Μέχρι πρόσφατα θεωρούσαμε φυσικό το νησί των Κυθήρων να εμπνέει
καλλιτέχνες, ζωγράφους, ποιητές, σκηνοθέτες, μουσικούς. Η ομορφιά του
νησιού που γεννήθηκε η Αφροδίτη, ξεπέρασε τα συνηθισμένα όρια. Μάγεψε
μέχρι και επιχειρηματίες παγκόσμιας εμβέλειας, που θέλησαν να δώσουν το
όνομα του ελληνικού νησιού στην εταιρεία τους. Όχι τυχαία, μια που η
επιχείρηση τους δραστηριοποιείται στον τομέα της ομορφιάς.
Kythera, είναι η επωνυμία που επέλεξαν οι ιδρυτές μιας βιοτεχνολογικής εταιρείας που διαπραγματεύεται στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Τα χρώματα τους συμβολίζουν το μπλε του ουρανού και την άμμο.
Η εταιρεία
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2005 και έχει έδρα την Καλιφόρνια. Κομβικό σημείο ήταν η συνεργασία και η υποστήριξη της από την Bayer το 2010. Δύο χρόνια αργότερα άρχισε να διαπραγματεύεται στο χρηματιστήριο.
Δεν εμπορεύεται για την ώρα κάποιο προϊόν, είναι μια αμιγώς ερευνητική μονάδα με κεφαλαιοποίηση 800 εκατομμύρια δολάρια. Οι έρευνες της επικεντρώνονται στην ανακάλυψη και την ανάπτυξη νέων προϊόντων ομορφιάς. Στόχος τους είναι η αντιμετώπιση των ανικανοποίητων αναγκών στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά της αισθητικής ιατρικής.
Η επιστημονική ομάδα που ηγείται των ερευνών, είναι καταξιωμένοι, έμπειροι επιστήμονες, με θητεία σε γνωστές φαρμακευτικές εταιρείες.
Το προϊόν που έχει ανακαλύψει
Στην αγορά της αισθητικής, ο περισσότερος τζίρος αφορά στην εμφάνιση του προσώπου. Άρα δεν είναι έκπληξη πως έχουν εστιάσει εκεί τις προσπάθειες τους. Συγκεκριμένα έχουν αναπτύξει ένα φάρμακο, σε ενέσιμη μορφή, που καταπολεμά τα λιποκύτταρα στο λεγόμενο "διπλοσάγονο". Για τη θεραπεία αρκούν 4-6 ολιγόλεπτες επισκέψεις στον δερματολόγο.
Το φάρμακο είναι στην τελική φάση για να πάρει έγκριση από τον FDA (τον αμερικάνικο ΕΟΦ). Αν εγκριθεί, οι εμπορικές δυνατότητες είναι τεράστιες, γιατί θα είναι το μοναδικό εγκεκριμένο φάρμακο που μειώνει το ανεπιθύμητο λίπος κάτω από το σαγόνι και βελτιώνει το περίγραμμα του προσώπου, χωρίς χειρουργική επέμβαση.
Ο τομέας που δραστηριοποιούνται
Σημαντικό είναι πως το συγκεκριμένο σημείο ενοχλεί μεγάλο ποσοστό των ανθρώπων που το έχουν. Το ποσοστό που θέλει να απαλλαγεί από αυτό, είναι σχεδόν ίσο με αυτό που επιθυμεί να σβήσει τις ρυτίδες του προσώπου και ίδιο με αυτό που επιθυμεί μεταξένια υφή στο δέρμα.
Ο μόνος τρόπος αφαίρεσης μέχρι τώρα είναι η πλαστική χειρουργική. Οι επεμβάσεις για το διπλοσάγονο είναι περισσότερες από την λιποαναρρόφηση, την προσθετική στήθους, ακόμα και από τα botox!
