Αναστάτωση έχει προκαλέσει στους απόμαχους πλοιάρχους και μηχανικούς η είδηση της σύλληψης ενός 69χρονου συνταξιούχου πλοιάρχου από στελέχη του Λιμεναρχείου Ρεθύμνου διότι δεν είχε δηλώσει στο ΝΑΤ την «επανάληψη του ναυτικού επαγγέλματος».
Ο 69χρονος καπετάνιος ήταν πλοίαρχος του με σημαία Μάλτας μικρού φορτηγού πλοίου, μεταφοράς γενικού φορτίου (general cargo) «Altona», χωρητικότητας 4.413 τόνων, το οποία έχει αναχωρήσει από το Ρέθυμνο με προορισμό την Ουκρανία.
Το πλοίο, όπως έχει γράψει το Pireas2day.gr, το «Altona», που κατασκευάστηκε το 1984, αγοράστηκε, τον περασμένο Μάρτιο, από εταιρεία, με γραφεία στο Βόλο.
Ο 69χρονος καπετάνιος ήταν πλοίαρχος του με σημαία Μάλτας μικρού φορτηγού πλοίου, μεταφοράς γενικού φορτίου (general cargo) «Altona», χωρητικότητας 4.413 τόνων, το οποία έχει αναχωρήσει από το Ρέθυμνο με προορισμό την Ουκρανία.
Το πλοίο, όπως έχει γράψει το Pireas2day.gr, το «Altona», που κατασκευάστηκε το 1984, αγοράστηκε, τον περασμένο Μάρτιο, από εταιρεία, με γραφεία στο Βόλο.
Κατά τον κατάπλου του στο Ρέθυμνο στις 15 Ιουνίου «κατόπιν αξιοποίησης πληροφοριών»- όπως ανέφερε η επίσημη ανακοίνωση του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος- στελέχη του Λιμεναρχείου συνέλαβαν τον 69χρονο «διότι ως συνταξιούχος του ΝΑΤ δεν είχε προβεί στην «επανάληψη του ναυτικού επαγγέλματος» κατά παράβαση του άρθρου 208 Α΄του Ν.Δ. 187/1973 (Κ.Δ.Ν.Δ.)».
Το συγκεκριμένο άρθρο προστέθηκε στον Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου με το νόμο 1711/87 (ΦΕΚ Α’ 109) και προβλέπει εξοντωτικές ποινές φυλάκισης τουλάχιστον ενός έτους, χωρίς μετατροπή, για το… έγκλημα της ναυτολόγησης συνταξιούχου, χωρίς άδεια της αρμόδιας αρχής!
Ειδικότερα, η διάταξη- φωτιά για τους συνταξιούχους ναυτεργάτες, που οι περικοπές των συντάξεών τους οδηγούν αρκετούς απ’ αυτούς να αναζητούν εργασία για να συμπληρώσουν τις γλίσχρες αποδοχές τους, προβλέπει τα εξής:
Ναυτικός που έχει απογραφεί και ναυτολογηθεί ή καταχωρηθεί στις καταστάσεις πλοίου με ξένη σημαία ασφαλισμένου στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (Ν.Α.Τ.),αν δεν εργάζεται στο πλοίο, καθώς και συνταξιούχος του Ν.Α.Τ. ή άλλου φορέα με συμμετοχή του Ν.Α.Τ. κατά τις διατάξεις της διαδοχικής ασφάλισης, αν επαναλαμβάνει το ναυτικό επάγγελμα χωρίς άδεια της αρμόδιας αρχής, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους. Μετατροπή της ποινής δεν επιτρέπεται.
Με την ίδια ποινή τιμωρείται ο πλοίαρχος που τον ναυτολόγησε ή υπέγραψε την κατάσταση του πληρώματος του συμβεβλημένου πλοίου, ο πραγματικός πλοιοκτήτης, ο κατά το καταστατικό της εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας εταιρείας, οι αντιπρόσωποι τους που έχουν δηλωθεί στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ή στο Ν.Α.Τ., καθώς και ο υπάλληλος με την έννοια του άρθρου 13 του ποινικού κώδικα που έχει συνεργήσει. Το εν λόγω αδίκημα τιμωρείται μόνο εκ δόλου.
Το παρήγορο είναι ότι σε μια σειρά υποθέσεων (περίπου 30), που είχαν φτάσει στα δικαστήρια, όλα κατέληξαν σε αθωωτικές αποφάσεις.
