Μείωση του ΦΠΑ στις ακτοπλοϊκές μεταφορές δρομολογεί ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης με στόχο την ενίσχυση της τουριστικής κίνησης των νησιωτικών προορισμών, την οποία και ανακοίνωσε στην πρώτη συνεδρίαση του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ).
Ειδικότερα, ο υπουργός Ναυτιλίας ανακοίνωσε στο νέο διοικητικό συμβούλιο του ΞΕΕ τα σχέδιά του για τις ακτοπλοϊκές μεταφορές, για την κρουαζιέρα, τα υδατοδρόμια και την αναδιάρθρωση των ακτοπλοϊκών διασυνδέσεων, ενώ παράλληλα ενημερώθηκε για κρίσιμα θέματα που απασχολούν τον ξενοδοχειακό κλάδο.
Σήμερα, ο ΦΠΑ στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια κυμαίνεται σε 13% για τους επιβάτες και 23% για τα οχήματα. Ωστόσο, θα πρέπει να υπενθυμίσουμε πως και το Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ) στο παρελθόν είχε προτείνει τη μείωση του ΦΠΑ στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια προκειμένου να αυξηθεί η τουριστική κίνηση προς τα νησιά.
Μάλιστα, το ΚΕΠΕ, όσον αφορά τον καθαρό ναύλο, είχε προτείνει να φορολογείται με την υπερ-μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ 6,5% τόσο για τους επιβάτες όσο και για τα οχήματα.
Επίσης, είχε προτείνει ο ΦΠΑ που επιβάλλεται πάνω στον επίναυλο, στα τέλη του ΟΛΠ αλλά και στα λιμενικά τέλη, να σταθεροποιηθεί σε όλα τα εισιτήρια στο μειωμένο ποσοστό 13%, ενώ για την ειδική φορολογική μεταχείριση των απομακρυσμένων νησιών όπου ισχύει ο μειωμένος ΦΠΑ κατά 30%, προτείνεται αυτός να επεκταθεί και στους ακτοπλοϊκούς ναύλους.
Ο ΦΠΑ, σύμφωνα με το ΚΕΠΕ, στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια των επιβατών θα μπορούσε να μειωθεί από το 13% στο 9% και στα οχήματα και στα φορτηγά από το 23% που είναι σήμερα στο 16%.
Κάλυψη όλων των νησιών
Βασική μέριμνα του υπουργείου Ναυτιλίας είναι η ακτοπλοϊκή κάλυψη όλων των νησιών της χώρας με τη διασφάλιση επαρκών ακτοπλοϊκών συνδέσεων ενδονησιωτικών επικοινωνιών. Στο πλαίσιο αυτό επιβάλλεται, σύμφωνα με τον κ. Βαρβιτσιώτη, ένας εξορθολογισμός και αναδιάρθρωση στις υφιστάμενες ακτοπλοϊκές διασυνδέσεις προς όφελος των άγονων γραμμών. Πάντως, ήδη έχουν εγκριθεί όλα τα δρομολόγια ακτοπλοϊκών μεταφορών από το υπουργείο και είναι άμεσα δημοσιοποιήσιμα για την ενημέρωση των τουριστών.
Σε σχέση με τα υδατοδρόμια, ο κ. Βαρβιτισώτης επισήμανε ότι ολοκληρώθηκε από το υπουργείο όλο το νομοθετικό πλαίσιο για τη λειτουργία των υδατοδρομίων και αναμένεται η εκδήλωση σχετικού ενδιαφέροντος από εταιρείες υδροπλάνων.
Για τις γραφειοκρατικές διατυπώσεις και τέλη όσον αφορά στον ελλιμενισμό των τουριστικών σκαφών, ο κ. Βαρβιτσιώτης υποστήριξε ότι το υπουργείο έχει έτοιμο όλο το πλαίσιο για τα σκάφη αναψυχής, το οποίο καταργεί μια σειρά από γραφειοκρατικού τύπου αγκυλώσεις.
Ο Πειραιάς, σύμφωνα με τον υπουργό, μετά την ολοκλήρωση των προγραμματισμένων λιμενικών έργων θα αποτελέσει ένα από τα μεγαλύτερα hub κρουαζιερόπλοιων σε παγκόσμιο επίπεδο. Όπως είπε, συμπληρώνονται επίσης οι υποδομές σε λιμένες που υποδέχονται κρουαζιερόπλοια, όπως ο λιμένας του Κατάκολου.
Ο πρόεδρος του ΞΕΕ, Γ. Τσακίρης, επισήμανε την ανέλιξη των λιμενικών υποδομών της χώρας, χαιρετίζοντας τις πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου για τη στήριξη του ελληνικού τουρισμού.
