Παρασκευή 6 Ιανουαρίου 2012

Το άλμα τιμής των καυσίμων σκόπελος στην ακτοπλοΐα

Βόμβα στα οικονομικά της ακτοπλοΐας αποτελεί η νέα άνοδος της τιμής των καυσίμων λόγω των εξελίξεων στο Ιράν.

Τις πρώτες ημέρες του Ιανουαρίου η αύξηση των τιμών τρέχει με ρυθμό 18% σε σύγκριση με το μέσο όρο που έκλεισαν για το 2011, σύμφωνα με υπολογισμούς κύκλων της ακτοπλοΐας.

Ειδικότερα το καύσιμο τύπου «IFO 380 S/R 1,5%» ενώ έκλεισε το 2011 στην τιμή των 500 ευρώ (μέσος όρος έτους) ο τόνος χθες η τιμή του εκτοξεύθηκε στα 590 ευρώ ο τόνος (αύξηση 18%). Επίσης το καύσιμο «MGO 0,1%» ενώ έκλεισε το 2011 (μέση τιμή) στα 698 ευρώ ο τόνος τις πρώτες ημέρες του 2012 έφθασε τα 775 ευρώ ο τόνος (αύξηση 11%).

Η κατάσταση στην ακτοπλοΐα είναι πλέον εκρηκτική με τις εταιρείες να αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα βιωσιμότητας. Αξίζει να σημειωθεί ότι η τιμή των ναυτιλιακών καυσίμων διπλασιάστηκαν από το 2009 μέχρι και χθες και στους δυο προαναφερόμενους τύπους καυσίμων.

Αρνητικά επιδρά στο κόστος σύμφωνα με ακτοπλοϊκούς παράγοντες και το ότι από χθες δεν διατίθεται πλέον στην αγορά καύσιμο με περιεκτικότητα 1,5% σε θείο. Το νέο καύσιμο που διατίθεται είναι με περιεκτικότητα σε θείο 1% κάτι που σημαίνει μία επιπλέον επιβάρυνση περίπου πέντε ευρώ ανά τόνο.

Ο υφυπουργός Ανάπτυξης ʼδωνις Γεωργιάδης έστειλε προχθές το μήνυμα προς τους συναρμόδιους υπουργούς και την κυβέρνηση συνολικά για την κατάσταση στην ακτοπλοΐα ζητώντας τη λήψη έκτακτων μέτρων διάσωσης της ακτοπλοΐας.

Αναφέρθηκε χαρακτηριστικά στην ανάγκη μείωσης του ΦΠΑ που επιβαρύνει τους ναύλους της ακτοπλοΐας και στη λήψη μέτρων για τον ομαλό εφοδιασμό της ακτοπλοΐας με καύσιμα. Πρότεινε να εκχωρείται στα ΕΛΠΕ η σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας και η πολιτεία να καταβάλλει πιο σύντομα τα αναλογούντα μισθώματα.
----------------------------
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
----------------------------