Σαφές μήνυμα ότι οι στρεβλώσεις που επήλθαν αιφνιδιαστικά στο
επιχειρηματικό περιβάλλον της ναυτιλίας «δεν θα ωφελήσει μακροπρόθεσμα
τη χώρα» με τις επιχειρούμενες αλλαγές στο φορολογικό καθεστώς
εκπέμφθηκε χθες βράδυ δια στόματος προέδρου του προέδρου του Ναυτικού
Επιμελητηρίου Ελλάδος Γ. Γράτσου.
Απόλυτη ευθύνη των διαχειριστών απέναντι στους επενδυτές εντός και
εκτός χρηματιστηρίων είναι να τοποθετούνται εκεί που θα διασφαλίζουν
μεγαλύτερη απόδοση των υπενδεδυμένων κεφαλαίων δήλωσε στο "theseanation"
στο περιθώριο της εκδήλωσης της κοπής της πίτας του Επιμελητηρίου.
Όπου νωρίτερα είχε τοποθετηθεί επί της ασκούμενης ναυτιλιακής
πολιτικής καθιστώντας σαφές ότι οι στρεβλώσεις δυναμιτίζουν τα θεμέλια
της πλέον ανταγωνιστικής και εξωστρεφούς δραστηριότητας που είναι η
ναυτιλία η οποία και αποτελεί σε παγκόσμια κλίμακα το μοναδικό
διαπραγματευτικό όπλο.
Οι αριθμοί είναι «σκληροί» είπε ο κ. Γράτσος για να σημειώσει ότι
ουδείς ανά τον κόσμο εχέφρων επενδυτής είναι διατεθειμένος να βλέπει τις
επενδύσεις του να μην αποφέρουν κέρδη και να απομειώνονται πολύ δε
μάλλον στη ναυτιλία. Το γεγονός αυτό, όπως παρατήρησε υποδηλώνει τις
πιέσεις που ασκούνται στους διαχειριστές να προβούν σε καλύτερες
επιλογές ως προς το επιχειρηματικό περιβάλλον ώστε να διαφυλάξουν την
ανταγωνιστικότητα των επενδεδυμένων κεφαλαίων και βέβαια την απόδοση
κέρδους. Με ότι αυτό συνεπάγεται.
Αξίζει να σημειωθεί ότι χθες, εν παραλλήλω με την εκδήλωση του ΝΕΕ, ο
αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας μιλώντας σε
εκδήλωση του Κέντρου Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ) για
την παρουσίαση του Δείκτη «Φόβου» για την Ελλάδα έκανε λόγο για
σημαντική μείωση του εν λόγω δείκτη για την Ελλάδα, γεγονός που έρχεται
να συμπληρώσει την εικόνα της ενίσχυσης του κεφαλαίου αξιοπιστίας της
χώρα ως προς το επιχειρηματικό περιβάλλον και την κατάσταση της
οικονομίας.
Πάντως από μία «δεύτερη ανάγνωση» των χθεσινών δηλώσεων Γράτσου
καθίσταται προφανές ότι έχει απολεσθεί η «ορθή ρότα» για τη ναυτιλία
δεδομένου ότι βάλλεται πλέον εκ των ένδον η φορτηγός ναυτιλία , η
ακτοπλοΐα αγωνίζεται να επιβιώσει, ο τομέας της κρουαζιέρας έχει
εξαφανιστεί, το yachting είναι υπό διωγμό και ο ναυπηγοεπισκευαστικός
κλάδος βιώνει τα δικά του προβλήματα.
-------------------------------
Πηγή: theseanation.gr
-------------------------------
Σχόλιο Σελίδας: Μήπως είναι ώρα κ. Σαμαρά να στείλετε τον "χαμογελαστό" κύριο υπουργό σας σε κάποια άλλη ενασχόληση μέσα στο κόμμα και να τοποθετήσετε κάποιον έμπειρο και άξιο άνθρωπο στο πιο νευραλγικό υπουργείο της Ελληνικής Οικονομίας και ύπαρξης ;;;;