Ούτε «έξω πάμε καλά». Πυκνώνουν δυστυχώς οι εκτιμήσεις αναλυτών των τουριστικών ροών αλλά και εκπροσώπων φορέων ταξιδιωτικών πρακτόρων του εξωτερικού, ότι η φετινή τουριστική περίοδος, παρά τις περί του αντιθέτου προβλέψεις δεν θα είναι στα αναμενόμενα επίπεδα που θα δικαιολογούσαν αισιοδοξία.
Οι εκτιμήσεις αυτές έρχονται να ανησυχήσουν βαθύτατα φορείς των παραγωγικών τάξεων της νησιωτικής χώρας σε συνάρτηση με την κατάσταση που διαμορφώνεται στην ακτοπλοΐα εξ αιτίας εξωγενών αλλά και ενδογενών παραγόντων που καθιστούν εκ των πραγμάτων κάτι περισσότερο από ζημιογόνες της χρήσεις των πλοίων και άρα την κάλυψη των δρομολογιακών αναγκών όπως αυτές έχουν «αποτυπωθεί» εκ του παρελθόντος.
Στην πραγματικότητα το μέγα πρόβλημα εκ των εξωγενών παραγόντων δεν είναι τόσο η «μείωση της προθυμίας» τουριστών να επισκεφτούν τη χώρα, η εικόνα της οποίας έχει τρωθεί από την μετάδοση του νέου κύκλου των πρόσφατων «γεγονότων» της Αθήνας, που συγκυριακά συνέπεσαν με την περίοδο που οι Ευρωπαίοι εξετάζουν τους προορισμούς για τις διακοπές τους, όσο από το κόστος των καυσίμων.
Κόστος το οποίο υπερέβη το 44% το 2011 σε ποσοστό αύξησης σε σχέση με το 2010 ενώ άγνωστο παραμένει το ποσοστό που θα διαμορφωθεί στο πρώτο εξάμηνο συνεπικουρούσης και της υποβόσκουσας πετρελαϊκής κρίσης λόγω εμπάργκο στο Ιράν κλπ.
Η «εξίσωση» των καυσίμων καθίσταται δυσεπίλυτη καθώς αφενός υπάρχει πτώση της κίνησης επιβατών και οχημάτων και αφετέρου τα συναρμόδια υπουργεία δεν εμφανίζονται διατεθειμένα σοβούσης της κρίσεως να καλύψουν συμβατικές τους υποχρεώσεις.
Μάλιστα σύμφωνα με δημοσιεύματα κοντά στα 15 εκατ. ευρώ υπολογίζονται από παράγοντες της ακτοπλοΐας τα χρήματα τα οποία οφείλονται στις εταιρείες του κλάδου από τις επιδοτήσεις του 2011 για την συγκοινωνιακή κάλυψη των άγονων γραμμών με τις «μικρές» εταιρίες να βρίσκονται στο «κατώφλι της πτώχευσης».
Στην «εξίσωση» ένας ακόμη παράγοντας ενδογενής φαίνεται να «προσθέτει» αντί να «αφαιρεί» με ότι αυτό συνεπάγεται για το αποτέλεσμα που αναφέρεται ως «ανελαστική δαπάνη».
Η «παραίτηση» Γεωργιάδη από το «υφυπουργείο Ναυτιλίας» άφησε «ανοικτό» ένα διάλογο διακομματικό για τα ζητήματα της ακτοπλοΐας που δεν συνεχίστηκε καθώς το πολιτικό σκηνικό βρίσκεται στην «περιδίνηση» των δημοσκοπικών ευρημάτων εν όψει εκλογών, όποτε και αν αυτές προσδιοριστούν, «αρνούμενο» ουσιαστικά να επιπροσθέσει και «νέα ντράβαλα» με τους ψηφοφόρους που και αυτοί περιδινίζονται από την σωρεία των μέτρων για την κάλυψη της «μαύρης τρύπας» των κρατικών εσόδων αλλά και με τους εργαζόμενους του τομέα που και αυτοί αποτελούν μερίδα του «ψηφοφορικού σώματος».
Παρά λοιπόν το «δύσκολο» της εξίσωσης το αποτέλεσμα έχει καταστεί πρόδηλο και μάλιστα ευκρινώς αποτυπούμενο στις μελέτες της τελευταίας πενταετίας για τον κλάδο η σημασία του οποίου για τις νησιωτικές οικονομίες και βέβαια για τον τουρισμό είναι επίσης εξόφθαλμα προφανής.
