Πέμπτη 4 Ιουνίου 2015

Το Γαλάζιο Πρέπει να Παραμείνει Γαλάζιο.........

Διαβάσαμε σε ιστοσελίδα του διαδικτύου ένα δημοσίευμα του κ. Π.Κρανιδιώτη σχετικά με το θέμα του "πειρατικού" αγκυροβολίου στα Βάτικα, το οποίο παραθέτουμε αυτούσιο και εν συνεχεία απαντάμε στις συγκεχυμένες απόψεις του κ. Κρανιδιώτη για άρση οιασδήποτε αμφιβολίας αλλά και για να αντιληφθεί ότι απλά συγχέει τα γεγονότα και τις καταστάσεις που πιθανόν λόγω μη εμπειρίας αγνοεί παντελώς.


Γράφει λοιπόν ο κ. Κρανιδιώτης:

Το τελευταίο διάστημα παρατηρούνται δημοσιεύματα που ανεβάζουν το θέμα του αγκυροβολίου των Βατίκων σε μείζον περιβαλλοντικό θέμα με προεξέχουσα την κυβερνητική εφημερίδα Αυγή.

Σημειώματα στους υπουργούς, ερωτήσεις στην Βουλή, δημοσιεύσεις σε blog και στα social media.

Σε μια περιοχή που ταλαιπωρείται χρόνια από την μόλυνση των θαλασσών από τα διερχόμενα πλοία, που η ανεξέλεγκτη χρήση φυτοφαρμάκων έχει δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα στους ελάχιστους υδροφόρους της ορίζοντες και στον όρμο που αυτοί καταλήγουν, σε μια περιοχή ακόμα χωρίς βιολογικό καθαρισμό και διαδικασίες διαχείρισης αστικών και βιομηχανικών αποβλήτων, ομάδες "ενεργών πολιτών" κυρήσουν ανένδοτο στην προσπάθεια δημιουργίας ειδικού κανονισμού λιμένος που θα βάλει μια τάξη στο αγκυροβόλιο των Βατίκων και στην ευρύτερη περιοχή του διαύλου.

Η πολιτική σπέκουλα πάνω στο αγκυροβόλιο είναι μεγάλη. Κάποιοι χτίζουν πολιτικές καριέρες πάνω σε αυτό χωρίς να ενδιαφέρονται για λύσεις που να ευνοούν τόσο την ανάπτυξη όσο και το περιβάλλον. Βολεμένοι στην ασφάλεια τους καταδικάζουν μια κοινωνία στην παρακμή. Το ποσοστό των νέων Βατικιωτών που επιστρέφουν στον τόπο τους ολοένα και μειώνεται, τα θέματα της αντιμετώπισης της ανεργίας και της ανάπτυξης δεν έχουν κοινό και ευήκοα ώτα. Το θέμα είναι ανεξάρτητο του αν πρέπει να υπάρχουν πλοία στον κόλπο των Βατίκων ή όχι. Το θέμα είναι ότι μια ομάδα βολεμένων ανθρώπων καταδικάζει μια περιοχή στην ανυπαρξία.
Και μερικές τοποθετήσεις.

Η Νεάπολη ήταν πάντα ναυτικός τόπος δεν είναι δυνατόν να απαξιώνει την θάλασσα άκριτα.
Η Νεάπολη και τα Βάτικα ΔΕΝ είναι ανταγωνιστικός τουριστικός προορισμός συγκριτικά τουλάχιστον με την Μονεμβάσια, τα Κύθηρα και την Ελαφόνησο.

Η Νεάπολη και τα Βάτικα θα μπορούσαν να παίξουν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο ως εμπορικό αστικό κέντρο που θα εξυπηρετούσε τους παραπάνω τουριστικούς προορισμούς και την έξοδο των Λακωνικών προϊόντων στις διεθνής αγορές.

