Μαχαίρι και μάλιστα πολύ βαθιά στις επιδοτήσεις για τις άγονες γραμμές ζητάει να μπει ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου από τον Γιάννη Διαμαντίδη. Ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων έχει στα χέρια του μια "καυτή πατάτα" και υπάρχει κίνδυνος να τον οδηγήσει σε αδιέξοδο.
Το ερώτημα που θέτει το υπουργείο Οικονομίας προς τον Γιάννη Διαμαντίδη εστιάζεται στο γεγονός ότι οι επιδοτήσεις προς την ακτοπλοΐα από τα 30 εκατ. ευρώ περίπου που ήταν το 2004, σήμερα έχουν εκτοξευθεί στα 100 εκατ. ευρώ. Η μεγάλη αύξηση για τις άγονες γραμμές σημειώθηκε τα τρία τελευταία χρόνια και σε ορισμένες περιπτώσεις έφθασε το 40%.
Ο Γ.Παπακωνσταντίνου θέλει να μειωθεί άμεσα το ύψος των χορηγούμενων επιδοτήσεων, σε μία περίοδο που όλοι "σφίγγουν το ζωνάρι". Αυτό σε πρώτη φάση για να ακολουθήσει η αλλαγή πλαισίου για τους διαγωνισμούς για τις άγονες γραμμές.
Προβλήματα έχουν ήδη δημιουργηθεί με την κάλυψη των άγονων γραμμών. Και γα τον λόγο αυτό τον περασμένο Οκτώβριο δόθηκε παράταση για τις μισθώσεις των πλοίων στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές, για ένα τετράμηνο, από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.
Με την απόφαση είχαν διαφωνήσει οι εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκών ενώσεων στο Σ.Α.Σ. που ζήτησαν οι παρατάσεις να δίνονται με τη σύμφωνη γνώμη των εταιρειών και να μην αποφασίζονται μονομερώς από το υπουργείο Θαλάσσιων Υποθέσεων. Οι εκπρόσωποι των εταιρειών είχαν επισημάνει ότι τα ισχύοντα μισθώματα στις συμβάσεις που παρατάθηκαν, μονομερώς, δεν ακολουθούν τις αυξήσεις του κόστους λειτουργίας των πλοίων που οφείλεται στην σημαντική άνοδο των τιμών των καυσίμων.
Επομένως, είχαν τονίσει, αυτή η κατάσταση προκαλεί στις εταιρείες σημαντικές ζημίες και επιβαρύνει την ήδη άσχημη οικονομική τους θέση.
Οι προτάσεις
Τα σενάρια της κυβέρνησης για τις άγονες γραμμές είναι διάφορα και κάποια είχαν κατατεθεί στο τραπέζι και στο παρελθόν. Μεταξύ αυτών είναι η δημιουργία γραμμών κορμού ώστε τα μεγάλα πλοία να συνδέουν τα κυριότερα νησιά με τον Πειραιά και από αυτά η συγκοινωνία με τα μικρότερα να εκτελείται μέσω ανταποκρίσεων με μικρότερα επιβατηγά - οχηματαγωγά.
Επίσης, εξετάζεται η περίπτωση της εφαρμογής του μεταφορικού ισοδύναμου με βάση το οποίο θα γίνει μεγάλη μείωση στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.
------------------------
Πηγή: marinenews.gr
------------------------