Καίριο πλήγμα στην ελληνική ναυτιλία επιδιώκουν με την πρότασή τους οι δανειστές, που προβλέπει αύξηση του φόρου χωρητικότητας επί των πλοίων που αποδίδουν οι ναυτιλιακές εταιρείες με έδρα την Ελλάδα και αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο.
Την ίδια ώρα που οι θεσμοί δεν επιθυμούν την έκτακτη εισφορά στις επιχειρήσεις και την αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών στο όνομα της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας, έχουν συμπεριλάβει στο πακέτο μέτρων την επιβολή αυξημένου φόρου στις ναυτιλιακές εταιρείες. Συγκεκριμένα, ζητούν αύξηση του φόρου με βάση το τονάζ για τις διαχειρίστριες ναυτιλιακές εταιρείες που εδρεύουν στη χώρα μας και ταυτόχρονα απαιτούν αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο για την ελληνική ναυτιλία.
Την ίδια ώρα που οι θεσμοί δεν επιθυμούν την έκτακτη εισφορά στις επιχειρήσεις και την αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών στο όνομα της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας, έχουν συμπεριλάβει στο πακέτο μέτρων την επιβολή αυξημένου φόρου στις ναυτιλιακές εταιρείες. Συγκεκριμένα, ζητούν αύξηση του φόρου με βάση το τονάζ για τις διαχειρίστριες ναυτιλιακές εταιρείες που εδρεύουν στη χώρα μας και ταυτόχρονα απαιτούν αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο για την ελληνική ναυτιλία.
Κύκλοι πάντως της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών τονίζουν με έμφαση ότι οι Ελληνες πλοιοκτήτες και η ελληνική ναυτιλία όχι μόνο καταβάλλουν στο ελληνικό Δημόσιο όσα τους αναλογούν, αλλά αποτελούν και έναν από τους βασικούς πυλώνες της εθνικής οικονομίας που συνεισφέρει περί το 7% του ΑΕΠ και 192.000 θέσεις εργασίας.
Εκθεση
Οπως μάλιστα αναφέρεται στην τελευταία ετήσια έκθεση της Ε.Ε.Ε., από το 2013 επιβάλλεται ο ελληνικός φόρος χωρητικότητας επί πλοίων ξένης σημαίας που λειτουργούν/διαχειρίζονται από γραφεία εγκατεστημένα στην Ελλάδα. Ο φόρος υπολογίζεται επί τη βάσει των ίδιων κριτηρίων, τιμών και κλιμάκων που εφαρμόζονται στα πλοία ελληνικής σημαίας. Η εξέλιξη αυτή είχε ως αποτέλεσμα μια σημαντική αύξηση των φορολογικών εσόδων του ελληνικού κράτους.
Πηγές μάλιστα από την Ενωση Εφοπλιστών επισημαίνουν ότι πίσω από την πρόταση αυτή για αύξηση της φορολογίας βρίσκονται ανταγωνιστικά εφοπλιστικά συμφέροντα αφήνοντας να εννοηθούν χώρες όπως η Γερμανία και η Ολλανδία.
---------------------------------------
Πηγή: Έθνος-Κώστας Νάνος
---------------------------------------
ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ:
Σύμφωνα με τα αναφερόμενα αποτελέσματα στην παγκόσμια ναυτιλία η άκρατη ελληνική εφοπλιστική δραστηριότητα, έχει επιτύχει την πλήρη κατακρήμνιση των Γερμανών και Ολλανδων εφοπλιστών με αποτέλεσμα πολλές Γερμανικές εφοπλιστικές εταιρείες να αναγκάζονται σε μειώσεις των στόλων τους.
Όπως είναι γνωστό ο κ. Σόϊμπλε υπήρξε υπέρμαχος των Γερμανών εφοπλιστών για μακρύ διάστημα..
Μήπως λοιπόν ουσιαστικά με την κάθετα αρνητική του θέση οι βαθύτεροι στόχοι του κ. Σόϊμπλε προέρχονται από άλλες αιτίες και επιδιώξεις και όχι από το όψιμο και δήθεν αυστηρό του πιστεύω στα Ευρωπαϊκά δρώμενα ;;;;;;
ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ:
Σύμφωνα με τα αναφερόμενα αποτελέσματα στην παγκόσμια ναυτιλία η άκρατη ελληνική εφοπλιστική δραστηριότητα, έχει επιτύχει την πλήρη κατακρήμνιση των Γερμανών και Ολλανδων εφοπλιστών με αποτέλεσμα πολλές Γερμανικές εφοπλιστικές εταιρείες να αναγκάζονται σε μειώσεις των στόλων τους.
Όπως είναι γνωστό ο κ. Σόϊμπλε υπήρξε υπέρμαχος των Γερμανών εφοπλιστών για μακρύ διάστημα..
Μήπως λοιπόν ουσιαστικά με την κάθετα αρνητική του θέση οι βαθύτεροι στόχοι του κ. Σόϊμπλε προέρχονται από άλλες αιτίες και επιδιώξεις και όχι από το όψιμο και δήθεν αυστηρό του πιστεύω στα Ευρωπαϊκά δρώμενα ;;;;;;