Το μόνο τουριστικό προϊόν που θα μπορούσαν να έχουν τα Βάτικα, και κυριολεκτώ χωρίς να το απαξιώνω, θα ήταν ο τουρισμός για την Τρίτη Ηλικία σε συνδυασμό με τον θρησκευτικό τουρισμό. Θα μπορούσαν τα Βάτικα να γίνουν ελκυστικός προορισμός για συνταξιούχους , μόνιμους, προσωρινούς ή τουρίστες. Αλλά αν αποφασιστεί από την κοινωνία αυτή η στόχευση, που προσωπικά την στηρίζω, να κατευθυνθούν οι παραγωγικές δυνάμεις της κοινωνίας, ακόμα και αυτές που επενδύουν στα αγκυροβόλια και τις τροφοδοσίες, να την αναπτύξουν και να την υλοποιήσουν.

Σε καμία περίπτωση όμως δεν είναι επιλογή για τα Βάτικα και την Λακωνία η πολιτική εκμετάλλευση ενός εργατικού και φιλότιμου κόσμου από τους γνωστούς και σε καμία περίπτωση αγνώστους που βρίσκονται κάθε φορά πίσω από την άρνηση οποιασδήποτε επένδυσης.

Από όσους χρησιμοποιούν συλλόγους και οργανώσεις με αμφιλεγόμενες δημοκρατικές διαδικασίες, για την εξυπηρέτηση των προσωπικών τους συμφερόντων. Για όσους στο όνομα "χιλιάδων υπογραφών" συναντούν περιφερειάρχες και μητροπολίτες. Για όσους τελικά αποδεικνύεται ότι εξυπηρετούν ιδιοτελή κομματικά και προσωπικά τους συμφέροντα.

Οι Λάκωνες και οι Βατικιώτες δεν πρέπει να πέφτουν θύματα αυτού του εμπαιγμού. Οι Βατικιώτες δεν είναι η αρκούδα στο τσίρκο κάποιων που θέλουν να τους παρουσιάσουν σαν τις "Σκουριές του Νότου".

Μόνο δυσφήμιση για τον τόπο μπορούν να αποτελέσουν τέτοια δημοσιεύματα.

Παναγιώτης Κρανιδιώτης

Στο άρθρο αυτό του κ. Κρανιδιώτη θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε με όσο το δυνατόν γίνεται σύντομο και περιεκτικό τρόπο:

Κατ' αρχάς φαίνεται ότι το ζήτημα το αντελήφθη τελικά ο κ. Κρανιδιώτης από τα δημοσιεύματα της εφημερίδας "Αυγή", την στιγμή που από το 2005 και εντεύθεν, δηλαδή εδώ και 10 χρόνια, υπάρχουν εκατοντάδες αναρτήσεις στον τοπικό τύπο αλλά και στο διαδικτυακό καθώς και στα social media.
Μόνον στην δική μας σελίδα υπάρχουν περισσότερες από 250 αναρτήσεις από το 2008 έως σήμερα με αποδείξεις, φωτογραφίες, βίντεο, και έγγραφα ντοκουμέντα.
Πιθανόν ο κ. Κρανιδιώτης διαβάζει επιλεκτικά μόνον ότι τον καλύπτει πολιτικά και ιδεολογικά.

Στο ότι η περιοχή ταλαιπωρείται από την έλλειψη υποδομών δεν θα φέρουμε αντίρρηση ούτε φυσικά για την διέλευση πλοίων από το στενό. Αλλά δεν θα διαφωνούσαμε ούτε με ένα κανονισμό λιμένος που θα είχε συνταχθεί κατόπιν ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ μελέτης από αρμόδιους φορείς, (Πανεπιστήμιο Πειραιώς, Μετσόβιο Πολυτεχνείο, Υπουργείο Πολιτισμού, Αρχαιολογική Υπηρεσία, ΕΛΚΕΘΕ, αλλά και τοπικούς φορείς και οργανώσεις καθώς και με την συνδρομή των τοπικών όμορων Δημοτικών αρχών).

