Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουυσουρούλης είναι έτοιμος να παρουσιάσει την επόμενη εβδομάδα στον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) το ολοκληρωμένο σχέδιό του για το νέο ακτοπλοϊκό δίκτυο και το γενικότερο πλαίσιο λειτουργίας της ακτοπλοΐας.
"Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες και τις δημοσιεύσεις των ισολογισμών των εισηγμένων στο Χρηματιστήριο ακτοπλοϊκών εταιρειών, η Ελληνική Ακτοπλοΐα διανύει από το 2009 περίοδο ύφεσης καταγράφοντας τις μεγαλύτερες ζημιές στην ιστορία της με τις προβλέψεις για το μέλλον να μην περιλαμβάνουν καν την προοπτική σταθεροποίησης της κατάστασης, πόσο μάλλον ανάπτυξης του κλάδου" δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης:
" Η αναμενόμενη επιδείνωση της κατάστασης, θα δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα κατά τους χειμερινούς μήνες.
Με βάση τα ανωτέρω, θα προβούμε:
- στην επανεξέταση των δρομολογίων που έχουν ανατεθεί με συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας και τη συσχέτισή τους με πραγματικές συγκοινωνιακές ανάγκες, στον εκσυγχρονισμό του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου,
- στη διερεύνηση από τον Κλάδο Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων, ισοδύναμων μέτρων αναγνωρισμένων οργανισμών, προκειμένου να καταστεί δυνατή η χορήγηση πιστοποιητικών κατάταξης καθώς και
- στην αξιοποίηση Κοινοτικών πόρων για τη μείωση του κόστους εργασίας" και κατέληξε:
"Ελπίζουμε, τέλος, ότι και με την ολοκλήρωση της μελέτης εφαρμογής του «Μεταφορικού Ισοδύναμου» από το Υπουργείο Ανάπτυξης, θα καταλήξουμε στα κριτήρια εφαρμογής του, εξαντλώντας τις δυνατότητες που παρέχει το πρωτογενές και το παράγωγο δίκαιο της Ε.Ε.. Στο πλαίσιο αυτό, θα επιδιώξουμε τη μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια".
Σύμφωνα με το νέο σχέδιο του κ. Μουσουρούλη, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες θα έχουν τη δυνατότητα να δρομολογεί τη χειμερινή περίοδο άλλο πλοίο, μικρότερο απ’ ό,τι την καλοκαιρινή , μειώνοντας το κόστος λειτουργίας.
Επιπλέον την καλοκαιρινή περίοδο οι εταιρείες θα έχουν τη δυνατότητα να δρομολογούν και άλλο πλοίο προκειμένου να καλύπτουν τις μεταφορικές ανάγκες που μπορεί να προκύψουν.
----------------------------------
Πηγή: marinews.gr
----------------------------------
"Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες και τις δημοσιεύσεις των ισολογισμών των εισηγμένων στο Χρηματιστήριο ακτοπλοϊκών εταιρειών, η Ελληνική Ακτοπλοΐα διανύει από το 2009 περίοδο ύφεσης καταγράφοντας τις μεγαλύτερες ζημιές στην ιστορία της με τις προβλέψεις για το μέλλον να μην περιλαμβάνουν καν την προοπτική σταθεροποίησης της κατάστασης, πόσο μάλλον ανάπτυξης του κλάδου" δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης:
" Η αναμενόμενη επιδείνωση της κατάστασης, θα δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα κατά τους χειμερινούς μήνες.
Με βάση τα ανωτέρω, θα προβούμε:
- στην επανεξέταση των δρομολογίων που έχουν ανατεθεί με συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας και τη συσχέτισή τους με πραγματικές συγκοινωνιακές ανάγκες, στον εκσυγχρονισμό του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου,
- στη διερεύνηση από τον Κλάδο Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων, ισοδύναμων μέτρων αναγνωρισμένων οργανισμών, προκειμένου να καταστεί δυνατή η χορήγηση πιστοποιητικών κατάταξης καθώς και
- στην αξιοποίηση Κοινοτικών πόρων για τη μείωση του κόστους εργασίας" και κατέληξε:
"Ελπίζουμε, τέλος, ότι και με την ολοκλήρωση της μελέτης εφαρμογής του «Μεταφορικού Ισοδύναμου» από το Υπουργείο Ανάπτυξης, θα καταλήξουμε στα κριτήρια εφαρμογής του, εξαντλώντας τις δυνατότητες που παρέχει το πρωτογενές και το παράγωγο δίκαιο της Ε.Ε.. Στο πλαίσιο αυτό, θα επιδιώξουμε τη μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια".
Σύμφωνα με το νέο σχέδιο του κ. Μουσουρούλη, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες θα έχουν τη δυνατότητα να δρομολογεί τη χειμερινή περίοδο άλλο πλοίο, μικρότερο απ’ ό,τι την καλοκαιρινή , μειώνοντας το κόστος λειτουργίας.
Επιπλέον την καλοκαιρινή περίοδο οι εταιρείες θα έχουν τη δυνατότητα να δρομολογούν και άλλο πλοίο προκειμένου να καλύπτουν τις μεταφορικές ανάγκες που μπορεί να προκύψουν.
----------------------------------
Πηγή: marinews.gr
----------------------------------