Επίσης η γενικότερη τάση της αγοράς αισθητικών προϊόντων είναι σε ξεκάθαρα ανοδική πορεία. Τα χρήματα που θα δαπανήσουν οι καταναλωτές το 2018, αναμένεται να υπερδιπλασιαστούν σε σχέση με το 2011.
Kythera, είναι η επωνυμία που επέλεξαν οι ιδρυτές μιας βιοτεχνολογικής εταιρείας που διαπραγματεύεται στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Τα χρώματα τους συμβολίζουν το μπλε του ουρανού και την άμμο.
Η εταιρεία
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2005 και έχει έδρα την Καλιφόρνια. Κομβικό σημείο ήταν η συνεργασία και η υποστήριξη της από την Bayer το 2010. Δύο χρόνια αργότερα άρχισε να διαπραγματεύεται στο χρηματιστήριο.
Δεν εμπορεύεται για την ώρα κάποιο προϊόν, είναι μια αμιγώς ερευνητική μονάδα με κεφαλαιοποίηση 800 εκατομμύρια δολάρια. Οι έρευνες της επικεντρώνονται στην ανακάλυψη και την ανάπτυξη νέων προϊόντων ομορφιάς. Στόχος τους είναι η αντιμετώπιση των ανικανοποίητων αναγκών στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά της αισθητικής ιατρικής.
Η επιστημονική ομάδα που ηγείται των ερευνών, είναι καταξιωμένοι, έμπειροι επιστήμονες, με θητεία σε γνωστές φαρμακευτικές εταιρείες.
Το προϊόν που έχει ανακαλύψει
Στην αγορά της αισθητικής, ο περισσότερος τζίρος αφορά στην εμφάνιση του προσώπου. Άρα δεν είναι έκπληξη πως έχουν εστιάσει εκεί τις προσπάθειες τους. Συγκεκριμένα έχουν αναπτύξει ένα φάρμακο, σε ενέσιμη μορφή, που καταπολεμά τα λιποκύτταρα στο λεγόμενο "διπλοσάγονο". Για τη θεραπεία αρκούν 4-6 ολιγόλεπτες επισκέψεις στον δερματολόγο.
Το φάρμακο είναι στην τελική φάση για να πάρει έγκριση από τον FDA (τον αμερικάνικο ΕΟΦ). Αν εγκριθεί, οι εμπορικές δυνατότητες είναι τεράστιες, γιατί θα είναι το μοναδικό εγκεκριμένο φάρμακο που μειώνει το ανεπιθύμητο λίπος κάτω από το σαγόνι και βελτιώνει το περίγραμμα του προσώπου, χωρίς χειρουργική επέμβαση.
Ο τομέας που δραστηριοποιούνται
Σημαντικό είναι πως το συγκεκριμένο σημείο ενοχλεί μεγάλο ποσοστό των ανθρώπων που το έχουν. Το ποσοστό που θέλει να απαλλαγεί από αυτό, είναι σχεδόν ίσο με αυτό που επιθυμεί να σβήσει τις ρυτίδες του προσώπου και ίδιο με αυτό που επιθυμεί μεταξένια υφή στο δέρμα.
Ο μόνος τρόπος αφαίρεσης μέχρι τώρα είναι η πλαστική χειρουργική. Οι επεμβάσεις για το διπλοσάγονο είναι περισσότερες από την λιποαναρρόφηση, την προσθετική στήθους, ακόμα και από τα botox!
Επίσης η γενικότερη τάση της αγοράς αισθητικών προϊόντων είναι σε ξεκάθαρα ανοδική πορεία. Τα χρήματα που θα δαπανήσουν οι καταναλωτές το 2018, αναμένεται να υπερδιπλασιαστούν σε σχέση με το 2011.
Η διοίκηση ισχυρίζεται στο ενημερωτικό της δελτίο για την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο, πως οι πωλήσεις αναμένεται να είναι της τάξης των 500 εκατομμυρίων δολαρίων. Το ποσό αυτό αφορά μόνο στις ΗΠΑ, που αντιπροσωπεύουν το 40% του τζίρου της παγκόσμιας αγοράς.
