Επιστροφή στο χτεσινό σχόλιο. Με αφορμή το μάθημα των Θρησκευτικών. Με αφορμή την πελατειακή και αυτοκόλλητη σχέση Τσίπρα-Ιερώνυμου. Δηλαδή Κράτους-Εκκλησίας. Κάθε κυβέρνησης και κάθε αρχιεπισκόπου!
Ωραία. Θρησκευτικά γνωρίζουμε. Στοιχειωδώς. Ωραία. Οι περισσότεροι εξ ημών και υμών κάνουμε το σταυρό μας και επισκεπτόμαστε την εκκλησία της γειτονιάς μας. Ωραία. Είμαστε Χριστιανοί Ορθόδοξοι. Μπράβο μας!
Ωραία. Θρησκευτικά γνωρίζουμε. Στοιχειωδώς. Ωραία. Οι περισσότεροι εξ ημών και υμών κάνουμε το σταυρό μας και επισκεπτόμαστε την εκκλησία της γειτονιάς μας. Ωραία. Είμαστε Χριστιανοί Ορθόδοξοι. Μπράβο μας!
Ομως όλα αυτά δεν μας κάνουν περήφανους για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια Εκπαίδευση που παρέχεται στα παιδιά μας. Υποτίθεται δωρεάν!
Γιατί είναι πανάκριβη η «δωρεάν» Παιδεία. Γιατί τα φροντιστήρια και οι φροντιστές κάνουν πάρτι. Γιατί ο μισθός δασκάλων και καθηγητών είναι «απείρως» χαμηλότερος ακόμα και από του ζήτουλα. Γιατί παπαγαλία. Γιατί η κριτική σκέψη υπό διωγμόν. Γιατί μηδενική αξιολόγηση των καθηγητών. Γιατί καμία μέριμνα για επαγγελματικό προσανατολισμό. Γιατί στον Αριστείδη Μπαλτά, τον πρώην υπουργού, δεν αρέσουν οι άριστοι μαθητές. Και επειδή για όλα αυτά το εκπαιδευτικό μας σύστημα έχει πιάσει πάτο. Και ακόμα πιο χαμηλά!
Η κυρία Γιαννάκου, έλεγε, φερ ειπείν. Οτι την τελευταία στιγμή, πριν ηχήσει το πρώτο σχολικό κουδούνι.Την τελευταία στιγμή χίλιες περίπου δασκάλες και καθηγήτριες δήλωναν έγκυες η ότι υπάρχει υποψία εγκυμοσύνης. Ο ορισμός της απόλυτης ανευθυνότητας. Ο ορισμός φιλοτοματισμού και ιδιοτέλειας. Εγώ να μαι καλά και ας πάνε να πνιγούν τα παιδιά!
Η κυρία Γιαννάκου έλεγε, φερ ειπείν. Οτι πριν ηχήσει το πρώτο σχολικό κουδούνι περί τους τρεις χιλιάδες ωρομίσθιους δήλωναν άρνηση επειδή δεν τους άρεσε ο τόπος της μετάθεσης! Και έλεγε η κυρία Γιαννάκου ότι υπήρξε περίπτωση όπου οι ογδόντα μαθητές σχολείου επαρχιακής κωμοπόλεως αναγκάστηκαν να μεταφερθούν σε σχολείο με έναν μαθητή. Ο απόλυτος ορισμός τραγέλαφου και ελληνικού ζουρλομανδύα!
Αν κάτι πρέπει πάση θυσία να αλλάξει ριζικά. Αν κάπου πρέπει να πέσει βόμβα και να τα διαλύσει όλα μα όλα. Αν από κάπου πρέπει ν αρχίσουμε από μηδενική βάση, αυτό είναι το εκπαιδευτικό μας σύστημα!
Τι πρέπει να γίνει; Πρώτο. Να διπλασιαστεί, ίσως και να τριπλασιαστεί ο μισθός δασκάλων και καθηγητών. Με δύο προυποθέσεις. Φυσικά αξιολόγηση. Και φυσικά «έτσι και σε τσακώσω να παραδίδεις φροντιστήριο αμέσως σε διώχνω». Γίνεται; Οχι δεν γίνεται!
Δεύτερο. Σε κάθε νομό να δημιουργηθεί και να λειτουργήσει πρώτυπο σχολείο για τους καλύτερους, τους ευφυείς μαθητές. Με τους καλύτερους, πορεύεται κάθε σοβαρή κοινωνία. Γίνεται; Οχι δεν γίνεται!
Τρίτο. Βασικό κριτήριο βαθμολόγησης όχι η παπαγαλία αλλά η κριτική σκέψη. Η προσωπικότητα των μαθητών. Αγαπητοί μου την εποχή του Internet οι πάσης φύσεως πληροφορίες παρέχονται δωρεάν. Ομως η σκέψη, η ευφυία και η προσωπικότητα είναι ζήτημα ατομικής ευθύνης, ανησυχίας και περιβάλοντος. Μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο; Ποτέ των ποτών!
Το συμπέρασμα μελαγχολικό. Το εκπαιδευτικό σύστημα θα πορεύεται «ελληνικά». Και από καιρού εις καιρόν θα απασχολεί την επικαιρότητα είτε με το μάθημα των θρυσκευτικών, είτε με τις ελλείψεις των καθηγητών είτε με τις καταλήψεις των μαθητών!
Ποια η βασική, η κύρια αιτία της παρατεταμένης κρίσης που θρυμματίζει κάθε δημιουργική πρωτοβουλία; Ανθρωπος αγράμματος ξύλο απελέκητο. Χώρα «αγραμμάτων» κρανίου τόπος!
------------------------------------------------
Πηγή: protothema.gr-Δημήτρης Δανίκας
------------------------------------------------