεί που υπάρχει πραγματικά η δυνατότητα να συνενωθούν Λιμενικά Ταμεία και να λειτουργήσουν υπό μια ανώνυμη εταιρεία, νομίζω ότι, είναι η καλύτερη λύση και συμφωνώ απόλυτα μαζί σας.
Τέλος, στο κομμάτι της νησιωτικότητας - το ξέρετε καλύτερα από τον καθένα μας - νομίζω ότι και εκεί θα πρέπει να εκμεταλλευτούμε το συγκριτικό μας πλεονέκτημα και πολιτικές, που εφαρμόζονται στο Αιγαίο, να μπορούν να εφαρμοστούν και στο Ιόνιο και ίσως, ενδεχομένως, ο τίτλος του Υπουργείου δεν θα έπρεπε να περιορίζεται στο Αιγαίο, διότι οι πολιτικές, που μπορούν να εφαρμοστούν και στο Αιγαίο, μπορούν να εφαρμοστούν και σε άλλα νησιωτικά συμπλέγματα στη χώρα μας.
Σας ευχαριστώ και πάλι για την ενημέρωση, θα έχετε την απόλυτη στήριξή μας, πιστεύω ότι, η ναυτιλία είναι εθνικός στόχος για τη χώρα μας και έτσι θα πρέπει να αντιμετωπιστεί. Σας ευχαριστώ πολύ.
---------------------------------------------
Πηγή: marinews.gr
----------------------------------------------
" Κύριε Υπουργέ, καταρχήν θέλω να σας ευχηθώ ολόψυχα καλή επιτυχία. Γνωρίζω πολύ καλά και αντιλαμβάνομαι τις δυσκολίες του έργου σας, όμως είμαι πεπεισμένος ότι θα τα καταφέρετε. Καταρχήν το πρώτο θετικό βήμα έχει γίνει. Η χώρα μας έχει αποκτήσει έναν επίσημο πλέον θεσμικό συνομιλητή για τα θέματα ναυτιλίας και αυτό έγινε με την επανασύσταση του Υπουργείου. Αυτό ήταν πολύ σημαντικό και αξίζει να το επισημάνουμε. Δηλαδή κάναμε το αυτονόητο σε έναν τομέα που η Ελλάδα πρωτοπορεί και κατέχει την πρώτη δύναμη παγκοσμίως.
Καταρχήν έχετε να αντιμετωπίσετε τα οργανωτικά και δομικά προβλήματα του Υπουργείου. Αντιλαμβάνομαι ότι πρέπει να υπάρχει αξιοποίηση και του ενστόλου προσωπικού που κατά βάση αποτελεί τη διοικητική μηχανή του Υπουργείου αλλά και το πολιτικό προσωπικό. Θέλω να κάνω μια επισήμανση όσον αφορά τον κλάδο ελέγχων εμπορικών πλοίων, όπου και εκεί ουσιαστικά στο παρελθόν είχαν παρατηρηθεί τα σημαντικότερα προβλήματα. Εκεί έχω την αίσθηση ότι θα πρέπει να διαχωριστεί ο ελέγχων και ο ελεγχόμενος.
Είναι ένα θέμα που αξίζει να το δείτε, διότι πολλά προβλήματα προκύψαν τα τελευταία χρόνια με τους νηογνώμονες. Εκτιμώ ότι μπορεί να ενισχυθεί η συγκεκριμένη υπηρεσία, μπορεί να εκδίδει πιστοποιητικά κλάσης, έτσι ώστε να αποφεύγονται υπέρογκα βάρη εις βάρος των ιδιοκτητών ημεροπλοίων σκαφών.
