Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2011

Μεσσαρίτικος ....

Όταν ήμουν μικρός, στις πρώτες τάξεις του σχολείου, ο παππούς συνήθιζε να μου λέει τακτικά "Κοίτα να μεγαλώσεις και να μάθεις άριστα τρεις γλώσσες.

Τα ρωμαίικα, μια ξένη και τη γλώσσα της δουλειάς σου.
Την ελληνική να τη μάθεις γιατί μόνο σε αυτή θα μπορείς να εκφράζεις γνήσια τα μεράκια, τους καημούς και τις χαρές της ζωής σου, την ξένη γλώσσα για επικοινωνείς με τους ανθρώπους έχοντας έναν κοινό κώδικα και τη γλώσσα της σπουδής σου γιατί αυτή θα σε θρέφει!"

Τα λόγια εκείνα είχα κρατήσει κληρονομιά, μα πέρασαν χρόνια ίσαμε να κατανοήσω τη σπουδαιότητά τους...

Ο "Μεσσαρίτικος" είναι χορός που χορεύεται στο Τσιρίγο κι οι στίχοι του τραγουδιού είναι από τους αγαπημένους μου.

Μου αρέσουν οι παραδοσιακοί χοροί μα πιότερο μου αρέσουν τα τραγούδια κι η ποικιλομορφία τους.

Κάθε γωνιά της χώρας μας, με τα ιδιώματα της ιστορεί τον κύκλο της ζωής, με τα πάνω και τα κάτω του.

Και πείτε μου στα αλήθεια, σε ποιαν άλλη γλώσσα θα μπορούσαν να αποδοθούν καλύτερα οι στίχοι

"Ο ξένος μες στην ξενιτιά πρέπει να βάλει μαύρα, για να ταιριάζει η φορεσιά με της καρδιάς τη λαύρα";



-------------------------------------
Πηγή: seiriopolis.blogspot.com
-------------------------------------