Το σίγουρο είναι πως το ATH-101 -όπως είναι η ονομασία του φαρμάκου- θα χρησιμοποιηθεί και σε άλλες περιοχές του σώματος, όπου η συσσώρευση του λίπους είναι αντιαισθητική.
Η συνεργασία με την Bayer
Η Bayer πείστηκε για τις ανακαλύψεις της Kythera και άρχισε να συνεργάζεται μαζί της από το 2010, υποστηρίζοντας την οικονομικά. Η Bayer δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 80 χώρες και είναι βέβαιο πως θα μπορέσει να διοχετεύσει το προϊόν από το μεγάλο δίκτυο της που περιλαμβάνει 50.000 δερματολόγους σε όλο τον κόσμο.
Η συμφωνία με την Bayer αναφέρει, πως η γερμανική εταιρεία έχει τα δικαιώματα για την διάθεση των προϊόντων της σε όλο τον κόσμο εκτός από την Βόρεια Αμερική, ενώ θα πληρώνει δικαιώματα επί των πωλήσεων στην Kythera.
Η πορεία της μετοχής
Τον Σεπτέμβρη, η Kythera ανακοίνωσε ενθαρρυντικά αποτελέσματα σχετικά με την πορεία της μελέτης για την πολυπόθητη έγκριση από τον FDA, με αποτέλεσμα η μετοχή να κλείσει με +25% μέσα σε μία ημέρα. Η άνοδος συνεχίστηκε για λίγο ακόμα, αλλά τον Νοέμβρη σημειώθηκε μια μικρή υποχώρηση.
Την προηγούμενη Πέμπτη ανακοινώθηκε η ένταξη της εταιρείας στον δείκτη NASDAQ Biotechnology και οι επενδυτές επιβράβευσαν την μετοχή με +10%.
Αν δεν προκύψει κάποια αρνητική εξέλιξη στο θέμα της αδειοδότησης, η μετοχή θα πολλαπλασιάσει την αξία της. Παρόμοιες εταιρίες διαπραγματεύονται με κεφαλαιοποίηση 5 και 10 φορές μεγαλύτερη από τον ετήσιο κύκλο εργασιών τους. Αντίθετα, αν δεν πάει καλά, η υποχώρηση αναμένεται να είναι απότομη.
Ένα διαφορετικό σχόλιο
Για πρώτη φορά θα παρεκκλίνω από τα θέματα που αφορούν την αμερικάνικη αγορά, και θα σχολιάσω την κατάσταση που επικρατεί στην Ελλάδα: Η ελληνική ονομασία που επέλεξε η Kythera δεν είναι η μοναδική περίπτωση. Για παράδειγμα σε προηγούμενο άρθρο είχα αναφερθεί σε μια εταιρία πληροφορικής, η οποία πουλήθηκε λίγα χρόνια μετά την ίδρυση της για δισεκατομμύρια δολάρια στην Cisco.
Το όνομα της; meraki. Από την ελληνική λέξη μεράκι! Η Ελλάδα έχει ένα μοναδικό brand name που εμπνέει. Υπάρχουν οι προϋποθέσεις να αναπτυχθεί. Χρειάζεται όμως να τολμήσουμε, να μην φοβόμαστε την εξωστρέφεια.
Δεν χρειάζεται και δεν πρέπει να τα περιμένουμε όλα από το κράτος. Από αυτό όμως έχουμε την απαίτηση να μην εμποδίζει με φορολογικά αντικίνητρα και γραφειοκρατία, την αξιοποίηση των δυνατοτήτων των πολιτών του.
----------------------------------------------
Πηγή: capital.gr-Βασίλης Παζόπουλος
----------------------------------------------
----------------------------------------------