Πλήν όμως το σχέδιο κανονισμού που παρουσιάστηκε και απορρίφθηκε παμψηφεί από όλους τους φορείς, ήταν το σχέδιο που εμπνεύστηκε και εκτέλεσε μια κυβέρνηση (στην οποία υπήρξε μέλος ο κ. Κρανιδιώτης - Από το 2009 εώς το 2013 βρίσκεται ως συνεργάτης στο γραφείο του Πρωθυπουργού στην ομάδα Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, με επικεφαλής τον Θόδωρο Καρούνο, όπου συμμετέχει στην υλοποίηση των υποδομών που στηρίζουν έργα όπως η Διαύγεια, η Απογραφή των δημοσίων υπαλλήλων και το μεγαλύτερο μέρος των δικτυακών τόπων της κεντρικής κυβέρνησης όπως αυτόν του πρωθυπουργού, της προεδρίας της Δημοκρατίας, της προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης κα. Στο διάστημα αυτό συμμετέχει στην τεχνική επιτροπή του Καλλικράτη, σε επιτροπές για την Ηλεκτρονική Συνταγογράφηση, την Κωδικοποίηση της Νομοθεσίας, την ανάπτυξη των τεχνολογιών Πληροφορικής στο Υπουργείο Ναυτιλίας κα.)
Ένα σχέδιο που έφερνε την υπογραφή του υπουργού, που συνήθως δεν διάβαζε τι υπέγραφε σύμφωνα με δική του δημόσια δήλωση, του κ. Χρυσοχοϊδη, καθώς και τις γελοίες δικαιολογίες για την εξήγηση του από τον διάδοχο του κ. Παπουτσή....

Με έκπληξη ειλικρινά διαβάσαμε την ανάμιξη κάποιας δήθεν πολιτικής σπέκουλας. 

Αλήθεια κ. Κρανιδιώτη πιστεύετε ότι όλοι οι Δήμαρχοι και δημοτικοί σύμβουλοι των όμορων Δήμων είναι πολιτικοί σας αντίπαλοι και εσείς ως νέος αναδυόμενος Δον Κιχώτης μέσα από τα κύματα του "Ποταμιού" κομίζετε άγραν και πολεμάτε σαν επίδοξος σταυροφόρος τους φανταστικούς σας μύλους συνοδευόμενος από κάποιον Πάντσο;;;
 
Η ίσως πιστεύετε ότι οι σύλλογοι του Λακωνικού Δικτύου της Τουλίπας του Ξενίου Διός αλλά και όλοι οι οι υπόλοιποι σύλλογοι οικιστικοί η περιβαντολογικοί καθώς και οι επώνυμοι ασχολούμενοι με το θέμα απλοί πολίτες αποτελούν για εσάς πολιτικά "κατεστημένα" που επιβουλεύονται την "πρόοδο" και την ευημερία του τόπου ;;;;

Και μια και μιλάτε για βολεμένους πιθανόν θα εννοείτε μερικές οικογένειες που βολεύονται με αυτή την κατάσταση και εις βάρος όλων των κατοίκων της Νεάπολης αλλά και της Ελαφονήσου και των Κυθήρων και της Μονεμβασίας και όλων των παραλίων, κσι πλουτίζουν ανεξέλεγκτα....  

Αλήθεια λοιπόν συγχαρητήρια στο φίλο Σταύρο Θεοδωράκη για τις "εξυπνες" επιλογές των στελεχών του. Πράγματι έχει χτυπήσει τζακποτ στο .... τίποτα......

Πράγματι η Νεάπολη αλλά και οι γύρω περιοχές είναι ναυτικός τόπος και δεν νομίζω ότι απαξιώνει κανείς στην περιοχή την θάλασσα που έδωσε και δίνει ψωμί σε πολλούς από τους κατοίκους, με πολλούς από τους οποίους είχα την τιμή να συμπάσχω και να συνεργάζομαι τα τελευταία 48 χρόνια.
 
Ανθρώπους άξιους που πάλεψαν με την θάλασσα επάξια και δημιούργησαν στην οικογένεια τους και τον τόπο τους, μόνο που πολλοί από αυτούς ξεκίνησαν από την ίδια βάση που ξεκίνησες και εσύ και δεν λογάριασαν ούτε φόβο ούτε υπαναχώρησαν και συνέχισαν μέχρι το τέλος αποδεικνύοντας την θέληση και την αγάπη τους για την θάλασσα αλλά και για τις προσόδους της.
 