Όσον αφορά το μείζον θέμα, το ζήτημα της ακτοπλοΐας, θα έπρεπε να είχε λυθεί από εχθές. Είμαστε σε τραγικό σημείο. Οι εταιρείες είναι υπό πτώχευση και πολύ φοβάμαι ότι αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα από Σεπτέμβρη, Οκτώβρη θα αντιμετωπίσουμε πρόβλημα εξυπηρέτησης των νησιών. Ορθώς το θέσατε το ζήτημα, είναι ζήτημα εθνικό και έτσι θα πρέπει να αντιμετωπιστεί. Δεν είναι πολιτικό, ούτε κομματικό. Είναι ένα πολύ δύσκολο ζήτημα. Η ακτοπλοΐα λειτουργεί με το ίδιο θεσμικό πλαίσιο τα τελευταία σαράντα χρόνια και αυτό είναι το σημαντικότερο πρόβλημα, όμως επαναλαμβάνω ότι είναι ένα ζήτημα που θα πρέπει να το δει η πλοιοκτησία, η ναυτεργασία πέρα και πάνω από οποιαδήποτε πολιτική ή κομματική σκοπιμότητα. Δεν είναι ώρα να παίζουμε ούτε πολιτικά, ούτε κομματικά παιχνίδια. Νομίζω ότι εδώ θα πρέπει να αξιοποιήσετε το πόρισμα που είχε εκπονηθεί από την προηγούμενη τρικομματική Κυβέρνηση διότι πολλές εταιρείες εκποιούν, νοικιάζουν πλοία, σταματούν δρομολόγια, σίγουρα θα προκύψει πρόβλημα το αμέσως προσεχές διάστημα.
Στο κομμάτι των λιμανιών νομίζω ότι υπάρχει επιτυχημένο μοντέλο. Το επιτυχημένο μοντέλο της σύμβασης παραχώρησης στην Cosco, θα πρέπει να είναι οδηγός μας, όσον αφορά την αξιοποίηση τουλάχιστον των μεγάλων λιμένων της χώρας μας, αλλά και στο κομμάτι της κρουαζιέρας. Με αυτό τον τρόπο διασφαλίζονται οι επενδύσεις, επιτυγχάνεται ετήσιο τίμημα για τον κρατικό προϋπολογισμό, δεν εκποιείται η δημόσια ακίνητη περιουσία, αντιθέτως αξιοποιείται ενώ παράλληλα δημιουργούνται και αρκετές χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας.
Όσον αφορά το θαλάσσιο τουρισμό, συμφωνώ απόλυτα μαζί σας, θα πρέπει να βάλουμε υψηλό στόχο η Ελλάδα να γίνει παγκόσμιο κέντρο yachting. Η Πολυνησία που υπάρχει στη χώρα μας, δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο. Από την άλλη όμως, επειδή αναφέρατε το θέμα των μαρινών, έχω την αίσθηση ότι θα πρέπει να δημιουργηθεί μια one stop shop για τις μαρίνες. Αυτή την ώρα υπάρχει μια πολυδιάσπαση, άλλες ανήκουν στους Δήμους, στην ΕΤΑ, στα τουριστικά ακίνητα, στο Υπουργείο Τουρισμού, Ναυτιλίας. Άρα, έχω την αίσθηση, αν θέλουμε να αξιοποιήσουμε πραγματικά αυτό το τεράστιο συγκριτικό μας πλεονέκτημα, θα πρέπει να υπάρχει ένας κοινός τόπος έτσι ώστε να δημιουργηθεί μια υπηρεσία ούτως ώστε να συντονίζει και τα υπόλοιπα συναρμόδια Υπουργεία, δηλαδή να μπορεί ο υποψήφιος επενδυτής να έχει την πολεοδομική άδεια στα χέρια του.
Διαφορετικά, εάν προσπαθεί να μαζέψει υπογραφές ή να συντονίσει τα Υπουργεία - και όλοι γνωρίζουμε τις δυσκολίες, που μπορούν να προκύψουν είτε από αιγιαλούς είτε από ιδιοκτησίες είτε από αρχαιολογικές υπηρεσίες - καταλαβαίνετε ότι ποτέ δεν πρόκειται να προχωρήσουμε. Άρα, νομίζω ότι, αυτή θα πρέπει να είναι η στόχευση, όπως, βεβαίως, περνώντας στο κομμάτι του Λιμενικού Σώματος, εδώ, θέλω να επισημάνω ότι διαθέτει και αξιόλογο προσωπικό με μεταπτυχιακούς τίτλους, εξειδικευμένο προσωπικό και έχω την αίσθηση ότι θα πρέπει να εξετάσετε τη δυνατότητα εάν μπορεί να απεμπλακεί από ορισμένα πάρεργα, όπως είναι, για παράδειγμα, η εξυπηρέτηση του Οίκου του Ναύτη από στελέχη του Λιμενικού Σώματος ή, για παράδειγμα, η φύλαξη των λιμένων, διότι αυτά είναι αρμοδιότητες, κυρίως, των Οργανισμών Λιμένων.
