Εκατόν εβδομήντα χρόνια πέρασαν από το 1842, που η "Εκλαμπρότατος Γερουσία" των Αγγλοκρατούμενων Ιονίων Νήσων, επικύρωσε την απόφαση του "Επαρχιακού Συμβουλίου επί της Θρησκείας" των Κυθήρων, η οποία καθώριζε τις λεπτομέρειες της Λιτανείας της Ιεράς και Πανσέπτου Εικόνας της Μυρτιδιώτισσας.
Πολύ σωστά οι πρόγονοι μας, καθώρισαν την Κυριακή της Ορθοδοξίας, να αρχίζει αυτή η Λιτανεία, γιατί η ημέρα αυτή είναι "Ημέρα χαρμόσυνος και ευφροσύνης ανάπλεως" και η εκκλησία του Χριστού "αστράτει και λάμπει κεκοσμημένη αναστηλώσεσιν Εκόνων των Αγίων νυν", όπως ψάλλει η Εκκλησία μας.
Μεγάλη γιορτή η Κυριακή της Ορθοδοξίας.
Ο κόσμος τρέχει στις εκκλησίες, σηκώνει τις Άγιες ικόνες και τους αποδίδει την πρέπουσα τιμή, η οποία όπως λέγει ο Μέγας Βασίλειος "επί το πρωτότυπον διαβαίνει".
Τρέχουν και οι Κυθήριοι στα Μυρτίδια να σηκώσουν και να συνοδεύσουν στην μεγάλη πορεία, την θαυματουργό Εικόνα τη Μυρτιδιωτίσσας.
Πολλοί Κυθήριοι της Αθήνας και του Πειραιά, όσοι δεν μπόρεσαν να πάνε στα Κύθηρα, προσήλθαν στην Μυρτιδιώτισσα Αλίμου, αφού η Κυριακή της Ορθοδοξίας, είναι συνδεδεμένη με την Μυρτιδιώτισσα και είναι Παγκυθηραϊκή γιορτή.
Γέμισε από κόσμο ο νέος περικαλλής Ναός του Αλίμου, και εμείς οι Κυθήριοι, νοιώσαμε ότι βρισκόμαστε σε οικείο και φιλόξενο περιβάλλον.
Μεγάλη γιορτή η Κυριακή της Ορθοδοξίας.
Ο κόσμος τρέχει στις εκκλησίες, σηκώνει τις Άγιες ικόνες και τους αποδίδει την πρέπουσα τιμή, η οποία όπως λέγει ο Μέγας Βασίλειος "επί το πρωτότυπον διαβαίνει".
Τρέχουν και οι Κυθήριοι στα Μυρτίδια να σηκώσουν και να συνοδεύσουν στην μεγάλη πορεία, την θαυματουργό Εικόνα τη Μυρτιδιωτίσσας.
Πολλοί Κυθήριοι της Αθήνας και του Πειραιά, όσοι δεν μπόρεσαν να πάνε στα Κύθηρα, προσήλθαν στην Μυρτιδιώτισσα Αλίμου, αφού η Κυριακή της Ορθοδοξίας, είναι συνδεδεμένη με την Μυρτιδιώτισσα και είναι Παγκυθηραϊκή γιορτή.
Γέμισε από κόσμο ο νέος περικαλλής Ναός του Αλίμου, και εμείς οι Κυθήριοι, νοιώσαμε ότι βρισκόμαστε σε οικείο και φιλόξενο περιβάλλον.
Όμως ο νούς μας πετούσε μακρυά.