Και μια υπενθύμιση. Η ζωή της θάλασσας είναι για λίγους και όσοι δεν μπορούν στρέφονται αλλού η ίσως και στην πολιτική {Σ.Σ. ο κ. Κρανιδιώτης σπούδασε Μηχανικός στην Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού / Ασπροπύργου και συνέχισε τις σπουδές του ως Μαθηματικός στην Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου. Το 2004 κάνει στροφή στην καριέρα του εγκαταλείπει την πορεία του ως Αξιωματικός του Εμπορικού Ναυτικού ιδρύει την Χίλων Πληροφορική με έδρα την ιδιαίτερη πατρίδα του στην οποία και επιστρέφει για να ζήσει μόνιμα.}

Κατά ένα περίεργο τρόπο φαίνεται ότι ο κ. Κρανιδιώτης απαξιοί οιαδήποτε τουριστική πρόοδο στην περιοχή των Βατίκων και μάλλον σε αυτό θα πρέπει να του απαντήσουν οι σύλλογοι όλων όσων έχουν ξενοδοχειακές μονάδες και ενοικιαζόμενα δωμάτια, διότι κατά τον κ. Κρανιδιώτη τα λεφτά τους και οι επενδύσεις τους δεν περνάνε στην Νεάπολη. Και μάλλον κατα τον κ. Κρανιδιώτη πρέπει να τα μετατρέψουν σε ...οίκους ευγηρίας η σε κάποιου άλλου είδους ιδρύματα. Αρκεί δε να επέλθει ανάπτυξη με την εξυπηρέτηση των αγκυροβολούντων πλοίων...

Αγαπητέ κ. Κρανιδιώτη εάν είχες την δύναμη να συνεχίσεις στην θάλασσα τότε θα είχες μάθει αρκετά πράγματα που αγνοείς παντελώς η απλά τα έμαθες στο άρπα-κόλα (κατά το copy-paste δηλαδή, μια και είσαι έμπειρος στην πληροφορική..).

Για να υπάρξει ένα διεθνές εξυπηρετούμενο αγκυροβόλιο πρέπει να υπάρχουν οι εξής προϋποθέσεις.
 
1) Επαρκές βάθος και χώρος έτσι ώστε το πλοίο στρεφόμενο κατά 360 μοίρες γύρω από την άγκυρά του να είναι σε ικανή (προκαθορισμένη) απόσταση από την στεριά αλλά και να μην συμπίπτει με οιαδήποτε διαδρόμη διέλευσης άλλου πλοίου η διαδρόμου διαύλου διέλευσης.

2) Ο βυθός να μην αποτελεί τμήμα φυσικής προστασίας η να μην διέρχονται οιουδήποτε είδους αγωγοί (ηλεκτροφόρα καλώδια η αγωγοί ύδρευσης)

3) Να υπάρχει στον λιμένα πλοηγική υπηρεσία και πλοηγοί

4) Να υπάρχουν τελωνειακές και λιμενικές αρχές.

5) Να υπάρχει έλεγχος ελευθεροεπικοινωνίας και επίσης να υπάρχουν κατάλληλα σκάφη για αυτό.

6) Να υπάρχει τουλάχιστον ένα ικανό ρυμουλκό δια πάσαν χρήση στο λιμένα. (Διότι εάν για οιονδήποτε λόγο μείνει ένα από τα τόσα πλοία ακυβέρνητο και ο καιρός το κατευθύνει προς οιαδήποτε στεριά, τότε κ. Κρανιδιώτη μου, μας πήρε το ποτάμι μας πήρε ο ποταμός...)

7) Ο βυθός να μην αποτελεί ενάλιο αρχαιολογικό χώρο.

8) Να υπάρχει ικανή απόσταση από τις πλησιέστερες παραλίες όπου πιθανόν υπάρχουν λουόμενοι πολίτες.

Εάν τώρα αναφερθούμε στο θέμα της εξυπηρέτησης των αγκυροβολούντων πλοίων.
Και για αυτό το θέμα υπάρχουν αρκετές επιταγές:

1) Η συνήθης τακτική είναι η τροφοδοσία των πλοίων να γίνεται από τις εταιρείες που επιλέγει ο κάθε διαχειριστής της εταιρείας από τα κεντρικά του γραφεία. Ο εφοδιασμός λοιπόν των πλοίων ανατίθεται στους συμβεμβλημένους προμηθευτές οι οποίοι φορτώνουν νταλίκες και ξεφορτώνουν στις λάντζες στον μώλο της Νεάπολης και ως εκ τούτου το "παραμυθάκι" περί ντόπιας παραγωγής καλύτερα κ. Κρανιδιώτη μου άστο να το λες στα εγγονάκια σου κάποια μέρα. Ούτε ένα βατικιώτικο κρεμμύδι δεν αγοράζουν απο την Νεάπολη....

