Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2012

Γιατί η Περιφέρεια Πελοποννήσου αναπτύσσεις Αρκαδία - Μεσσηνία και αφήνει στην απέξω τη Λακωνία;

Πριν λίγες εβδομάδες, η Περιφέρεια Πελοποννήσου εξήγγειλε διεθνή διαγωνισμό για το αεροδρόμιο Τρίπολης «στις αρχές του 2013».


Ωστόσο:
•  Δεν δόθηκαν δεδομένα προϋπολογισμού, ούτε ουσιαστικές λεπτομέρειες σε σχέση με τι ακριβώς θα κατασκευαστεί. Δεν δόθηκαν λεπτομέρειες σχετικά με ενδεχόμενη μελέτη.
•  Δεν γνωρίζουμε να γνωμοδότησε η ΥΠΑ σχετικά με την άρση της ακαταλληλότητα της Τρίπολης ως προς αεροδρόμιο τύπου «Β». Εννοείται, με τη βοήθεια του EGNOS ή ακόμη και με τη βοήθεια... εξωγήινων.
•  Η περιφέρεια εξήγγειλε έργα 15 εκ για την αναβάθμιση του αεροδρομίου Καλαμάτας. Αίφνης, οι Μεσσηνιακές επιθέσεις στην Περιφέρεια για το αεροδρόμιο Τρίπολης έπαψαν.

Από το αεροδρόμιο Καλαμάτας, ανακοινώθηκαν νέες πτήσεις εξωτερικού. Ορισμένες από αυτές τακτικές.
•  Η Περιφέρεια έσπευσε να διεκδικήσει την «πατρότητα» των νέων συνεργασιών. Για να εισπράξει ειρωνικά σχόλια από μερίδα του Μεσσηνιακού τύπου ως προς την πραγματική της συμμετοχή σε αυτό.
Την ίδια χρονική στιγμή έφτανε προβληματισμένο στην Καλαμάτα το ζεύγος Ζλατάνη, ιδιοκτήτες της Astra Airlines που εκτελεί την πτήση Καλαμάτα-Θεσσαλονίκη. Η γραμμή εμφανιζει πολύ χαμηλές πληρότητες !
•  «Θέλουμε να ακούσουμε τη γνώμη των τοπικών φορέων έτσι ώστε να διαμορφώσουμε το δρομολόγιο και να το καταστήσουμε ελκυστικό (...) θέλουμε ο κόσμος να μάθει ότι υφίσταται αεροπορική γραμμή που συνδέει τη Μακεδονία με την Πελοπόννησο» επισήμαναν οι ιδιοκτήτες της Astra Airlines.
•  Απ΄ ότι μάθαμε, δεν τους υποδέχθηκε –ή είδε- κάποιος από την Περιφέρεια. Τους υποδέχθηκαν ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας Δημήτρης Μανιάτης και ο αερολιμενάρχης Καλαμάτας Δημήτρης Μανδηλάρης. Κάποιο μπέρδεμα υπάρχει εδώ ???

Πραγματικά ευχόμαστε η Περιφέρεια να συνέβαλλε θετικά στο να πείσει δύο και τρεις αεροπορικές εταιρείες του εξωτερικού να δοκιμάσουν την τύχη τους στην Καλαμάτα.
•  Γιατί έτσι μπορούμε να ελπίζουμε ότι θα επειδείξει αντίστοιχο ζήλο και με τις πολυεθνικές της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Γυθείου.
•  Το οποίο σύμφωνα με προσωρινά στοιχεία υπ΄όψη μας, όταν τελειώσει, δεν θα επαρκεί για την υποδοχή μεγάλων σκαφών σαν αυτά που συνήθως διαπλέουν τη Μεσόγειο.

