Φαίνεται ότι αυτή τη φορά το αρμόδιο υπουργείο έχει τη διάθεση να αντιμετωπίσει το καυτό ζήτημα της ακτοπλοίας κατά τρόπο ριζοσπαστικό. Η συγκύρια είναι κατάλληλη και αν δεν το κάνει θα καταρρεύσουν οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις και μαζί τους η εδαφική συνεχεία του Ελληνικού κράτους.
Είναι παράδοξο όμως πως η Ελληνική Πολιτεία έχει μέχρι τώρα αντιμετωπίσει το ακτοπλοϊκό επιβατικό πλοίο. Ενώ γνωρίζει πολύ καλά το θεσμό της χρονοναύλωσης, η Αεροπορία πχ ναυλώνει για ολόκληρη τη διάρκεια του έτους δεξαμενόπλοια και ο Στρατός φορτηγά πλοία όποτε παραστεί ανάγκη, για την ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση των νησιών επιμένει να εφαρμόζει το αποτυχημένο μοντέλο της ανεξάρτητης δρομολόγησης το όποιο ευθύνεται αποκλειστικά για τη σημερινή κατάσταση.
Για όσους δεν γνωρίζουν τις τεχνικές λεπτομέρειες, κάτω από καθεστώς χρονοναύλωσης ο ναυλωτής διατάζει το πλοίο να πάει όπου εκείνος θεώρει καλλίτερα καταβάλλοντας ένα ενοίκιο και πληρώνοντας τα καύσιμα και τα λιμενικά έξοδα. Με αυτό τον τρόπο ο πλοιοκτήτης γνωρίζει με ακρίβεια τα ετήσια του έσοδα, έχοντας απαλλαγεί από δυο μεγάλα προβλήματα: την εποχικότητα, χίλιοι πεντακόσιοι επιβάτες το καλοκαίρι ανά ημέρα, τριάντα επιβάτες το χειμώνα, και από το κόστος συν την αβεβαιότητα περί την τιμή των καύσιμων.
Γνωρίζει άραγε ο κ. Υπουργός αυτή την περίπτωση που αν υιοθετηθεί λύνει, μεταξύ άλλων, και το πρόβλημα των αγόνων γραμμών; Αν όχι, υπάρχουν αξιωματικοί στη Διεύθυνση Θαλασσίων Κρατικών Μεταφορών που μπορούν να τον κατατοπίσουν, ή, αν προτιμά ο πρόεδρος των Ελλήνων Ναυλομεσιτών.
------------------------------
Πηγή: marinews.gr
------------------------------