Μέσα σε ένα κλίμα έντονης δυσπιστίας από την πλευρά των ακτοπλοϊκών εταιρειών θα πραγματοποιηθεί πιθανότατα αυτήν την εβδομάδα συνάντηση του υπουργού Ναυτιλίας, Κωστή Μουσουρούλη, με τη διοίκηση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εταιρείες θεωρούν ότι οι αλλαγές που επεξεργάζεται το ΥΝΑ, με βάση στοιχεία τα οποία λαμβάνει από την Εθνική Τράπεζα, για τη λειτουργία της ακτοπλοϊκής αγοράς, απλά δεν μπορούν να εφαρμοστούν ιδιαίτερα σήμερα με την τεράστια κρίση που διέρχεται ο κλάδος.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, χωρίς σαφή αποτέλεσμα φαίνεται να κατέληξαν και οι συναντήσεις που έγιναν τις προηγούμενες μέρες στο ΥΝΑ, με εκπροσώπους ακτοπλοϊκών εταιρειών και των διυλιστηρίων, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το μεγάλο πρόβλημα των ακριβών καυσίμων που έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στα οικονομικά της ακτοπλοΐας.
Σχετικά με το νέο σύστημα δρομολόγησης των πλοίων που το υπουργείο θα επιδιώξει να εφαρμόσει από το 2014, ήδη παράγοντες της ακτοπλοΐας έχουν θέσει στο ΥΝΑ τα εξής ερωτήματα: πόσες εταιρείες θα αντέξουν να παραμείνουν στην αγορά με αυτό το σύστημα, πόσες εταιρείες έχουν τον απαιτούμενο αριθμό πλοίων ή τον απαιτούμενο αριθμό πλοίων μικρής ηλικίας για να υποστηρίξουν συμβάσεις αποκλειστικής δρομολόγησης για πέντε ή και για περισσότερα χρόνια, τι θα γίνει με τις συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας που έχουν υπογραφεί και οι οποίες λήγουν στα επόμενα χρόνια, κατά πόσο αυτό το σύστημα δρομολόγησης θα ευνοήσει τελικά μόνο τις μεγάλες εταιρείες και θα «πνίξει» τις μικρότερες, ποιος ακριβώς θα είναι ο βαθμός παρέμβασης της νέας Ρυθμιστικής Αρχής που θα συσταθεί για την επίβλεψη της λειτουργίας της αγοράς.
Οι εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκών εταιρειών θα ζητήσουν από τον ΥΝΑ να αντιμετωπίσει τα άμεσα προβλήματα της ακτοπλοΐας, τα οποία συνοψίζονται στην παντελή έλλειψη ρευστότητας της αγοράς προκειμένου, όπως αναφέρουν, να υπάρχουν ακόμα δρομολογημένα πλοία το 2014.
------------------------------
Πηγή: Ημερησία
------------------------------
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εταιρείες θεωρούν ότι οι αλλαγές που επεξεργάζεται το ΥΝΑ, με βάση στοιχεία τα οποία λαμβάνει από την Εθνική Τράπεζα, για τη λειτουργία της ακτοπλοϊκής αγοράς, απλά δεν μπορούν να εφαρμοστούν ιδιαίτερα σήμερα με την τεράστια κρίση που διέρχεται ο κλάδος.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, χωρίς σαφή αποτέλεσμα φαίνεται να κατέληξαν και οι συναντήσεις που έγιναν τις προηγούμενες μέρες στο ΥΝΑ, με εκπροσώπους ακτοπλοϊκών εταιρειών και των διυλιστηρίων, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το μεγάλο πρόβλημα των ακριβών καυσίμων που έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στα οικονομικά της ακτοπλοΐας.
Σχετικά με το νέο σύστημα δρομολόγησης των πλοίων που το υπουργείο θα επιδιώξει να εφαρμόσει από το 2014, ήδη παράγοντες της ακτοπλοΐας έχουν θέσει στο ΥΝΑ τα εξής ερωτήματα: πόσες εταιρείες θα αντέξουν να παραμείνουν στην αγορά με αυτό το σύστημα, πόσες εταιρείες έχουν τον απαιτούμενο αριθμό πλοίων ή τον απαιτούμενο αριθμό πλοίων μικρής ηλικίας για να υποστηρίξουν συμβάσεις αποκλειστικής δρομολόγησης για πέντε ή και για περισσότερα χρόνια, τι θα γίνει με τις συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας που έχουν υπογραφεί και οι οποίες λήγουν στα επόμενα χρόνια, κατά πόσο αυτό το σύστημα δρομολόγησης θα ευνοήσει τελικά μόνο τις μεγάλες εταιρείες και θα «πνίξει» τις μικρότερες, ποιος ακριβώς θα είναι ο βαθμός παρέμβασης της νέας Ρυθμιστικής Αρχής που θα συσταθεί για την επίβλεψη της λειτουργίας της αγοράς.
Οι εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκών εταιρειών θα ζητήσουν από τον ΥΝΑ να αντιμετωπίσει τα άμεσα προβλήματα της ακτοπλοΐας, τα οποία συνοψίζονται στην παντελή έλλειψη ρευστότητας της αγοράς προκειμένου, όπως αναφέρουν, να υπάρχουν ακόμα δρομολογημένα πλοία το 2014.
------------------------------
Πηγή: Ημερησία
------------------------------