Πολύ μεγάλη σπουδή και θόρυβος για το «Παραδείσια -Τσακώνα».
•  υποκρύπτει άραγε αγανάκτηση για την καθυστέρηση και την ασυνέπεια προς τους εργολάβους, με φόβο για πιθανή ενεργοποίηση των ρητρών;
•  Μήπως τώρα μόλις οι ελεγκτικές αρχές αποφάσισαν να πάρουν σοβαρά τις υπερβάσεις και τις αλλαγές;
•  Η μήπως ενοχλεί το ότι η πόλη της Καλαμάτας καθυστερεί να γίνει (εναλλακτική) πύλη εισόδου για την αρχαία Ολυμπία και εντεύθεν;
•  «Ουκ εα με καθεύδειν το του λιμένος του Κατακόλου και του Αράξου τρόπαιον»: Για όσους δεν το ήξεραν, ο λιμένας του Κατάκολου (ανήκει στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας), είναι το φυσικό σημείο εισόδου στην Αρχαία Ολυμπία και τη δυτική Πελοπόννησο. Πανελλαδικά, είναι ο δεύτερος σημαντικότερος για τις κρουαζιέρες μετά τον Πειραιά. Με γεωμετρικά αυξανόμενες αφίξεις, που πλησιάζουν ολοταχώς το 1.000.000 (ενα εκατομμύριο) τουρίστες ετήσια. Όσο για το αεροδρόμιο του Αράξου, μετρά λιγότερα έτη ως διεθνής αερολιμένας από την Καλαμάτα, αλλά βρίσκεται σταθερά σε υψηλότερα μεγέθη.
•  Σε νεότερα ελληνικά δηλαδή, «είναι αρκετά ψηλά ο πήχυς»...

Πάντως, λύθηκε μια άλλη απορία μας. Η «ενοποίηση του τουριστικού προϊόντος της Πελοποννήσου» που προπαγανδίζεται κυρίως στη Μεσσηνία, μάλλον υποκρύπτει τη φιλοδοξία να γίνει η Καλαμάτα εναλλακτική πύλη εισόδου -από αέρος και θαλάσσης- του Αράξου, του κατάκολου και της Αθήνας. Άρα, μάλλον αυτός ήταν ο λόγος που ο νέος αυτοκινητόδρομος θα σταματά στη Σπάρτη. Δεν ήταν να φτάσει ποτέ ως το (λιμάνι του) Γυθείου. Το οποίο συνιστά την ουσιαστική εναλλακτική θαλάσσια πύλη εισόδου, αλλά και την έτοιμη υποδομή - «πάσα» για ένα νέο αεροδρόμιο στην περιοχή. 
_________________

Επειδή όμως προσπαθούμε να αντισταθούμε και στο πολιτικό... Αλτσχάιμερ, θα θέλαμε σε αυτό το σημείο να ανασύρουμε ένα απόσπασμα από δημοσίευμα που αφορά σε ανακοίνωση της Περιφέρειας (περι έργων ο λόγος) ένα χρόνο πριν:

«Σύσκεψη εργασίας (...) πραγματοποιήθηκε (...) την Πέμπτη 3 Νοεμβρίου [2011] στην έδρα της Περιφέρειας. (...)
Σκοπός ήταν η κατάρτιση του οδικού χάρτη για τις άμεσες ενέργειες που πρόκειται να γίνουν για το αεροδρόμιο της Τρίπολης (...) Την απερίφραστη στήριξή τους στο όλο εγχείρημα δήλωσαν τα Επιμελητήρια, οι Ενώσεις Ξενοδοχείων, αλλά και όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς (...)
για την ανάπτυξη (...) κινείται ταχύτατα ο σχεδιασμός για (...) τη δημιουργία καταδυτικών πάρκων στη Μονεμβασιά, στην Ελαφόνησο (...) για την κατασκευή λιμανιών στο Γύθειο, στην Κυπαρισσία και στη Μονεμβασιά (...)
Πριν από δύο εβδομάδες επιλέχθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση ως έργο σημαία για την περιφέρεια Πελοποννήσου ο νοτιοανατολικός άξονας που ξεκινά από το Άργος και καταλήγει στη Στούπα (...)

Γιατί ένα χρόνο μετά δεν μιλά κανείς για το «Νοτιοανατολικό  Άξονα»  από το Άργος ως τη Στούπα, για τον οποίο έχουμε και παλαιότερα αναφερθεί και το λιμάνι της Μονεμβασίας;

Τον οποίο για δεύτερη φορά (η πρώτ, έχει λεχθεί πως αφορά σχέδιο της Litton το 1968 με τέρμα τη Νεάπολη) επιλέγουν και υποδεικνύουν ξένοι ειδικοί;

Όταν την ίδια χρονική στιγμή η Περιφέρεια αναφέρεται σε έργα 1,5 δις με κοινοτικά κονδύλια
------------------------------------
Πηγή: apela,gr
------------------------------------