Εν πάση περιπτώσει, η καλύτερη αξιοποίηση του ανθρωπίνου δυναμικού, των λιμενικών, θα μπορούσε ίσως να κινηθεί σε αυτή την κατεύθυνση. Αναφέρατε το ΝΑΤ, τώρα, βέβαια, με το νέο νόμο ανήκει ουσιαστικά στην εποπτεία του Υπουργείου Εργασίας, πιστεύω, όμως, ότι, σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να υπάρχει εκκαθάριση του μητρώου. Δεν μπορεί το ΝΑΤ να επιβαρύνει αυτή την στιγμή πάνω από ένα δις ευρώ τον κρατικό προϋπολογισμό, δεν έχει αξιοποιηθεί, όσο θα μπορούσε, η ακίνητή του περιουσία, άρα και εκεί υπάρχουν δυνατότητες, προκειμένου να αποφευχθούν και τα οριζόντια μέτρα. Άρα, νομίζω ότι, το βασικό για εμένα, όσον αφορά το κομμάτι του ΝΑΤ, πέρα, βέβαια, από την εξέταση δυνατότητας αύξησης της απασχόλησης, που, τουλάχιστον, υπό τις παρούσες συνθήκες φαίνεται δύσκολη, σίγουρα μια εκκαθάριση του μητρώου θα πρέπει να γίνει.
Από εκεί και πέρα, όσον αφορά τα Λιμενικά Ταμεία υπάρχει μια προηγούμενη μελέτη, η οποία έχει γίνει από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, που μπορείτε να αξιοποιήσετε, όπου υπάρχει κατηγοριοποίηση των λιμένων σε εθνικά, περιφερειακά, δημοτικά. Δεν μπορούν να λειτουργήσουν τα Λιμενικά Ταμεία υπό τις παρούσες συνθήκες, σίγουρα χρειάζεται ενίσχυσή τους και συμφωνώ απόλυτα μαζί σας ότι τα Λιμενικά Ταμεία, που μπορούν να μετεξελιχτούν και να συνενωθούν σε ανώνυμες εταιρείες, θα ήταν η πιο πρόσφορη λύση, τουλάχιστον, υπό τις παρούσες συνθήκες, διότι και χρήματα μπορούν να αξιοποιήσουν και μπορούν να αξιοποιήσουν χρηματοδοτικά εργαλεία είτε με συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, αποκρατικοποιήσεων, παραχωρήσεων. Άρα, νομίζω ότι, εκεί που υπάρχει πραγματικά η δυνατότητα να συνενωθούν Λιμενικά Ταμεία και να λειτουργήσουν υπό μια ανώνυμη εταιρεία, νομίζω ότι, είναι η καλύτερη λύση και συμφωνώ απόλυτα μαζί σας.
Τέλος, στο κομμάτι της νησιωτικότητας - το ξέρετε καλύτερα από τον καθένα μας - νομίζω ότι και εκεί θα πρέπει να εκμεταλλευτούμε το συγκριτικό μας πλεονέκτημα και πολιτικές, που εφαρμόζονται στο Αιγαίο, να μπορούν να εφαρμοστούν και στο Ιόνιο και ίσως, ενδεχομένως, ο τίτλος του Υπουργείου δεν θα έπρεπε να περιορίζεται στο Αιγαίο, διότι οι πολιτικές, που μπορούν να εφαρμοστούν και στο Αιγαίο, μπορούν να εφαρμοστούν και σε άλλα νησιωτικά συμπλέγματα στη χώρα μας.
Σας ευχαριστώ και πάλι για την ενημέρωση, θα έχετε την απόλυτη στήριξή μας, πιστεύω ότι, η ναυτιλία είναι εθνικός στόχος για τη χώρα μας και έτσι θα πρέπει να αντιμετωπιστεί. Σας ευχαριστώ πολύ.
---------------------------------------------
Πηγή: marinews.gr
----------------------------------------------