----------------------------
Πηγή: Ημερησία
----------------------------
Ειδικότερα, ο υπουργός Ναυτιλίας ανακοίνωσε στο νέο διοικητικό συμβούλιο του ΞΕΕ τα σχέδιά του για τις ακτοπλοϊκές μεταφορές, για την κρουαζιέρα, τα υδατοδρόμια και την αναδιάρθρωση των ακτοπλοϊκών διασυνδέσεων, ενώ παράλληλα ενημερώθηκε για κρίσιμα θέματα που απασχολούν τον ξενοδοχειακό κλάδο.
Σήμερα, ο ΦΠΑ στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια κυμαίνεται σε 13% για τους επιβάτες και 23% για τα οχήματα. Ωστόσο, θα πρέπει να υπενθυμίσουμε πως και το Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ) στο παρελθόν είχε προτείνει τη μείωση του ΦΠΑ στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια προκειμένου να αυξηθεί η τουριστική κίνηση προς τα νησιά.
Μάλιστα, το ΚΕΠΕ, όσον αφορά τον καθαρό ναύλο, είχε προτείνει να φορολογείται με την υπερ-μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ 6,5% τόσο για τους επιβάτες όσο και για τα οχήματα.
Επίσης, είχε προτείνει ο ΦΠΑ που επιβάλλεται πάνω στον επίναυλο, στα τέλη του ΟΛΠ αλλά και στα λιμενικά τέλη, να σταθεροποιηθεί σε όλα τα εισιτήρια στο μειωμένο ποσοστό 13%, ενώ για την ειδική φορολογική μεταχείριση των απομακρυσμένων νησιών όπου ισχύει ο μειωμένος ΦΠΑ κατά 30%, προτείνεται αυτός να επεκταθεί και στους ακτοπλοϊκούς ναύλους.
Ο ΦΠΑ, σύμφωνα με το ΚΕΠΕ, στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια των επιβατών θα μπορούσε να μειωθεί από το 13% στο 9% και στα οχήματα και στα φορτηγά από το 23% που είναι σήμερα στο 16%.
Κάλυψη όλων των νησιών
Βασική μέριμνα του υπουργείου Ναυτιλίας είναι η ακτοπλοϊκή κάλυψη όλων των νησιών της χώρας με τη διασφάλιση επαρκών ακτοπλοϊκών συνδέσεων ενδονησιωτικών επικοινωνιών. Στο πλαίσιο αυτό επιβάλλεται, σύμφωνα με τον κ. Βαρβιτσιώτη, ένας εξορθολογισμός και αναδιάρθρωση στις υφιστάμενες ακτοπλοϊκές διασυνδέσεις προς όφελος των άγονων γραμμών. Πάντως, ήδη έχουν εγκριθεί όλα τα δρομολόγια ακτοπλοϊκών μεταφορών από το υπουργείο και είναι άμεσα δημοσιοποιήσιμα για την ενημέρωση των τουριστών.
Σε σχέση με τα υδατοδρόμια, ο κ. Βαρβιτισώτης επισήμανε ότι ολοκληρώθηκε από το υπουργείο όλο το νομοθετικό πλαίσιο για τη λειτουργία των υδατοδρομίων και αναμένεται η εκδήλωση σχετικού ενδιαφέροντος από εταιρείες υδροπλάνων.
Για τις γραφειοκρατικές διατυπώσεις και τέλη όσον αφορά στον ελλιμενισμό των τουριστικών σκαφών, ο κ. Βαρβιτσιώτης υποστήριξε ότι το υπουργείο έχει έτοιμο όλο το πλαίσιο για τα σκάφη αναψυχής, το οποίο καταργεί μια σειρά από γραφειοκρατικού τύπου αγκυλώσεις.
Ο Πειραιάς, σύμφωνα με τον υπουργό, μετά την ολοκλήρωση των προγραμματισμένων λιμενικών έργων θα αποτελέσει ένα από τα μεγαλύτερα hub κρουαζιερόπλοιων σε παγκόσμιο επίπεδο. Όπως είπε, συμπληρώνονται επίσης οι υποδομές σε λιμένες που υποδέχονται κρουαζιερόπλοια, όπως ο λιμένας του Κατάκολου.
Ο πρόεδρος του ΞΕΕ, Γ. Τσακίρης, επισήμανε την ανέλιξη των λιμενικών υποδομών της χώρας, χαιρετίζοντας τις πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου για τη στήριξη του ελληνικού τουρισμού.
----------------------------
Πηγή: Ημερησία
----------------------------