Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2010

Σε δημόσια διαβούλευση το Μέτρο 133 που αφορά την ενημέρωση - προώθηση ποιοτικών τροφίμων

Σε δημόσια διαβούλευση τίθεται το Μέτρο 133 «Ενημέρωση-Προώθηση των προϊόντων στο πλαίσιο συστημάτων για την ποιότητα των τροφίμων» του ΠΑΑ 2007-2013, που αφορά την παροχή στήριξης σε προϊόντα που προορίζονται για ανθρώπινη κατανάλωση.

Δικαιούχοι του Μέτρου είναι Ομάδες Παραγωγών και Επαγγελματικές η Διεπαγγελματικές οργανώσεις. Για την υλοποίηση του Μέτρου προβλέπεται δημόσια δαπάνη ύψους 29.816.588 ευρώ.

Το σχέδιο ΚΥΑ θα βρίσκεται αναρτημένο στην Ειδική Γραμματεία του ΥπΑΑΤ και τίθεται σε δημόσια διαβούλευση μέχρι τη Δευτέρα 13/12/2010.

Στόχος είναι, σύμφωνα με το ΥπΑΑΤ, το Μέτρο 133 να συνδυαστεί με το Μέτρο 132 «Συμμετοχή γεωργών σε συστήματα για την ποιότητα τροφίμων», γιατί ο απώτερος σκοπός και των δύο Μέτρων είναι τα προϊόντα ποιότητας να έρθουν σε υψηλότερο επίπεδο στην προτίμηση των καταναλωτών, εξασφαλίζοντας διεξόδους στις αγορές καταρχήν της εσωτερικής αγοράς, αλλά και σε αυτές ων κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Το Μέτρο αφορά τα παρακάτω συστήματα ποιότητας:

Α) Κοινοτικό σύστημα ποιότητας:

Βιολογική παραγωγή στο πλαίσιο του Καν. (ΕΚ) 834/2007 του Συμβουλίου

Β) Εθνικά συστήματα ποιότητας:

Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης στη Φυσική παραγωγή (AGRO 2) όπως αναθεωρήθηκε στις 28/2/2008 και ισχύει

Συστήματα διαχείρισης για τη διασφάλιση ποιότητας στο χοιρινό κρέας (AGRO 3) όπως αναθεωρήθηκε στις 28/2/2008 και ισχύει.

Οι επιλέξιμες δράσεις περιλαμβάνουν τα εξής:

α) Μελέτη επιχειρησιακού σχεδίου δράσης.

β) Δημοσιοποίηση επιχειρησιακού σχεδίου δράσης.

γ) Έρευνα αγοράς για αγορές - στόχους.

δ) Σχεδιασμός, εκτύπωση και διανομή ενημερωτικών φυλλαδίων και αφισών, για το συγκεκριμένο προϊόν, όπου θα περιγράφονται τα ειδικά χαρακτηριστικά και τα πλεονεκτήματα του προϊόντος, ιδίως σε ό,τι αφορά την ποιότητα και τις μεθόδους παραγωγής, την καλή διαβίωση των ζώων και την προστασία του περιβάλλοντος. Θα εκλαϊκεύονται οι τεχνικές και επιστημονικές γνώσεις, τις οποίες θα πρέπει να γνωρίζει ο καταναλωτής για το προϊόν, και θα περιλαμβάνονται οδηγίες-συνταγές χρήσης για αυτό.

ε) Διαφημιστικές καταχωρήσεις στα ΜΜΕ, δημιουργία ιστοσελίδων και ενημερωτικών ταινιών (video, cd, dvd), για το συγκεκριμένο προϊόν.

στ) Διοργάνωση - συμμετοχή σε συνέδρια και εκθέσεις προϊόντων ποιότητας, καθώς και συμμετοχή σε εμποροπανηγύρεις, στην εσωτερική αγορά.

ζ) Οργάνωση επισκέψεων μαθητών, σπουδαστών, ομάδων καταναλωτών κ.λπ. στις μονάδες παραγωγής των μελών της ομάδας παραγωγών.

η) Δραστηριότητες δημοσίων σχέσεων (με ΜΜΕ, δημοσιογράφους, διατροφολόγους).

θ) Παράλληλες εκδηλώσεις (γευσιγνωσίες, προβολές μικρής διάρκειας μέσω καταστημάτων, οργάνωση επιχειρηματικών συναντήσεων κλπ).



------------------------
Πηγή: agrotypos.gr
------------------------