Σε δημόσια διαβούλευση θέτει τα θέματα ακτοπλοΐας και ναυτεργασίας ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης. Ο υπουργός αναμένεται να απευθύνει σήμερα πρόσκληση διαλόγου σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και για τα δύο ζητήματα, ενώ ήδη χθες συζήτησε τα θέματα αυτά με αντιπροσωπεία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ).
Πρόθεση του κ. Μουσουρούλη είναι να ανοίξει ένας ουσιαστικός και ευρύς διάλογος στον οποίο να συμμετάσχουν όχι μόνο οι ακτοπλοϊκοί φορείς, αλλά και νησιωτικοί και άλλοι όπως και ιδιώτες που ενδεχομένως δεν έχουν άμεση και στενή σχέση με την ακτοπλοΐα ή τη ναυτεργασία.
Από το υπουργείο διευκρινίζονταν χθες ότι πρόκειται για δύο ξεχωριστές διαδικασίες διαβούλευσης (μία για ακτοπλοΐα και μία για ναυτεργασία). Και για τις δύο διαδικασίες ο διάλογος έχει κατάληξη το Μάρτιο του 2013.
Στο μνημόνιο
Υπενθυμίζεται ότι οι διαδικασίες διαβούλευσης περιγράφονται στο μνημόνιο που συνομολογεί η κυβέρνηση με την τρόικα. Σε ό,τι αφορά την ακτοπλοΐα, το μνημόνιο προβλέπει αλλαγή του νόμου 2932 του 2001 η οποία θα πρέπει να συντελεσθεί μέχρι τον προσεχή Μάρτιο. Οι αλλαγές θα πρέπει να είναι στην κατεύθυνση ενίσχυσης της ευελιξίας σε ό,τι αφορά τις απαιτήσεις επάνδρωσης των πλοίων, οι οποίες αποσυνδέονται από τις ελάχιστες υποχρεώσεις δρομολόγησης. Επίσης, η ευελιξία θα κυριαρχεί και στο καθεστώς αποδοχής και εκτέλεσης των δρομολογίων, αλλά και των μεγεθών των πλοίων.
Σε ό,τι αφορά τις εργασιακές σχέσεις των ναυτικών, το μνημόνιο προβλέπει την έναρξη κοινωνικού διαλόγου σαν συνέχεια της υλοποίησης της Διεθνούς Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας, ώστε να προσαρμοστούν οι ρυθμίσεις εργασίας. Παράλληλα, ζητείται η τροποποίηση του νόμου 3276/1944, για να επιτραπεί η δυνατότητα υπογραφής σύμβασης σε επίπεδο επιχείρησης, όπως επίσης και να υπάρχει δυνατότητα συμβάσεων ορισμένου χρόνου.
Υπενθυμίζεται επίσης ότι ο κ. Μουσορούλης έχει ήδη συστήσει μία επιτροπή για την ακτοπλοΐα με σκοπό τη μελέτη και αξιολόγηση των συμπερασμάτων και προτάσεων που έχουν διατυπωθεί στο πλαίσιο της διακομματικής επιτροπής και των δημοσιοποιημένων εκθέσεων θεσμικών φορέων και χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων.
Στο μεταξύ, σήμερα αναμένεται να ληφθούν οι οριστικές αποφάσεις σε ό,τι αφορά την κάλυψη 14 άγονων γραμμών με τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης ή της παράτασης των συμβάσεων.
Σύμφωνα με ανώτερο στέλεχος του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, δεν θα υπάρξουν ιδιαίτερα προβλήματα στην κάλυψη των γραμμών εκτός δύο περιπτώσεων που χαρακτηρίζονται ως «δύσκολες». Η πρώτη είναι η άγονη γραμμή Πειραιάς-Ικαρία-Σάμος στην οποία ήταν δρομολογημένο το πλοίο «Ιεράπετρα» με παράταση σύμβασης και τώρα θα πρέπει να δοθεί η γραμμή στη C Link, καθώς αναδείχθηκε μειοδότης στο διαγωνισμό που αφορούσε την τρέχουσα δρομολογιακή περίοδο που λήγει σήμερα.
Απόρριψη
Στο μεταξύ, όμως, η επιτροπή που αξιολόγησε τις αιτήσεις συμμετοχής των εταιρειών στο διαγωνισμό (που αφορά τη συγκεκριμένη γραμμή) για τη νέα δρομολογιακή περίοδο (2012-2013) απέρριψε την αίτηση της C Link με το σκεπτικό ότι «έχει καταθέσει αίτηση, σύμφωνα με τα άρθρα 99 επ. του v.3588/2007 και συγκεκριμένα σύμφωνα με το άρθρο 103 παρ. 2 του νόμου αυτού» σε προπτωχευτική διαδικασία. Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους θα αποφανθεί ίσως και σήμερα τι μέλλει γενέσθαι στη συγκεκριμένη περίπτωση και εάν μία εταιρεία που έχει εμπλακεί σε προπτωχευτική διαδικασία μπορεί στο μεταξύ να αναλάβει εξυπηρέτηση άγονης γραμμής.
Το δεύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στις άγονες γραμμές των Δωδεκανήσων που εκτελούσε το πλοίο Διαγόρας της Blue Star Ferries (θυγατρικής της Αttica group), το οποίο η εταιρεία προτίθεται να αποσύρει σήμερα από τα δρομολόγια, καθώς αποκλείστηκε στο νέο διαγωνισμό.
