Την επομένη ημέρα της Πρωτοχρονιάς, δηλαδή την Πέμπτη 2 Ιανουαρίου έλαβε χώρα στο Υ.Ν.Α. συνάντηση εκπροσώπων των Κυθηραϊκών σωματείων τη παρουσία και διαμεσολάβηση του Υπουργού παιδείας και θρησκευμάτων κ. Αρβανιτόπουλου, και κατόπιν παρεναίσεως του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη μας κ. Σεραφείμ, με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Βαρβιτσιώτη.
Οι εκπρόσωποι των Κυθηραϊκών σωματείων εξέφρασαν τις γνωστές και πάγιες θέσεις και αιτήματα για την διατήρηση των επί 70 έτη ακτοπλοικών δρομολογίων από Πειραιά, καθώς ετόνισαν την αναγκαιότητα ύπαρξης της λόγω σύνδεσης των νησιών με την κεντρική τους διοίκηση.
Ο "ανένδοτος" κ. Υπουργός απήντησε ότι δεν υποχωρεί και ότι είνα αποφασισμένος να διακόψει το δρομολόγιο. Ανέφερε δε ότι η Νεάπολη και η Σπάρη είναι πολύ κοντά και είναι η καλύτερη δίοδος εξυπηρέτησης. Όταν δε του ανεφέρθη ότι Τα Κύθηρα και Αντικύθηρα ανήκουν διοικητικά στην Περιφέρεια Αττικής είπε κατά λέξη "Ε! τότε να ενωθούν με τη Λακωνία.........!!!!!!" και "Λυπάμαι για αυτό που λέω παρουσία του κ. Αρβανιτόπουλου βουλευτή Πειραιώς"...............
Πιθανόν να το είπε ο κ. Βαρβιτσιώτης προτάσσοντας εκείνο το ελαφρό μειδίαμα που παίρνει όταν νομίζει ότι λέει κάποια ευφυολογήματα. Θα πρέπει όμως να γνωρίζει ότι υπάρχουν χιλιάδες Κυθήριοι στην περιφέρεια του και ότι θα λάβει προσεχώς την δέουσα απάντηση.
Φυσικά όμως του απάντησαν ότι ΣΥΜΦΩΝΑ με τον νόμο τα Κύθηρα και Αντικύθηρα εξακολουθούν να βρίσκονται στην ίδια περιφέρεια και ΠΡΕΠΕΙ να γίνει ΝΕΟΣ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ για ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΑΥΤΟ......
Πρότεινε ακόμα να του βρούν άλλο πλοίο να βάλει στην γραμμή εάν γίνεται με το υπόλοιπο των χρημάτων της επιδότησης για το 2014... Γιατί ήδη το "Κορνάρος" έχει υποβάλλει αίτηση λύσης σύμβασης. Και μόνον γαι το 2014 μιλάμε όχι για πιο πέρα.
Φυσικά για να γίνει αυτό χρειάζεται νέος διαγωνισμός και έγκριση από Ευρωπαϊκή Ένωση δηλαδή ίσως τον Ιούνιο ίσως τον Αύγουστο ίσως τον Σεπτέμβριο......... Διότι εάν υποθέσουμε ότι μετά το πέρας της ήδη εγκεκριμμένης ακινησίας έως 31ης Ιανουαρίου και ανακοίνωσης της λύσης της υπάρχουσας σύμβασης, ακολουθεί προκήρυξη ανάθεσης και πρόσκληση ενδιαφέροντος , τουλάχιστον 3μηνη, εν συνεχεία διαγωνισμός, έγκριση, κ.λ.π........"και ζήσε Μάη μου να φάς τριφύλλι.."
Υπήρξε και συζήτηση περί Γυθείου και "περί απ'ευθείας μερικής ανάθεσης" στο τοπικό πλοίο για περιορισμένο διάστημα...
Φυσικά σε όλη αυτή την υπόθεση η επίσημη Δημοτική Αρχή των Κυθήρων-Αντικυθήρων ήταν ΠΑΝΤΕΛΩΣ απούσα.....για μια ακόμα φορά.
Δεν γνωρίζω φυσικά εάν έχει παρθεί κάποια οριστική απόφαση περί πλήρους εγκαταλείψεως της προσπάθειας και του αγώνα για την διατήρηση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του Πειραιά εκ μέρους της επίσημης πολιτείας η εάν υπάρχει η προοπτική για ΔΙΑΛΥΣΗ της δημαρχίας Κυθήρων και υπαγωγής της σε κάποιο Δήμο της Λακωνίας π.χ. της Ελαφονήσου.....η της Μονεμβασίας...., διότι άλλως πως δεν εξηγείται αυτή η παντελής υποχώρηση και συμβίωση με την πλήρη υποχωρητικότητα που επιδεικύεται σε ένα τόσο σοβαρό και νευραλγικό θέμα για την Κυθηραϊκή κοινωνία.
----------------------------------
Αντώνης Λαμπρινίδης
----------------------------------