2) Η επόμενη "εξυπηρέτηση" είναι η προμήθεια υλικών. Μα και αυτά με τον ίδιο τρόπο κανονίζονται και με τις ίδιες νταλίκες μεταφέρονται και ξεφορτώνονται.

3) Το επόμενο είναι επώδυνο διότι εμπίπτει πλέον σε απαγορευμένες πράξεις. Και απαγορευμένες πράξεις είναι οι εξωτερικοί υφαλοκαθαρισμοί, οι καθαρισμοί προπελών από στρείδια και marine growth. Αλλά και πάλι όλα τα συνεργεία καταφθάνουν από Πειραιά - Πέραμα διότι αν δεν με απατά η μνήμη μου δεν νομίζω ότι υπάρχει συνεργείο δυτών στην Νεάπολη.

4) Το άλλο επώδυνο είναι αμμοβολές και χρωματισμοί που παρατηρήθηκαν τώρα τελευταία και μάλιστα προκάλεσαν και τον ανάλογο θόρυβο που τον άκουσαν όλοι εκτός του λιμενάρχη και όλων όσοι φορούν ωτασπίδες και παρωπίδες.

5) Επίσης πολλά συνεργεία πάλι από Πειραιά και Πέραμα, τεχνικά και λαμαρινάδες, καταφθάνουν και κάνουν ακόμη και αλλαγές μεγάλων τμημάτων ελασμάτων. Για να μην αναφερθούμε στις εργασίες των μηχανών (εξαγωγή εμβόλων, κ.λ.π.). Και σαν μηχανικός γνωρίζεις τι σημαίνει εξαγωγή εμβόλου εκτός και εάν δεν έτυχε να κάνεις για το διάστημα που ταξίδευες. Πάντως πληροφοριακά το πλοίο κατά την διάρκεια της αντικατάστασης είναι χωρίς μηχανή και ότι και να συμβεί .... το είπαμε πιο πάνω....

Μην παραμυθιάζεις λοιπόν με στεντόριους λόγους περί "ανάπτυξης" από τις τροφοδοσίες και τις επισκευές γιατί αυτά είναι πράγματα ανεύθυνα και αφελή και δείχνουν ότι το θέμα δεν το κατέχεις γιατί άλλο πράγμα το Linux, Fedora, Ubuntu, κ.λ.π., και άλλο πράγμα η θάλασσα, η απλά χρειάζονται διαφορετικά κότσια.

Όσοι ασχολούνται με το θέμα δεν εμπαίζουν κανένα Λάκωνα ούτε έχουν το παραμικρό συμφέρον απλά υπερασπίζονται το δικαίωμα της ζωής και της ύπαρξης τους.

Και η δυσφήμηση για το τόπο κ. Κρανιδιώτη μου δεν είναι κάποιο δημοσίευμα εφημερίδας η διαδικτύου, η δυσφήμηση είναι οι τσιμινιέρες που προβάλουν σαν παλούκια στο γαλάζιο ορίζοντα της Νέαπολης των Κυθήρων και της Ελαφονήσου.

Και δεν οι "Σκουριές" του Νότου που ενοχλούν, είναι τα σκουριασμένα μυαλά μερικών νέων που έχουν ηλικία πάνω από 100 στην ψυχή και στην καρδιά και βλέπουν με τα μάτια όσων τους τροφοδοτούν με δηλητήριο του μυαλού.

Οι "Σκουριές" πρέπει να φύγουν και το αγκυροβόλιο να κλείσει όπως έκλεισε και αυτό στην Costa Navarino, και το γαλάζιο να παραμείνει γαλάζιο, κι όσο για αυτούς τους πολύ λίγους που θα θρηνήσουν την απώλεια του ...ε!!!! υπάρχει και το ψάρεμα....
----------------------------
Αντώνης Λαμπρινίδης
----------------------------