------------------------------
Πηγή: Ναυτεμπορική
------------------------------
Πρόθεση του κ. Μουσουρούλη είναι να ανοίξει ένας ουσιαστικός και ευρύς διάλογος στον οποίο να συμμετάσχουν όχι μόνο οι ακτοπλοϊκοί φορείς, αλλά και νησιωτικοί και άλλοι όπως και ιδιώτες που ενδεχομένως δεν έχουν άμεση και στενή σχέση με την ακτοπλοΐα ή τη ναυτεργασία.
Από το υπουργείο διευκρινίζονταν χθες ότι πρόκειται για δύο ξεχωριστές διαδικασίες διαβούλευσης (μία για ακτοπλοΐα και μία για ναυτεργασία). Και για τις δύο διαδικασίες ο διάλογος έχει κατάληξη το Μάρτιο του 2013.
Στο μνημόνιο
Υπενθυμίζεται ότι οι διαδικασίες διαβούλευσης περιγράφονται στο μνημόνιο που συνομολογεί η κυβέρνηση με την τρόικα. Σε ό,τι αφορά την ακτοπλοΐα, το μνημόνιο προβλέπει αλλαγή του νόμου 2932 του 2001 η οποία θα πρέπει να συντελεσθεί μέχρι τον προσεχή Μάρτιο. Οι αλλαγές θα πρέπει να είναι στην κατεύθυνση ενίσχυσης της ευελιξίας σε ό,τι αφορά τις απαιτήσεις επάνδρωσης των πλοίων, οι οποίες αποσυνδέονται από τις ελάχιστες υποχρεώσεις δρομολόγησης. Επίσης, η ευελιξία θα κυριαρχεί και στο καθεστώς αποδοχής και εκτέλεσης των δρομολογίων, αλλά και των μεγεθών των πλοίων.
Σε ό,τι αφορά τις εργασιακές σχέσεις των ναυτικών, το μνημόνιο προβλέπει την έναρξη κοινωνικού διαλόγου σαν συνέχεια της υλοποίησης της Διεθνούς Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας, ώστε να προσαρμοστούν οι ρυθμίσεις εργασίας. Παράλληλα, ζητείται η τροποποίηση του νόμου 3276/1944, για να επιτραπεί η δυνατότητα υπογραφής σύμβασης σε επίπεδο επιχείρησης, όπως επίσης και να υπάρχει δυνατότητα συμβάσεων ορισμένου χρόνου.
Υπενθυμίζεται επίσης ότι ο κ. Μουσορούλης έχει ήδη συστήσει μία επιτροπή για την ακτοπλοΐα με σκοπό τη μελέτη και αξιολόγηση των συμπερασμάτων και προτάσεων που έχουν διατυπωθεί στο πλαίσιο της διακομματικής επιτροπής και των δημοσιοποιημένων εκθέσεων θεσμικών φορέων και χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων.
Στο μεταξύ, σήμερα αναμένεται να ληφθούν οι οριστικές αποφάσεις σε ό,τι αφορά την κάλυψη 14 άγονων γραμμών με τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης ή της παράτασης των συμβάσεων.
Σύμφωνα με ανώτερο στέλεχος του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, δεν θα υπάρξουν ιδιαίτερα προβλήματα στην κάλυψη των γραμμών εκτός δύο περιπτώσεων που χαρακτηρίζονται ως «δύσκολες». Η πρώτη είναι η άγονη γραμμή Πειραιάς-Ικαρία-Σάμος στην οποία ήταν δρομολογημένο το πλοίο «Ιεράπετρα» με παράταση σύμβασης και τώρα θα πρέπει να δοθεί η γραμμή στη C Link, καθώς αναδείχθηκε μειοδότης στο διαγωνισμό που αφορούσε την τρέχουσα δρομολογιακή περίοδο που λήγει σήμερα.
Απόρριψη
Στο μεταξύ, όμως, η επιτροπή που αξιολόγησε τις αιτήσεις συμμετοχής των εταιρειών στο διαγωνισμό (που αφορά τη συγκεκριμένη γραμμή) για τη νέα δρομολογιακή περίοδο (2012-2013) απέρριψε την αίτηση της C Link με το σκεπτικό ότι «έχει καταθέσει αίτηση, σύμφωνα με τα άρθρα 99 επ. του v.3588/2007 και συγκεκριμένα σύμφωνα με το άρθρο 103 παρ. 2 του νόμου αυτού» σε προπτωχευτική διαδικασία. Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους θα αποφανθεί ίσως και σήμερα τι μέλλει γενέσθαι στη συγκεκριμένη περίπτωση και εάν μία εταιρεία που έχει εμπλακεί σε προπτωχευτική διαδικασία μπορεί στο μεταξύ να αναλάβει εξυπηρέτηση άγονης γραμμής.
Το δεύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στις άγονες γραμμές των Δωδεκανήσων που εκτελούσε το πλοίο Διαγόρας της Blue Star Ferries (θυγατρικής της Αttica group), το οποίο η εταιρεία προτίθεται να αποσύρει σήμερα από τα δρομολόγια, καθώς αποκλείστηκε στο νέο διαγωνισμό.
------------------------------
Πηγή: Ναυτεμπορική
------------------------------