Τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει η ακτοπλοϊα είναι το αντικείμενο συζήτησης σήμερα το πρωϊ μεταξύ του υπουργού Οικονομίας Γιάννη Στουρνάρα και του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστή Μουσουρούλη.
Τα θέματα που απασχολούν είναι η διερεύνηση των περιθωρίων που υπάρχουν για επίσπευση των διαδικασιών για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου που έχουν δρομολογηθεί με χρονικό ορίζοντα τον Μάρτιο του 2013, τη μείωση του ΦΠΑ στα επίπεδα των ξενοδοχειακών υπηρεσιών και την κατάργηση των μη ανταποδοτικών κρατήσεων που επιβαρύνουν τα εισιτήρια.
Επίσης θέμα υπάρχει και με τα καύσιμα και τον τρόπο πληρωμή τους από τις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις.
Στις άγονες στις επιδοτήσεις μπαίνει «ψαλίδι» το 2013. Σύμφωνα με τα στοιχεία του προϋπολογισμού του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, το ύψος των επιδοτήσεων για το 2013 θα διαμορφωθεί σε 83.540.000 ευρώ, δηλαδή προκύπτει μείωση άνω των 15 εκατομμυρίων ευρώ που προβλεπόταν στο Μεσοπρόθεσμο.
Το υψηλό κόστος λειτουργίας των πλοίων, η καθυστέρηση στην αλλαγή του θεσμικού πλαισίου, οι συσσωρευμένες ζημιές των εταιρειών του κλάδου, η έλλειψη ρευστότητας και η δυσκολία αναχρηματοδότησης δανεισμού είναι οι βασικοί λόγοι που έχουν οδηγήσει τον κλάδο των θαλασσίων συγκοινωνιών σε αδιέξοδο.
Οι εταιρείες έχουν κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου και είναι ορατός ο κίνδυνος να μείνουν τα νησιά χωρίς επαρκή ακτοπλοϊκή σύνδεση.
Σύμφωνα με τον Προϋπολογισμό 2013 αντί της αναμενόμενης ενίσχυσης, παρατηρείται πρόθεση περαιτέρω περικοπής των κονδυλίων που αφορούν την Ακτοπλοΐα.
«Σε συνδυασμό με την απροθυμία παροχής κάθε είδους οικονομικής διευκόλυνσης από Οργανισμούς και άλλους φορείς του Δημοσίου και την διαφαινόμενη εξάντληση όλων των δυνατοτήτων άμεσης βελτίωσης της ρευστότητάς των εταιρειών από τις τράπεζες, υφίσταται πλέον πραγματική αδυναμία καλύψεως του κόστους κινήσεως των πλοίων στο αμέσως προσεχές διάστημα» επισημαίνουν οι ακτοπλοίοι.
Η κυβέρνηση μελετά την επανεξέταση των διατάξεων που ισχύουν και αφορούν κυρίως τα εξής θέματα:
• διαμόρφωση όρων και προϋποθέσεων για τη δραστηριοποίηση των πλοίων, όπως:
- η τροποποίηση – διακοπή εκτέλεσης δρομολογίων,
- η αντικατάσταση πλοίου με άλλο, κατάλληλου μεγέθους για την εξυπηρέτηση των συγκοινωνιακών αναγκών και
- η δρομολόγηση πλοίου για ορισμένο διάστημα σε γραμμή που η εταιρεία του πλοίου εξυπηρετεί ετησίως
• στελέχωση των ακτοπλοϊκών πλοίων για περιόδους πέραν εκείνων που έχουν υποχρέωση εκτέλεσης δρομολογίων
• λειτουργία του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών
---------------------------------
Πηγή: protothema.gr
---------------------------------
Τα θέματα που απασχολούν είναι η διερεύνηση των περιθωρίων που υπάρχουν για επίσπευση των διαδικασιών για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου που έχουν δρομολογηθεί με χρονικό ορίζοντα τον Μάρτιο του 2013, τη μείωση του ΦΠΑ στα επίπεδα των ξενοδοχειακών υπηρεσιών και την κατάργηση των μη ανταποδοτικών κρατήσεων που επιβαρύνουν τα εισιτήρια.
Επίσης θέμα υπάρχει και με τα καύσιμα και τον τρόπο πληρωμή τους από τις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις.
Στις άγονες στις επιδοτήσεις μπαίνει «ψαλίδι» το 2013. Σύμφωνα με τα στοιχεία του προϋπολογισμού του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, το ύψος των επιδοτήσεων για το 2013 θα διαμορφωθεί σε 83.540.000 ευρώ, δηλαδή προκύπτει μείωση άνω των 15 εκατομμυρίων ευρώ που προβλεπόταν στο Μεσοπρόθεσμο.
Το υψηλό κόστος λειτουργίας των πλοίων, η καθυστέρηση στην αλλαγή του θεσμικού πλαισίου, οι συσσωρευμένες ζημιές των εταιρειών του κλάδου, η έλλειψη ρευστότητας και η δυσκολία αναχρηματοδότησης δανεισμού είναι οι βασικοί λόγοι που έχουν οδηγήσει τον κλάδο των θαλασσίων συγκοινωνιών σε αδιέξοδο.
Οι εταιρείες έχουν κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου και είναι ορατός ο κίνδυνος να μείνουν τα νησιά χωρίς επαρκή ακτοπλοϊκή σύνδεση.
Σύμφωνα με τον Προϋπολογισμό 2013 αντί της αναμενόμενης ενίσχυσης, παρατηρείται πρόθεση περαιτέρω περικοπής των κονδυλίων που αφορούν την Ακτοπλοΐα.
«Σε συνδυασμό με την απροθυμία παροχής κάθε είδους οικονομικής διευκόλυνσης από Οργανισμούς και άλλους φορείς του Δημοσίου και την διαφαινόμενη εξάντληση όλων των δυνατοτήτων άμεσης βελτίωσης της ρευστότητάς των εταιρειών από τις τράπεζες, υφίσταται πλέον πραγματική αδυναμία καλύψεως του κόστους κινήσεως των πλοίων στο αμέσως προσεχές διάστημα» επισημαίνουν οι ακτοπλοίοι.
Η κυβέρνηση μελετά την επανεξέταση των διατάξεων που ισχύουν και αφορούν κυρίως τα εξής θέματα:
• διαμόρφωση όρων και προϋποθέσεων για τη δραστηριοποίηση των πλοίων, όπως:
- η τροποποίηση – διακοπή εκτέλεσης δρομολογίων,
- η αντικατάσταση πλοίου με άλλο, κατάλληλου μεγέθους για την εξυπηρέτηση των συγκοινωνιακών αναγκών και
- η δρομολόγηση πλοίου για ορισμένο διάστημα σε γραμμή που η εταιρεία του πλοίου εξυπηρετεί ετησίως
• στελέχωση των ακτοπλοϊκών πλοίων για περιόδους πέραν εκείνων που έχουν υποχρέωση εκτέλεσης δρομολογίων
• λειτουργία του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών
---------------------------------
Πηγή: protothema.gr
---------------------------------