Πρόσφατες πληροφορίες αναφέρουν ότι το ρυμουλκό ΑΕGIS I αποφάσισε να επιστρέψει Πειραιά διότι δεν του έγινε ανάθεση όπως ήλπιζε.
Μάλλον σύμφωνα με τους αρμοδίους το συμβάν δεν δικαιολογούσε την παρουσία του συγκεκριμένου ρυμουλκού διότι προορίζεται για άλλου είδους ατυχήματα όπως (σύγκρουση) κ.τ.λ.
Είναι μεγάλο ρυμουλκό και στοιχίζει πολλά η κάθε επέμβαση του.
Ένα δεύτερο ρυμουλκό που είχε ξεκινήσει από την Σούδα, το 'ΧΡΗΣΤΟΣ 18", για να φθάσει στη θέση που προσάραξε το πλοίο για τις περαιτέρω ενέργειες (όπως ανάθεση) και όχι μόνο αυτό, μιας και πρέπει να πέσουν δύτες να εντοπίσουν που ακριβώς είναι το πρόβλημα και να σχεδιαστεί η αποκόλληση, επέστρεψε και αυτό πίσω.
Σύμφωνα πάντα με πληροφορίες ενώ από τις πρώτες πρωινές ώρες είχε ζητηθεί από την εταιρεία προσφορά ναυαγιαίρεσης η οποία και έχει δοθεί από μεγάλη κοινοπραξία ρυμουλκών εν τούτοις και το δεύτερο ρυμουλκό που είχε ξεκινήσει από Σούδα πριν λίγες ώρες και πλησίαζε στο χώρο του ατυχήματος, επέστρεψε πίσω. Το πιθανό είναι ότι δεν τα βρήκαν στο χρηματικό.
Το πιο άσχημο είναι σε αυτή την περίπτωση όμως, ότι τα χρονικά περιθώρια στενεύουν γιατί όπως προαναφέραμε σε προηγούμενο δημοσίευμα ο καιρός χαλά από το Σάββατο και η σημερινή μέρα από ότι φαίνεται πήγε χαμένη με δύο ρυμουλκά να επιστρέφουν από την μέση της διαδρομής τους πίσω στη βάση τους.
Κατόπιν πρόσφατων πληροφοριών τελικά το φορτίο του πλοίου δεν είναι σιδηρομετάλευμα αλλά κάρβουνο. Στο σημείο αυτό να σημειωθεί ότι οι ισορροπίες αλλάζουν στην προκειμένη περίπτωση. Ο λόγος είναι ότι το κάρβουνο θεωρείται επικίνδυνο φορτίο και ειδικά κάτω από πολύ υψηλές περιβαλλοντολογικές συνθήκες. Η δημιουργία μονοξειδίου από το φορτίο πολλές φορές είναι παράγοντας εκρήξεων σε περιπτώσεις ελλειμματικού αερισμού του φορτίου.
Να σημειωθεί επίσης ότι η επικοινωνία με το πλήρωμα είναι προβληματική και γι αυτό ίσως υπάρχουν καθυστερήσεις μια και είναι δύσκολο να βρεθεί γλώσσα επικοινωνίας με το πλήρωμα. Οι αρχές πλέον αντιμετωπίζουν ένα θέμα και εκεί
Με τα μέχρι στιγμής στοιχεία δεν υπάρχει ανησυχία για διαρροές ευτυχώς. Πλην όμως πρέπει να ελεγθεί από την λιμενική αρχή ότι ο αερισμός των κυτών του πλοίου είναι επαρκής και διαρκής.
Αυτό που πρέπει να γίνει είναι η εταιρία πλέον που πρέπει να κάνει την διαδικασίας της ανάθεσης να τα βρεί στο θέμα το οικονομικό και να ξεκινήσει η διαδικασία της αποκόλλησης. Το αισιόδοξο για την εξέλιξη όπως μας πληροφόρησαν είναι ότι το πλοίο έχει αξιόπιστη ασφάλεια οπότε θεωρείται δεδομένο ότι θα γίνουν όλα όπως πρέπει.
-----------------------------------------------------
Συμβαίνει Τώρα-Φωτογραφίες Γιώργος Σάμιος
-----------------------------------------------------
Επικοινωνία Δημάρχου Κυθήρων με Αρχηγό Λιμενικού Σώματος
Πριν από λίγο επικοινώνησα με τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος, Αντιναύαρχο ΛΣ κ. Αθανάσιο Αθανασόπουλο για να ενημερωθώ για το περιστατικό προσάραξης φορτηγού πλοίου στις ανατολικές ακτές των Κυθήρων.
Η κατάσταση δεν εμπνέει ανησυχία και δεν έχει προκληθεί μεγάλη ρηγμάτωση, ενώ ο κίνδυνος διαρροής καυσίμων είναι ανύπαρκτος.
Η Δημοτική Αρχή ζήτησε να ρυμουλκηθεί το πλοίο εκτός Κυθήρων, ενώ η ομάδα απορρύπανσης του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου είναι σε επιφυλακή, αν και δεν υπάρχει προς το παρόν λόγος επέμβασης.
---------------------------------------------------------------------------
Στράτος Χαρχαλάκης Δήμαρχος Κυθήρων-Φωτογραφίες AdelinFM
---------------------------------------------------------------------------