-----------------------------
Πηγή: theseanation.gr
-----------------------------
Οι εκτιμήσεις αυτές έρχονται να ανησυχήσουν βαθύτατα φορείς των παραγωγικών τάξεων της νησιωτικής χώρας σε συνάρτηση με την κατάσταση που διαμορφώνεται στην ακτοπλοΐα εξ αιτίας εξωγενών αλλά και ενδογενών παραγόντων που καθιστούν εκ των πραγμάτων κάτι περισσότερο από ζημιογόνες της χρήσεις των πλοίων και άρα την κάλυψη των δρομολογιακών αναγκών όπως αυτές έχουν «αποτυπωθεί» εκ του παρελθόντος.
Στην πραγματικότητα το μέγα πρόβλημα εκ των εξωγενών παραγόντων δεν είναι τόσο η «μείωση της προθυμίας» τουριστών να επισκεφτούν τη χώρα, η εικόνα της οποίας έχει τρωθεί από την μετάδοση του νέου κύκλου των πρόσφατων «γεγονότων» της Αθήνας, που συγκυριακά συνέπεσαν με την περίοδο που οι Ευρωπαίοι εξετάζουν τους προορισμούς για τις διακοπές τους, όσο από το κόστος των καυσίμων.
Κόστος το οποίο υπερέβη το 44% το 2011 σε ποσοστό αύξησης σε σχέση με το 2010 ενώ άγνωστο παραμένει το ποσοστό που θα διαμορφωθεί στο πρώτο εξάμηνο συνεπικουρούσης και της υποβόσκουσας πετρελαϊκής κρίσης λόγω εμπάργκο στο Ιράν κλπ.
Η «εξίσωση» των καυσίμων καθίσταται δυσεπίλυτη καθώς αφενός υπάρχει πτώση της κίνησης επιβατών και οχημάτων και αφετέρου τα συναρμόδια υπουργεία δεν εμφανίζονται διατεθειμένα σοβούσης της κρίσεως να καλύψουν συμβατικές τους υποχρεώσεις.
Μάλιστα σύμφωνα με δημοσιεύματα κοντά στα 15 εκατ. ευρώ υπολογίζονται από παράγοντες της ακτοπλοΐας τα χρήματα τα οποία οφείλονται στις εταιρείες του κλάδου από τις επιδοτήσεις του 2011 για την συγκοινωνιακή κάλυψη των άγονων γραμμών με τις «μικρές» εταιρίες να βρίσκονται στο «κατώφλι της πτώχευσης».
Στην «εξίσωση» ένας ακόμη παράγοντας ενδογενής φαίνεται να «προσθέτει» αντί να «αφαιρεί» με ότι αυτό συνεπάγεται για το αποτέλεσμα που αναφέρεται ως «ανελαστική δαπάνη».
Η «παραίτηση» Γεωργιάδη από το «υφυπουργείο Ναυτιλίας» άφησε «ανοικτό» ένα διάλογο διακομματικό για τα ζητήματα της ακτοπλοΐας που δεν συνεχίστηκε καθώς το πολιτικό σκηνικό βρίσκεται στην «περιδίνηση» των δημοσκοπικών ευρημάτων εν όψει εκλογών, όποτε και αν αυτές προσδιοριστούν, «αρνούμενο» ουσιαστικά να επιπροσθέσει και «νέα ντράβαλα» με τους ψηφοφόρους που και αυτοί περιδινίζονται από την σωρεία των μέτρων για την κάλυψη της «μαύρης τρύπας» των κρατικών εσόδων αλλά και με τους εργαζόμενους του τομέα που και αυτοί αποτελούν μερίδα του «ψηφοφορικού σώματος».
Παρά λοιπόν το «δύσκολο» της εξίσωσης το αποτέλεσμα έχει καταστεί πρόδηλο και μάλιστα ευκρινώς αποτυπούμενο στις μελέτες της τελευταίας πενταετίας για τον κλάδο η σημασία του οποίου για τις νησιωτικές οικονομίες και βέβαια για τον τουρισμό είναι επίσης εξόφθαλμα προφανής.
-----------------------------
Πηγή: theseanation.gr
-----------------------------