Πάντως, οι συνταξιούχοι πλοίαρχοι και μηχανικοί έχουν ζητήσει κατ’ επανάληψη την κατάργηση της εξοντωτικής διάταξης, που ενεργοποιήθηκε, μετά από πολλά χρόνια, στο Ρέθυμνο, την κατάργησή της, ώστε να τους επιτραπεί να ναυτολογούνται σε πλοία χωρίς διακοπή της σύνταξής τους, όπως ισχύει σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες.
Με δύο λόγια, ευρωπαίοι συνταξιούχοι ναυτικοί (Άγγλοι, Γάλλοι, Πορτογάλοι, Ισπανοί και Νορβηγοί) μπορούν να έρχονται στον Πειραιά και να ναυτολογούνται σε ελληνικά πλοία, χωρίς να διακόπτεται η συνταξιοδότησή τους ενώ απαγορεύεται για τους Έλληνες….
Έτσι, οι απόμαχοι της θάλασσας έχουν ζητήσει από τις ηγεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας, οι οποίες χαρακτηρίζουν δίκαιο το αίτημα αλλά το αφήνουν στα…. συρτάρια, να αποκτήσουν το δικαίωμα ναυτολόγησης σε πλοία με ξένη σημαία ή και σε ελληνικά εφόσον δεν προσφέρονται εν ενεργεία πλοίαρχοι.
--------------------------------
Πηγή: pireas2day.gr
--------------------------------
Το παρήγορο είναι ότι σε μια σειρά υποθέσεων (περίπου 30), που είχαν φτάσει στα δικαστήρια, όλα κατέληξαν σε αθωωτικές αποφάσεις.
Πάντως, οι συνταξιούχοι πλοίαρχοι και μηχανικοί έχουν ζητήσει κατ’ επανάληψη την κατάργηση της εξοντωτικής διάταξης, που ενεργοποιήθηκε, μετά από πολλά χρόνια, στο Ρέθυμνο, την κατάργησή της, ώστε να τους επιτραπεί να ναυτολογούνται σε πλοία χωρίς διακοπή της σύνταξής τους, όπως ισχύει σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες.
Με δύο λόγια, ευρωπαίοι συνταξιούχοι ναυτικοί (Άγγλοι, Γάλλοι, Πορτογάλοι, Ισπανοί και Νορβηγοί) μπορούν να έρχονται στον Πειραιά και να ναυτολογούνται σε ελληνικά πλοία, χωρίς να διακόπτεται η συνταξιοδότησή τους ενώ απαγορεύεται για τους Έλληνες….
Έτσι, οι απόμαχοι της θάλασσας έχουν ζητήσει από τις ηγεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας, οι οποίες χαρακτηρίζουν δίκαιο το αίτημα αλλά το αφήνουν στα…. συρτάρια, να αποκτήσουν το δικαίωμα ναυτολόγησης σε πλοία με ξένη σημαία ή και σε ελληνικά εφόσον δεν προσφέρονται εν ενεργεία πλοίαρχοι.
--------------------------------
Πηγή: pireas2day.gr
--------------------------------
ΣΧΟΛΙΟ ΑΠΟ PEIRATIKO REPORTAZ:
ΒΕΒΑΙΩΣ ΔΕΝ ΕΝΟΧΛΕΙ ΚΑΝΕΝΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΚΟ ΚΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΝΑ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΠΟΣΤΡΑΤΟΙ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΙ ΤΟΥ Λ.Σ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ, ΣΤΟΝ ΟΛΠ, ΣΕ ΝΗΟΓΝΩΜΟΝΕΣ, ΣΕ ΝΑΥΤΙΛΑΚΕΣ ΚΑΙ ΑΚΤΟΠΛΟΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ, ΣΕ ΡΥΜΟΥΛΚΑ, ΣΕ ΕΦΟΠΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ;;;;;;
ΟΤΑΝ ΟΛΗ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΑΣΑΝ ΣΥΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΟΙ ΜΕ ΤΑ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ ΑΦΕΝΤΙΚΑ ΤΟΥΣ, ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΟ, ΦΙΛΕ ΜΟΥ, ΘΟΔΩΡΗ ΔΡΙΤΣΑ;;;;;
-----------------------------------------
Πόπη Χριστοδουλίδου
-----------------------------------------