Τρία ανοικτά ζητήματα με άξονα την ακτοπλοΐα κλείνει στο αμέσως επόμενο διάστημα το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ύστερα από επίπονες διαπραγματεύσεις που άρχισαν το 2004 με την αιτιολογημένη γνώμη που είχε στείλει η Κομισιόν στη χώρα μας. Συνολικά είχαν τεθεί 10 θέματα, τα οποία σταδιακά ρυθμίστηκαν με διαβούλευση ή με αλλαγές στον ακτοπλοϊκό νόμο.
Σύμφωνα με πληροφορίες τα τρία θέματα τα οποία είχαν παραμείνει εκκρεμή και πλέον ρυθμίζονται, είναι η αποδοχή της δήλωσης δρομολόγησης πλοίου, η γλωσσομάθεια του προσωπικού των πλοίων και η ενδιαίτηση, δηλαδή ο χώρος που καταλαμβάνει κάθε επιβάτης στο πλοίο.
Δρομολόγηση
Σχετικά με την αποδοχή δήλωσης δρομολόγησης, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι προωθείται νομοθετική ρύθμιση στον ισχύοντα ακτοπλοϊκό νόμο, ώστε η απαιτούμενη έγκριση των δρομολογίων να είναι δυνατό να απορριφθεί μόνο για θέματα ασφάλειας του υπό δρομολόγηση πλοίου.
Οσον αφορά τη γλωσσομάθεια, φαίνεται ότι μεταξύ της ελληνικής πλευράς και της Κομισιόν έχει επέλθει συμφωνία με βάση την οποία θα προωθηθεί νομοθετική ρύθμιση που θα διασφαλίζει ότι ουσιαστικά όλα τα μέλη του πληρώματος των ακτοπλοϊκών πλοίων διαιρούνται σε περίπτωση κινδύνου.
Πρόκειται για μια εξέλιξη η οποία αποδυναμώνει το πάγιο αίτημα της Ενωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας να εξαιρείται ένας αριθμός ναυτικών από την υποχρεωτική γλωσσομάθεια, ώστε να είναι δυνατή η πρόσληψη ξένων ναυτικών σε ορισμένες ειδικότητες ναυτικών. Το τρίτο θέμα αφορά την ενδιαίτηση που θα ρυθμιστεί με την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος.
Εκκρεμότητες
Στο ΥΘΥΝΑΛ, υπάρχει ικανοποίηση για τον τρόπο με τον οποίο κλείνουν τελικά αυτές οι εκκρεμότητες καθώς δεν θα τίθεται πλέον σε αμφισβήτηση η συμβατότητα του ελληνικού πλαισίου για την ακτοπλοΐα με τον κοινοτικό κανονισμό.
Επιτροπή για τις άγονες γραμμές
Το πλαίσιο λειτουργίας των άγονων γραμμών της ακτοπλοΐας και κατ’ επέκταση το κόστος, αναμένεται να απασχολήσει άμεσα το ΥΘΥΝΑΛ.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι συστήνεται άμεσα επιτροπή υπό την υφυπουργού Ελπίδα Τσουρή στην οποία θα συμμετέχουν εκπρόσωποι από τα υπουργεία Οικονομικών, Περιφερειακής Ανάπτυξης, Πολιτισμού - Τουρισμού καθώς και πανεπιστημιακοί.
Όπως είχε αναφέρει σε τελευταίο της δημοσίευμα η «Η» το υπουργείο Οικονομικών έχει θέσει ζήτημα δραστικής μείωσης των επιδοτήσεων για τις άγονες γραμμές με το βασικό επιχείρημα ότι το 2004 το ύψος των μισθωμάτων ανερχόταν στα 30 εκατ. ευρώ ενώ σήμερα έχει εκτοξευθεί στα 90 - 100 εκατ.
---------------------------------------
Πηγή: ΗΜΕΡΗΣΙΑ-Αγγελική Καλλή
--------------------------------------
--------------------------------------